Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Jag tror inte Afs når 1 procent. Och jag är inte ensam. Dan och Magnus sa i ett avsnitt nyligen att de inte ens är säkra på att Afs får fler röster än vad de fick i valet 2022.
De fick väl nästan 0,3% förra valet och det är fortfarande samma skitparti så frågan är varför de ens ska få fler röster än 0,3% detta val?
Om vi nu ponerar att de faktiskt får 1% av rösterna, vad ska de göra med den makten? Du fattar själv att så länge man inte ens är i närheten av 4% så kan man inte göra ett förbannande dugg.
En fördel när man nu är ett parti med 0,3% av rösterna är att man kan skriva precis vad som helst i sitt valprogram för man behöver inte stå för något av dessa ord.
Jag kan starta ett eget parti och skriva att om man röstar på mig så ska jag se till att alla svenskar får 20 000kr i månaden i helikopterpengar. Då jag inte kommer få över 4% av rösterna så behöver jag inte stå för detta och skulle jag nu få det så skulle det snabbt bli nedröstat pga att finanserna hos staten inte skulle gå ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krokapten
Man får ju oavsett vad konstatera att AFS/Gustav syns mycket mer i fler större alternativa medier nu än tidigare, Dialogiskt etc!
Samtidigt verkar många verkar vara mer lutade åt höger idag.
Folk talar mer öppet om att dom är trötta på massinvandring och miljöflumm, samtidigt som SD har svikit.
Jag tror jag AFS kan göra sitt bästa val hittils, hoppas på minst 1%!
Dom får min röst.
Se svar ovan och samma fråga till dig, vad fan ska de göra med sin procent av rösterna om de nu får så många? Jag gissar på 0,3% i bästa fall.