2026-08-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ok, tack. Jag tror SCBs 700.000 inte stämmer. SCB äår politiskt styrda och det kan finnas en anledning att trixa med just den typen av siffror.

Lyssnat på hela. Gustav är befriande vältalig och klar i tanken. Alex och turken verkar mest nervösa över att deporteras. I bådas fall förstår jag det, de är inga svenskar och har inte heller ett svenskt sätt/beteende. Douglas verkar egentligen tycka som Gustav men det klarar han inte att säga. SD-snubben var noga med att inflika hur duktiga SD är, även om han hade en del bra poänger. KD-tjejens medverkan var meningslös. Hon seglade parallellt i hela debatten. Jag har "röstat" på AfS redan innan de bildades. Gustav är den mest lämpliga av alla partiledare att leda Sverige. Det han saknar i erfarenhet på statsnivå och regeringsarbete kommer en man med hans intellekt snabbt lära sig.

Är också lite tveksam till SCB generellt, men det är det enda vad vi har att gå på tyvärr. Vi har tex inte gjort någon folkräkning på över 35 år, så inget har egentligen någon aning, även om finnar garanterat är lättare att hålla koll på än somalier, marockaner och afghaner.

Det fanns bara en person i debatten. Alla andra var helt meningslösa.
Citera
2026-08-11, 15:18
Medlem
Citat:
Axel verkar helt körd i huvudet. Han lever naturligtvis på fel kontinent.
Arin eller turken inleder med att det ska vara på individnivå men sådana som han har inga problem att stämpla hela vita kristna västvärlden för påstådda övergrepp som inträffade för 250 år sedan. Att han sedan blundar för att dylika övergrepp pågår än idag i de länder detta pack kommer ifrån sopar man utan att skämmas under mattan. Raus med honom.

Ja det är trenden med dessa. Det får vara på gruppnivå när det passar. Individnivå i andra fall. Allt som gynnar deras egna grupp.

Axel vill hellre skjuta den somaliern än att dra in medborgarskapet. Så heligt är detta papper för invandrare. Att få medborgarskapet ska dock vara väldigt enkelt och i princip kravlöst, det ska bara vara heligt åt det andra hållet. Hade man ställt vettiga krav på medborgarskapet vilket de ändrade med flit på 70-talet för att förstöra landet, hade naturligtvis inte majoriteten av tredje världen varit här idag.

Sedan menar han att det på något sätt blir apartheid om svenskar får leva med sitt eget folk i sitt eget land. Hans offerkofta är mycket mysig och han vill absolut inte ta av sig den.
Citera
2026-08-11, 17:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej han tycker kanske inte det. När har han sagt att han har problem med finnar? Han bor dessutom i Finland. Återigen låtsas du inte förstå.
Den lilla proryska horan gömmer sig i Finland där ingen vet vem han är för att hade han åkt hem till Sverige så hade antagligen folkets domstol gjort processen kort med den illaluktande lilla grisen. Vilken "patriot" han är där han kryper för fienden.

Eller varför tror du han är för feg för att bo i landet där han drömmer om att regera?
Citera
2026-08-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Den lilla proryska horan gömmer sig i Finland där ingen vet vem han är för att hade han åkt hem till Sverige så hade antagligen folkets domstol gjort processen kort med den illaluktande lilla grisen. Vilken "patriot" han är där han kryper för fienden.

Eller varför tror du han är för feg för att bo i landet där han drömmer om att regera?

Vad röstar ni själva på ni som verkar ha koll på vad man ska rösta på för att stoppa massinvandringen och folkutbytet?
Citera
2026-08-11, 18:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hur många medlemmar i AFS studerar på KTH? Skulle nästan kunna slå vad om att det är fler från Somalia som pluggar där än vad som är medlemmar i AFS

Med tanke på den akademiskt urstarka grupp AfS presenterade inledningsvis utgår jag från att de procentuellt sätt har flest universitetsutbildade av alla partierna. Somalier på KTH? Som städare möjligtvis. Det lär inte krylla av somalier på någon teknisk högskola, det begriper alla. Jag hörde för flera år sedan att svenska kvinnor har fler världspatent än hela Afrika sammantaget. Det säger en del...

