2026-08-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Återigen ett genidrag av SDs PR-organisation.

De vet precis vilka knappar de ska trycka på och vilka som ska anlitas för att framstå som partiet som leds av "en man av folket".

De har liksom tagit Trumps strategi och anpassat den till svenska förhållanden, och gör det med en otrolig precision.

Bara att lyfta på hatten.
Min tolkning är att det Rasmus Gozzi som försöker piggybacka på SD.
Citera
2026-08-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Återigen ett genidrag av SDs PR-organisation.

De vet precis vilka knappar de ska trycka på och vilka som ska anlitas för att framstå som partiet som leds av "en man av folket".

De har liksom tagit Trumps strategi och anpassat den till svenska förhållanden, och gör det med en otrolig precision.

Bara att lyfta på hatten.
Får väl se om "folket" är så många som han/du tror.
Citera
2026-08-11, 18:33
Medlem
NaZZar, RyZZar, ÅkeZZon?

Han försöker ju inte ens dölja sin extremism längre..
Citera
2026-08-11, 18:42
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det är fortfarande en falsk jämförelse. En burka är ett religiöst plagg och en scenmask är ett sceniskt uttryck. Att någon skulle bära burka av ”artistiska” skäl gör inte automatiskt plagget till en scenmask, precis som en nunneklädsel inte blir en scenkostym bara för att någon bär den i en föreställning.
Asså fast... Fast om man bär en nunneklädsel i en föreställning är det ju en scenkostym. Också.
Citera
2026-08-11, 19:23
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
NaZZar, RyZZar, ÅkeZZon?

Sant!!!!!!! ÅkeZZons,LarZ-KristerZ, LucianoZ,JonneZ?!?

Jag VISSTE att "hjärtat bankar" och "midsommarafton igen" var raZZenaZZefraZZeKlaZZe kodspråk för "knacka alla mörkhyade"!!!!!!!!!

Jag kontaktar aftonbladet på en gång, du har funnit svaret! Fort på med skyddshatten innan Säpo kommer och bryter ner din dörr! ZZ
Citera
2026-08-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
NaZZar, RyZZar, ÅkeZZon?

Lasse Stefanz – Ett av Sveriges absolut största och mest kända dansband. Larz-Kristerz – Vinnare av Dansbandskampen 2008 med stora framgångar. Glennartz – Klassiskt band som bildades på 1970-talet.Jannez – Jämtländskt dansband som har spelat i många decennier. Och glöm inte bort Rolandz med Robert Gustafsson som frontman. Nazzar, ryzzar, för somliga är raziztkortet fortfarande en znuttefilt.
Citera
2026-08-11, 19:55
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Lasse Stefanz – Ett av Sveriges absolut största och mest kända dansband. Larz-Kristerz – Vinnare av Dansbandskampen 2008 med stora framgångar. Glennartz – Klassiskt band som bildades på 1970-talet.Jannez – Jämtländskt dansband som har spelat i många decennier. Och glöm inte bort Rolandz med Robert Gustafsson som frontman. Nazzar, ryzzar, för somliga är raziztkortet fortfarande en znuttefilt.

Fast Åkezzon är ju med två z. Någon med ett finger med i spelet vid namngivningen måste ha varit en brunskjorta. Det är verkligen ett freudiansks magplask av SD
Citera
2026-08-11, 19:58
Medlem
jhww82s avatar
Kommer SD köpa tiotusentals cd-skivor och sen bränna dem? Som de gjorde med tjockisens bok.

SD har intressanta upplägg på hur man tvättar pengar och hur man fakturerar skattebetalarna.

Unket.
Citera
2026-08-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Fast Åkezzon är ju med två z. Någon med ett finger med i spelet vid namngivningen måste ha varit en brunskjorta. Det är verkligen ett freudiansks magplask av SD
Exakt, det är helt övertydligt. Rätt kul att se SD-trollen drabbas av panik och skriva sjukt desperata kommentarer 😂
Citera
2026-08-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Åkesson två s, blir två z. Är det så svårt att förstå? Alla som stavar sonnamn med två s som Johansson, Larsson, Svensson, Nilsson osv. Är SS? Eller ZZ enligt somliga.
Citera
2026-08-11, 20:46
Medlem
GreenBastards avatar
Låt mig gissa Stefan74(alltså född 74), livets hårda skola, snabba glasögon, foppa tofflor och ett glas falcon på profilbilden. -Det här var det bästa jag någonsin hört, ni levererar alltid, som kommentar på Youtube.

Detta är bara ett så stort skämt. Men nu när Jimmie gör EPA dunk kommer han rädda misären i Grängesberg, han tänker ju på epa ungdomarna på landsbyggden.

Trodde inte det kunde bli pinsammare än den där videon när han andfådd som en gris vandrade runt i Europa och visade bilder på en typisk medelklass midsommar som var så typisk så man spyr.
Citera
2026-08-11, 21:42
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalistKatten
I dagens system fungerar det ju som så att det är medlemmarna och representanterna i ett parti som avgör partiets ståndpunkter. Att då föreställa sig att något parti över huvud taget skulle ha samma åsikter över tid blir ju rent befängt om partiets mening är att åstadkomma nån slags förändring i samhället, framförallt när man som i SDs fall vuxit med över 250% sedan man kom in i riksdagen.

I sak håller jag dock med dig men man får inse att vi lever i ett trasigt system och att riktig samhällsförändring inte kan åstadkommas genom partipolitisk demokrati.

Återstår väl att se huruvida denna låten blir en banger eller inte, tilltaget får mig dock att tänka tillbaka på Ny Demokratis tophit "Drag under galoscherna"

Ja, du har en poäng. Alla partier genomgår en förändring i tiden i relation till värderingar och trender.
SD har gjort denna resa. Det enda jag invänder är partiets försök att bli rumsrent och etablerad via uteslutningar av "oönskade" element samt helomvändningar i viktiga frågor för den ideologisk betonade individen. Samtidigt som det vulgära bejakas i form av förföriska bikinikvinnor från ungdomsförbundet/riks och Fröken Snusk. Jag kanske begär för mycket i min idealistiska hjärna. Jag kanske har fel i min bedömning om detta visar sig vara en succé.

Ingen klår klassikern med greven och betjänten i spetsen. Jävligt bra kamplåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in