2026-08-11, 16:21
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tack, det behövdes något stärkande för att hitta ett ställe ni inte redan tagit. Om det är tillåtet I tråden kör jag till en plats som fanns innan stadsrättigheter var på plats I Sverige, men den kunde nog blivit det om inte.... När vi kommer dit idag syns bara gräs, vatten, får och möjligen en eller annan arkeolog.

Låter lite gotländskt, men gräs, vatten och får kan man se vid Avaskär? Kristianopel tog dess plats.
Citera
2026-08-11, 16:45
Medlem
Citat:
Tack, det behövdes något stärkande för att hitta ett ställe ni inte redan tagit. Om det är tillåtet I tråden kör jag till en plats som fanns innan stadsrättigheter var på plats I Sverige, men den kunde nog blivit det om inte.... När vi kommer dit idag syns bara gräs, vatten, får och möjligen en eller annan arkeolog.
Det är nog tillåtet då vi haft både Ankeborg och Gotham city
Citera
2026-08-11, 17:17
Medlem
Birka?
Citera
2026-08-11, 19:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marron
Det är nog tillåtet då vi haft både Ankeborg och Gotham city

Och Atlantis om jag inte missminner mig!

Mao Elsa, "anything goes" (nästan) som frugan sa.

Tillbaka till topic, klurar!

EDIT; Dock väldigt vag.... KAN vara t ex Birka.... om ej Birka skulle någon lead till alls ej icke emottages negativt, typish.

EDIT; Ha ha! Jo Biling... minns Smurfbyn... Happ! Quotar inte!! Nyss månadsbannad vågar jag inte!!!! Ergo, Sd har rätt, repression funkar!
Senast redigerad av GoggeGogelius 2026-08-11 kl. 19:12.
Citera
2026-08-11, 19:08
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

EDIT; Dock väldigt vag.... KAN vara t ex Birka.... om ej Birka skulle någon lead till alls ej icke emottages negativt, typish.

Exakt! Och har ett svagt minne att någon hade smurfbyn
Citera
2026-08-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

EDIT; Ha ha! Jo Biling... minns Smurfbyn... Happ! Quotar inte!! Nyss månadsbannad vågar jag inte!!!! Ergo, Sd har rätt, repression funkar!
Mina herrar trådmästare känner mig sedan gammalt, men blev avstängd pga för agressiv postning och har sedan dess haft uppdrag globalt. Åter i svitjod och har hittat tillbaka till de intressanta trådarna.

Hoppas aþ Birka är rätt
Citera
2026-08-11, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Mina herrar trådmästare känner mig sedan gammalt, men blev avstängd pga för agressiv postning och har sedan dess haft uppdrag globalt. Åter i svitjod och har hittat tillbaka till de intressanta trådarna.

Hoppas aþ Birka är rätt

...blev såklart nyfiken och mailade men du var "för färsk"... Fortfarande oerhört nyfis, lägger du in en avatarbild på en beväpnad nordkoreanska eller en snygging från Khaddafis kvinnliga garde, ja då vet vi att "Moramannen" är tillbaka...

Sorry för OT!!! Vill passa på att credda Motvillig samt den andre moderatorn i Historia, vars "namn" jag tyvärr inte minns. Ni är proffs! (= var en utsocknes idiot som fick mig bannad... ).
Citera
2026-08-12, 11:16
Medlem
Citat:
Birka?
Birka är bra gissat, men denna plats var en borg. Nästa ledtråd: "fruset ögenblick" eftersom platsen blev tabu.

Och det är inte Smurfbyn.
Citera
2026-08-12, 11:20
Medlem
Citat:
Birka är bra gissat, men denna plats var en borg. Nästa ledtråd: "fruset ögenblick" eftersom platsen blev tabu.

Och det är inte Smurfbyn.
Före stasrättigheter och fornborg, Kexholm?
Senast redigerad av Barabada 2026-08-12 kl. 11:27. Anledning: Felstavat fornborg
Citera
2026-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
Före stasrättigheter och fornborg, Kexholm?
Nej, den ligger inom Sveriges gränser idag, dock inte på fastlandet.
Citera
2026-08-12, 21:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

...Tingstäde...?
Citera
2026-08-13, 01:19
Medlem
Citat:
Torsburgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in