Citat:
Är också lite tveksam till SCB generellt, men det är det enda vad vi har att gå på tyvärr. Vi har tex inte gjort någon folkräkning på över 35 år, så inget har egentligen någon aning, även om finnar garanterat är lättare att hålla koll på än somalier, marockaner och afghaner.

Det fanns bara en person i debatten. Alla andra var helt meningslösa.

SCB hade ju några visselblåsare för några år sedan som berättade att regeringen gick in och korrigerade deras statistik. Dels beställde de underlag och sedan tvingade man SCB att ändra så ministern var nöjd. Vet inte om det var S eller M men det är oväsentligt. De är alla lika korrupta.

Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja det är trenden med dessa. Det får vara på gruppnivå när det passar. Individnivå i andra fall. Allt som gynnar deras egna grupp.

Axel vill hellre skjuta den somaliern än att dra in medborgarskapet. Så heligt är detta papper för invandrare. Att få medborgarskapet ska dock vara väldigt enkelt och i princip kravlöst, det ska bara vara heligt åt det andra hållet. Hade man ställt vettiga krav på medborgarskapet vilket de ändrade med flit på 70-talet för att förstöra landet, hade naturligtvis inte majoriteten av tredje världen varit här idag.

Sedan menar han att det på något sätt blir apartheid om svenskar får leva med sitt eget folk i sitt eget land. Hans offerkofta är mycket mysig och han vill absolut inte ta av sig den.

Klassiskt med alla invandrare är att alla känslor är binära man hatar eller älskar. De behärskar liksom inte nyanser. Axel påstår att han har anor från 1500-talet och det begriper ju alla som ser honom att det är en lögn. Hans permanenta offerkofta och sättet och uttrycka sig bekräftar bara det. I min värld sitter inte en som Axel säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Gustav tog sin MBA i Helsingfors och han är väl gift med en finsk kvinna? Det finns överhuvudtaget inget fegt med Gustav. Jag har lyssnat på honom på torget vid ett par tillfällen när han besökt staden jag bor i. Supertrevlig och riktigt avspänd. Han är betydligt yngre än jag men han gör det jag inte vågar.

Att vara emot att miljoner unga män på båda sidor dödas i ett proxykrig är inte att ta parti för endera sidan. Vad hände med diplomati och fredliga förbindelser? Jag vurmar verkligen inte för Ryssland och inte för Ukraina heller för den delen men jag är för att undvika militär konflikt. Det borde alla vara, i synnerhet de som bor i närområdet. De riktigt riktigt vidriga i väst hetsar på konflikten med att Ukraina ska försvaras till sista ukrainaren. Det synsättet anser jag vara så diaboliskt att det borde vara straffbart.
Citera
2026-08-11, 18:27
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Kasselstrand är inte PRO-rysk, han säger bara att anledningen till anfallet inte är konstigt ur ett politiskt och historiskt perspektiv och att det borde skötts bättre diplomatiskt osv.

Jo han uttrycker precis som en Lavrov-kopia och köper hela narrativet. Det är som att han besökt Kreml och blivit instruerad punkt för punkt.

Citat:
Nu pumpar vi in miljarder in i Ukraina som går direkt till antingen ett svart hål eller till USA och dess krigsmateriell. Samtidigt som Ukrainarna dör i drivor.

Ja krig är fördjävligt. Det kostar både pengar och människoliv. Men om du öppnar en historiebok så lär du dig ganska fort att det är Rysk tradition från bildandet av imperiet fram tills idag. Menar du att Ukraina ska acceptera slaveri?

Citat:
Nu vet jag att jag talat för döva öron, men AFS är inte ett parti för dig.

Tror du ska hålla dig till Moderaterna eller liknade.

