2026-08-06, 13:52
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Arizonas kyrszten sinema
Kyrsten Sinema var ju kvinnliga motsvarigheten till Platner ungefär, ja hon gorde en tvärvändning.

Jag tror Fetterman är konsekvent men definitivt blivit mer hardline i takt med att Israels hasbara-budget har ökat:

inte har han fått pengar i kontanter vad man kan se, kanske löften om något eller något till sina barn,
känns spekulativt att tro att det är utpressning
jag tänker mer hjärnblödning . . .

After October 7, 2023:
This is where many people perceived a shift.
He became one of Israel's most outspoken defenders in Congress:
rejected calls for a permanent ceasefire while Hamas remained in power,
displayed Israeli flags and hostage posters,
blamed Hamas almost exclusively for the war,
repeatedly defended continued U.S. military support,
publicly criticized progressive Democrats who were sharply critical of Israel.

2024–2026:
His rhetoric became even more uncompromising.
He opposed pressure on Israel over the Gaza war, became increasingly supportive of Prime Minister Netanyahu, and even suggested he would consider leaving the Democratic Party if it became "anti-Israel." Recent interviews have shown him describing support for Israel as a personal "red line."
Citera
2026-08-09, 11:33
Medlem
EnRosaHamsters avatar
När Ted Cruz pratar om Muslimska Brödraskapets infiltration i USA så står alla Demonkraternas stolar tomma, de vill inte vara med. Glöm aldrig bort var Demonkraterna och vänstern står. De står alla tillsammans med islamisterna. Det har vi själva sett i Sverige också när många ur V nyligen uteslöts pga islamistiska terrorromantiker.

"LIVE: Confronting the Muslim Brotherhood Network in America | Senate Judiciary Committee"
https://www.youtube.com/watch?v=x3RP53AmWUA
Citera
2026-08-09, 15:53
Medlem
Det vore ju win-win isf. Vi får hålla tummarna!

Tror enda chansen för Fetterman att bli omvald är som republikan iom att han är betydligt mer populär bland de (77% approval rating) än bland Demokraterna (19% approval).
Citera
2026-08-11, 05:44
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Eftersom Israel är Västerlandets sista utpost i striden mot Islam så är det riktigt att stödja Israel anser jag. Vi bör rikta vår vrede mot de människor - av vilka många varit av judisk börd - som propagerat för och stött islamiseringen av Västerlandet, inte mot landet Israel. Fetterman skulle bli en utmärkt president.
Citera
2026-08-11, 19:15
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Sant, de har ju bokstavligen köpt upp hela politikerklassen.

(FB) AIPAC har köpt upp hela den amerikanska kongressen
Foliehatt....

Israel är extremt utsatt av galna diktaturer och islamister, att ge dom stöd är det enda anständiga och civiliserade.
Citera
2026-08-11, 19:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Foliehatt....

Israel är extremt utsatt av galna diktaturer och islamister, att ge dom stöd är det enda anständiga och civiliserade.
Så du menar att Israel inte lobbar och köper upp den amerikanska politikerklassen?

Säg mig, vad hände under Thomas Massies valkampanj?
Citera
2026-08-11, 20:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Så du menar att Israel inte lobbar och köper upp den amerikanska politikerklassen?

Att Trump var sur på Massie pga Epsteinfilerna.
Citera
2026-08-11, 20:59
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Haha. möjligen i dina fantasier.

Det finns väl många 10.000 tals politiker i USA men när du hittar en så blir det " hela"

foliehatt som sagt.
Citera
2026-08-11, 21:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha. möjligen i dina fantasier.

Det finns väl många 10.000 tals politiker i USA men när du hittar en så blir det " hela"

foliehatt som sagt.
Betray the working man
At the top of the list in Pennsylvania, for example, is senior Sen. John Fetterman, who has received $1,898,963 from PACs, bundlers and independent expenditures connected to pro-Israel groups. Junior Sen. Dave McCormick received $1,054,468 from PACs and bundlers.

https://www.post-gazette.com/opinion/adriana-e-ramirez/2026/03/07/israel-us-trump-iran-war-citizens-united-pac-bundler-fetterman-mccormick/stories/202603080050

Jag undrar varför Fetterman står för Israels sak...
Citera
2026-08-11, 21:44
Medlem
Ajogens avatar
.
Citera
2026-08-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
AOC är tämligen wobbly (jämfört med vad man kan tro) när det gäller Israel.
Hon har inte varit stringent i folkmordsretoriken eller röstningen, men hon får väl efter tvekan räknas till "potential good guy".
Sikte på presidentkandidatskap (D) har hon.

Absolut ingen amerikansk politiker kan gå emot lobbyn. Gör de ändå det krossas de: Cory Bush, Thomas Massie, Jamaal Bowman, etc. De måste förhålla sig till verkligheten och de formligen tvingas till att slicka Israels röv.
Citera
2026-08-11, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Exakt det som drabbar alla republikaner som inte lyder Trump.
Massie och MTG ställde sig på Epstein-offrens sida istället för att ha näsan i Trumps arsle.

Utfrysning och kampanjer för en annan kandidat kom som ett brev på posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in