Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Hur många medlemmar i AFS studerar på KTH? Skulle nästan kunna slå vad om att det är fler från Somalia som pluggar där än vad som är medlemmar i AFS
Med tanke på den akademiskt urstarka grupp AfS presenterade inledningsvis utgår jag från att de procentuellt sätt har flest universitetsutbildade av alla partierna. Somalier på KTH? Som städare möjligtvis. Det lär inte krylla av somalier på någon teknisk högskola, det begriper alla. Jag hörde för flera år sedan att svenska kvinnor har fler världspatent än hela Afrika sammantaget. Det säger en del...
Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Är också lite tveksam till SCB generellt, men det är det enda vad vi har att gå på tyvärr. Vi har tex inte gjort någon folkräkning på över 35 år, så inget har egentligen någon aning, även om finnar garanterat är lättare att hålla koll på än somalier, marockaner och afghaner.
Det fanns bara en person i debatten. Alla andra var helt meningslösa.
SCB hade ju några visselblåsare för några år sedan som berättade att regeringen gick in och korrigerade deras statistik. Dels beställde de underlag och sedan tvingade man SCB att ändra så ministern var nöjd. Vet inte om det var S eller M men det är oväsentligt. De är alla lika korrupta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Ja det är trenden med dessa. Det får vara på gruppnivå när det passar. Individnivå i andra fall. Allt som gynnar deras egna grupp.
Axel vill hellre skjuta den somaliern än att dra in medborgarskapet. Så heligt är detta papper för invandrare. Att få medborgarskapet ska dock vara väldigt enkelt och i princip kravlöst, det ska bara vara heligt åt det andra hållet. Hade man ställt vettiga krav på medborgarskapet vilket de ändrade med flit på 70-talet för att förstöra landet, hade naturligtvis inte majoriteten av tredje världen varit här idag.
Sedan menar han att det på något sätt blir apartheid om svenskar får leva med sitt eget folk i sitt eget land. Hans offerkofta är mycket mysig och han vill absolut inte ta av sig den.
Klassiskt med alla invandrare är att alla känslor är binära man hatar eller älskar. De behärskar liksom inte nyanser. Axel påstår att han har anor från 1500-talet och det begriper ju alla som ser honom att det är en lögn. Hans permanenta offerkofta och sättet och uttrycka sig bekräftar bara det. I min värld sitter inte en som Axel säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Den lilla proryska horan gömmer sig i Finland där ingen vet vem han är för att hade han åkt hem till Sverige så hade antagligen folkets domstol gjort processen kort med den illaluktande lilla grisen. Vilken "patriot" han är där han kryper för fienden.
Eller varför tror du han är för feg för att bo i landet där han drömmer om att regera?
Gustav tog sin MBA i Helsingfors och han är väl gift med en finsk kvinna? Det finns överhuvudtaget inget fegt med Gustav. Jag har lyssnat på honom på torget vid ett par tillfällen när han besökt staden jag bor i. Supertrevlig och riktigt avspänd. Han är betydligt yngre än jag men han gör det jag inte vågar.
Att vara emot att miljoner unga män på båda sidor dödas i ett proxykrig är inte att ta parti för endera sidan. Vad hände med diplomati och fredliga förbindelser? Jag vurmar verkligen inte för Ryssland och inte för Ukraina heller för den delen men jag är för att undvika militär konflikt. Det borde alla vara, i synnerhet de som bor i närområdet. De riktigt riktigt vidriga i väst hetsar på konflikten med att Ukraina ska försvaras till sista ukrainaren. Det synsättet anser jag vara så diaboliskt att det borde vara straffbart.