Nej det är synd för att det mesta i partiet är bra men Ryssfrågan gör att det blir ett absolut nej. Om du på allvar tror att man kan sköta saker bra diplomatiskt med Ryssland så har du helt enkelt inte så bra koll på Ryssland.
Citera
2026-08-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Jo han uttrycker precis som en Lavrov-kopia och köper hela narrativet. Det är som att han besökt Kreml och blivit instruerad punkt för punkt.

Ja krig är fördjävligt. Det kostar både pengar och människoliv. Men om du öppnar en historiebok så lär du dig ganska fort att det är Rysk tradition från bildandet av imperiet fram tills idag. Menar du att Ukraina ska acceptera slaveri?

Nej det är synd för att det mesta i partiet är bra men Ryssfrågan gör att det blir ett absolut nej. Om du på allvar tror att man kan sköta saker bra diplomatiskt med Ryssland så har du helt enkelt inte så bra koll på Ryssland.

Eftersom det enligt dig inte går att ha diplomati med Ryssland så ska vi alltså ha krig. Eller tror du att vi kommer kunna ha en mur mellan Ryssland och resten av Europa i all evig framtid? Det är uppenbart inte hållbart.

Speciellt inte när vissa säger att Ryssland ligger bakom migrantströmmar in till Europa. Det gör dem säkert i vissa fall med tanke på hur väst beter sig, men vi släpper sedan självmant in migranterna in i landet så att skylla på någon annan här är självmål. Så här kommer Ryssland vinna över en längre tid, en oändlig ström av tredje världen in till Europa slutar knappast bra för något europeiskt land, vi har sett skadan det har gjort på bara 30 år. Tänk då hur 100+ år av detta ser ut.

Eller har du något annat förslag än krig om nu diplomati inte finns enligt dig?
Citera
2026-08-11, 18:44
Avstängd
Quislingsgoys avatar
Sionistquislingarna skriker ut i smärta när de slår mot Gustav Kasselstrand och andra riktiga nationalister.
Citera
2026-08-11, 18:58
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Kan inte ni fredsskadade Natorunkande malajer hitta en annan tråd att trolla i?

Detta instämmer jag fullt ut med. AfS är starka nog att inse att den bästa freden uppnås genom samtal, oavsett med vem det är. Det är en av de sakerna jag gillar så starkt med dem. De faller inte under internationella "samfundets" tryck om sanktioner och icke samtal. Senaste gången Ryssland attackerade Sverige (om man ens kan kalla det "Sverige") var 21 februari 1808 genom inledningen av finska kriget. Det är alltså mer än 200 år sedan, att kalla dem ärkefiende idag är nästintill skrattretande. Detta säger jag även fast jag inte gillar eller litar på Ryssland (jag litar inte på USA, EU eller Israel heller som massivt fler gånger misslett oss i modern tid än Ryssland).
Senast redigerad av TokayGeck 2026-08-11 kl. 19:01.
Citera
2026-08-11, 19:00
Medlem
Citat:
Med tanke på den akademiskt urstarka grupp AfS presenterade inledningsvis utgår jag från att de procentuellt sätt har flest universitetsutbildade av alla partierna. Somalier på KTH? Som städare möjligtvis. Det lär inte krylla av somalier på någon teknisk högskola, det begriper alla. Jag hörde för flera år sedan att svenska kvinnor har fler världspatent än hela Afrika sammantaget. Det säger en del...

SCB hade ju några visselblåsare för några år sedan som berättade att regeringen gick in och korrigerade deras statistik. Dels beställde de underlag och sedan tvingade man SCB att ändra så ministern var nöjd. Vet inte om det var S eller M men det är oväsentligt. De är alla lika korrupta.

Klassiskt med alla invandrare är att alla känslor är binära man hatar eller älskar. De behärskar liksom inte nyanser. Axel påstår att han har anor från 1500-talet och det begriper ju alla som ser honom att det är en lögn. Hans permanenta offerkofta och sättet och uttrycka sig bekräftar bara det. I min värld sitter inte en som Axel säkert.

