2026-08-11, 11:12
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Dom flesta svenskar är ”rasister” då alla som har råd undviker invandrartäta bostadsområden som pesten.

Precis. De flesta är rasister. Låt oss vara det och låt oss ha vår yttrandefrihet! Så känner jag.
Citera
2026-08-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Så trevligt. Och jag anser att du borde kunna säga det rakt ut - även om "WT svenskar" inte är en folkgrupp per se, men oavsett vad du gillar och inte gillar så tycker jag du bör kunna uttrycka det öppet och fritt om det, utan att behöva oroa dig för att förlora jobbet t ex.
Självklart säger jag det rakt ut, diskriminerar de oxå, ger de aldrig arbete eller bostad när de kommer till mig
Citera
2026-08-11, 11:17
Medlem
Citat:
Men att vara rasist ingår väl rimligen i min lagstadgade yttrande- och åsiktsfrihet? Det finns många folkgrupper jag inte gillar, t ex somalier och judar. Men nu har regeringen alltså bestämt att jag inte får tycka så längre..?

(Rätta mig gärna om jag har fel.)

Är inte målet att bekämpa rasdiskriminering?

Citat:
Att inte utsättas för rasism är en mänsklig rättighet.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/03/regeringen-starker-arbetet-mot-rasism-och-hatbrott/
https://www.svt.se/nyheter/sapmi/regeringen-tar-fram-handlingsplan-mot-rasism-och-hatbrott
Citera
2026-08-11, 11:24
Medlem
Kleiners avatar
Du behöver inte svara mig och jag tvingar dig inte heller till det. Men jag har friheten och rätt att skriva så mycket jag vill, i vilken tråd som helst. Och du kan inte göra något åt det, hur mycket du än skriker och är arg. Din härskarteknik funkar inte på mig

Kalla dig vad du vill, i mina ögon är du galen. Att du ens försöker försvara rätten till att ha rasistiska åsikter, är galenskap.
Det är en mycket hårfin gräns mellan genialitet och galenskap. Precis som det är mellan yttrandefrihet och lagbrott.

Citat:
Jag är arg för att du försöker "tvinga mig" att kalla mig muslim (!!!) - vilket i sig är helt sjukt - och sedan när jag vägrar sitter du och hånflabbar åt mig och kallar mig naiv. Totalt respektlöst.

Jag är helt enkelt inte intresserad av att prata med folk som beter sig som idioter. Så där fick du svar på din fråga ha det gott!

PS. Och anledningen till att jag inte kommer svara på fler inlägg från dig är inte för att jag är barnslig och "arg", utan för att bespara oss båda - och alla andra på Flashback - diskussioner av det här slaget i framtiden. DS.
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-11 kl. 11:28.
Citera
2026-08-11, 11:28
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Självklart säger jag det rakt ut, diskriminerar de oxå, ger de aldrig arbete eller bostad när de kommer till mig

Lika bra själv har jag fått en märklig vurm för WT:are på äldre dagar... men bara de riktigt unga, som knatar runt här i min lilla by - inte de som valsas runt i dokusåpor på kanal 5 uppenbarligen.

Ju mer blondering i håret och ju fler ansiktstatueringar, desto mer känner jag: wow... det där är mitt folk! 😁
Citera
2026-08-11, 11:33
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Är inte målet att bekämpa rasdiskriminering?

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/03/regeringen-starker-arbetet-mot-rasism-och-hatbrott/
https://www.svt.se/nyheter/sapmi/regeringen-tar-fram-handlingsplan-mot-rasism-och-hatbrott

Här blir frågan riktigt knepig... och det är bra att du ställer den!

Man kan absolut tycka att det är en mänsklig rättighet att inte utsättas för rasism. Om jag hade varit svart så hade det nog varit min hjärtefråga.

Men nu är jag inte svart, jag är inte särskilt förtjust i svarta och vill inte tvingas att "älska" dem.

Många svarta gillar ju inte vita heller - de föredrar att hänga med sitt eget folk. Och jag är 100% cool med det. Jag menar, vad har vita gjort för dem?

För mig är rasism något naturligt, som inte går att lagstifta bort. Det handlar ju bara om tycke och smak..! Vad man gillar och inte gillar. Jag gillar inte judar och iraner 🤷‍♀️ so sue me...

Judar hatar ju typ alla som inte är judar. Det verkar vara helt OK..? Ja, för det är ju så synd om dem!

Men det är inte synd om mig, för jag är ju vit och här blir det lite trassligt...... mörka människor och judar får hata och diskriminera så mycket de vill, medans vi vita måste älska alla 😅
Citera
2026-08-11, 12:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6itler
Idiot det är skillnad på vara rasist och häva ur sig hat!

Du behöver inte kalla mig för idiot, då jag helt håller med dig. Att vara rasist innebär absolut inte att man behöver hata någon
Citera
2026-08-11, 13:14
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nästan alla lagar är framtagna utan folkomröstning
Vadå nästan.

Bokstavligt alla.
Citera
2026-08-11, 14:11
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Vadå nästan.

Bokstavligt alla.

Lagstiftning föregås alltid (vad jag vet) av ett gediget utredningsarbete. Hur kom vi fram till beslutet /idén om att avskaffa rasismen i Sverige, undrar jag. Det är ju lite som att försöka avskaffa huudvärk: alla har den, ingen vill prata om det, den är obekväm men inte livsfarlig och vi får helt enkelt försöka lära oss att leva med den.
Citera
2026-08-11, 14:23
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Vad bra, då kan de börja med att få slut på den rasism MENA patrasket sprider.
Citera
2026-08-11, 16:49
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6itler
jo du är en idiot alla fall eftersom du står pår nassarnas sida ingen vill rösta för trams

Rösta? Nej yttrandefriheten behöver vi inte rösta om, den har vi ju redan

Vem har sagt att jag står på nazzarnas sida?
Citera
2026-08-11, 16:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Vad bra, då kan de börja med att få slut på den rasism MENA patrasket sprider.

Nej det vore rasism och diskriminering, eftersom de är så satans svartmuskiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in