Gustav tog sin MBA i Helsingfors och han är väl gift med en finsk kvinna? Det finns överhuvudtaget inget fegt med Gustav. Jag har lyssnat på honom på torget vid ett par tillfällen när han besökt staden jag bor i. Supertrevlig och riktigt avspänd. Han är betydligt yngre än jag men han gör det jag inte vågar.

Att vara emot att miljoner unga män på båda sidor dödas i ett proxykrig är inte att ta parti för endera sidan. Vad hände med diplomati och fredliga förbindelser? Jag vurmar verkligen inte för Ryssland och inte för Ukraina heller för den delen men jag är för att undvika militär konflikt. Det borde alla vara, i synnerhet de som bor i närområdet. De riktigt riktigt vidriga i väst hetsar på konflikten med att Ukraina ska försvaras till sista ukrainaren. Det synsättet anser jag vara så diaboliskt att det borde vara straffbart.
Ser fram emot din redogörelse över de akademiska meriterna som du påstår finns inom AFS.
Citera
2026-08-11, 19:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ser fram emot din redogörelse över de akademiska meriterna som du påstår finns inom AFS.

På deras hemsida hade de ca 15 namn listade. Det handlade om civilingenjörer, läkare, teologer, civilekonomer, officerare osv. Överhuvudtaget inga lagerarbetare, lastbilschaufför, undersköterska utan folk med utbildning som visade på någon form av högre intellektuell förmåga. Jag menar inte att en läkare nödvändigtvis alltid är smartare än en lastbilschaufför för så behöver det definitivt inte förhålla sig. Rent generellt så hade folk med högre klassisk utbildning en mer utvecklad förmåga till abstrakt tänkande samt förmåga att tänka i flera led inklusive löpande konsekvensanalyser och parallellt hålla flera tankar i huvudet samtidigt.

Dagens politiker i alla partier är fan rakt igenom bedrövligt. Landsförrädaren Reinfeldt hade en hårfrisörska som justitieminister och hennes största avtryck var ett förslag att skicka gredelina kuvert till misstänkta sexköpare. Löfven har inte ens klarat en svetsarutbildning. Åtskilliga ministrar är de som som fått sina CV granskade och som fastnat med rena lögner om akademisk karriär. Lille lakejen Pål Jonsson har placerats på högre utbildningar men det är självklart att han inte klarat dem, inte om man skriver 0,3 på högskoleprovet. Hur blev han ens antagen till Georgetown University? Kissinger?
Nej vet du vad, Kasselstrand har intellekt och skärpa och hans utbildning är varken fusk eller lögn. Han var 5 nummer större än alla de fjantarna i Studio 3. Klart sämst utan tveksamheter var de båda invandrarna.
Citera
2026-08-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Detta instämmer jag fullt ut med. AfS är starka nog att inse att den bästa freden uppnås genom samtal, oavsett med vem det är. Det är en av de sakerna jag gillar så starkt med dem. De faller inte under internationella "samfundets" tryck om sanktioner och icke samtal. Senaste gången Ryssland attackerade Sverige (om man ens kan kalla det "Sverige") var 21 februari 1808 genom inledningen av finska kriget. Det är alltså mer än 200 år sedan, att kalla dem ärkefiende idag är nästintill skrattretande. Detta säger jag även fast jag inte gillar eller litar på Ryssland (jag litar inte på USA, EU eller Israel heller som massivt fler gånger misslett oss i modern tid än Ryssland).

Vi har inget annat val än diplomati. Alternativen till detta är krig med okänd utgång och ett oändligt mänskligt lidande, eller att sitta och försöka vakta våra gränser mot migrationsströmmar i all evighet som Ryssland kommer använda emot oss om vi fortsätter vara fientliga. Tiden är inte på vår sida, Europa är förloraren i ett sådant läge.

Sedan är utträdet ur krigsorganisationer som NATO viktigt för att det faktiskt ska bli slut på evighetskrigen runt om i världen och främst i mellanöstern. Jag tycker det är oerhört otäckt att man kan gå med i en sådan organisation utan en folkomröstning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in