2026-08-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Det stämmer inte. Åkesson är nöjd med den nuvarande migrationspolitiken. Det är hans egna ord. Det enda han ser som möjlig åtgärd är att eventuellt höja försörjningskravet vid anhöriginvandring.

89 000 uppehållstillstånd och öppen svenskhet? Nej tack. Vi röstar på AFS för stoppad invandring och storskalig återvandring.

Det är på den här nivån tråden ligger. Kasslern har lyckats intala de mest debila att det är SD som stoppar en mer restriktiv invandringspolitik, och att de andra partierna inte är något problem alls därvidlag!

AFS var i riksdagen 2018. Det blev ingen stoppad invandring eller storskalig återvandring på grund av det.
Citera
2026-08-10, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det ser ut att vara samma missförstånd igen. SD har inte 90% av riksdagsmandaten. De har 20%. Det är inte SD som är hindret mot ännu striktare migrationspolitik, det är andra partier.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-har-gar-sds-nya-roda-linjer/

I den här artikeln från juni i år säger Jimmie "På migrationsområdet är det mesta gjort"

Jimmie är nöjd med den extrema massinvandringen.
Citera
2026-08-10, 19:23
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
https://www.expressen.se/nyheter/politik/jimmie-akesson-har-gar-sds-nya-roda-linjer/

I den här artikeln från juni i år säger Jimmie "På migrationsområdet är det mesta gjort"

Jimmie är nöjd med den extrema massinvandringen.

https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-om-etnicitetens-roll-i-politiken

Och svenskheten sitter i passet!

Hur kan man inbilla sig att detta är nationalister?
Citera
2026-08-10, 19:33
Avstängd
Citat:
Det är på den här nivån tråden ligger. Kasslern har lyckats intala de mest debila att det är SD som stoppar en mer restriktiv invandringspolitik, och att de andra partierna inte är något problem alls därvidlag!

AFS var i riksdagen 2018. Det blev ingen stoppad invandring eller storskalig återvandring på grund av det.

SD's toppskikt har blivit så extremt liberalt att de stöter bort alla som är lite radikala. Det är därför knappast förvånande att förslag om återvandring inte är särskilt populära när Jimmie samtidigt driver en linje som innebär fortsatt massinvandring.
Citera
2026-08-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
SD's toppskikt har blivit så extremt liberalt att de stöter bort alla som är lite radikala. Det är därför knappast förvånande att förslag om återvandring inte är särskilt populära när Jimmie samtidigt driver en linje som innebär fortsatt massinvandring.

Det är fortfarande samma missförstånd. Idén är att det är SD som blockerar vad gäller invandringspolitiken.
Citera
2026-08-11, 08:25
Avstängd
Citat:
Det är fortfarande samma missförstånd. Idén är att det är SD som blockerar vad gäller invandringspolitiken.

Snälla, du kommer aldrig med några faktiska argument. Du nöjer dig bara med att säga att det inte stämmer, utan att förklara varför eller komma med några belägg.

Jag har tidigare länkat tidningsartiklar där Jimmie skriver han är nöjd med nuvarande massinvandring.
Det bemöter du inte.

Varför ingår man ett samarbete med andra partier om man inte ens lyckas få igenom en liten del av sin egen politik? Det visar att man egentligen inte är särskilt intresserad av att förändra något. Man vill bara göra så lite som möjligt och samtidigt lyfta höga löner. Det är bara att titta på Jimmies höga frånvaro i riksdagen.
Citera
2026-08-11, 08:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tror inte Afs når 1 procent. Och jag är inte ensam. Dan och Magnus sa i ett avsnitt nyligen att de inte ens är säkra på att Afs får fler röster än vad de fick i valet 2022.

De fick väl nästan 0,3% förra valet och det är fortfarande samma skitparti så frågan är varför de ens ska få fler röster än 0,3% detta val?
Om vi nu ponerar att de faktiskt får 1% av rösterna, vad ska de göra med den makten? Du fattar själv att så länge man inte ens är i närheten av 4% så kan man inte göra ett förbannande dugg.
En fördel när man nu är ett parti med 0,3% av rösterna är att man kan skriva precis vad som helst i sitt valprogram för man behöver inte stå för något av dessa ord.

Jag kan starta ett eget parti och skriva att om man röstar på mig så ska jag se till att alla svenskar får 20 000kr i månaden i helikopterpengar. Då jag inte kommer få över 4% av rösterna så behöver jag inte stå för detta och skulle jag nu få det så skulle det snabbt bli nedröstat pga att finanserna hos staten inte skulle gå ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Man får ju oavsett vad konstatera att AFS/Gustav syns mycket mer i fler större alternativa medier nu än tidigare, Dialogiskt etc!

Samtidigt verkar många verkar vara mer lutade åt höger idag.
Folk talar mer öppet om att dom är trötta på massinvandring och miljöflumm, samtidigt som SD har svikit.

Jag tror jag AFS kan göra sitt bästa val hittils, hoppas på minst 1%!

Dom får min röst.

Se svar ovan och samma fråga till dig, vad fan ska de göra med sin procent av rösterna om de nu får så många? Jag gissar på 0,3% i bästa fall.
Citera
2026-08-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
Vänstern kollapsar.

Dom (S+V+Mp) leder rätt stort i alla opinionsmätningar och behöver inte ens C som stödparti.

Ditt AFS får max 0,3%. Fiasko igen alltså.
Citera
2026-08-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Leijon
Sista valet hade la dom runt 0.3% eller nåt så då dom enligt dig är dom ända som kan ställa Sverige till rätta så borde du ju Rösta på dom
Dom kom la med i kyrkovalet på sina 0.3% så med din röst blir la dom överlägsna
Sen att dom kör SD politik men kör hårdare ang vissa saker gör ju att dom är helt ute ur bilden redan från början
Men som du säger det är tydligen bara dom som kan rädda Sverige så får dom din Röst så gör la det en stor skillnad i valet

Dom fick 1% i en julimätning...Dom kommer vartfall göra ett betydligt bättre val än 0.3...

Bortkastat? Det är ju mer bortkastat att rösta på ngt av alla partier som tillsammans förstört landet.

SD hade knappt 1.44 % 2002..

Vid 1 % så får man kostnadsfria valsedlar i nästa val utdelade utan kostnad, pengar som istället kan läggas på att synas ännu mera.

Så 1 % eller mer detta valet --->> sikta på 2.5 vid nästa och därmed statligt partistöd och riksdagen 2034.
Citera
2026-08-11, 10:45
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand medverkar hos Michael Hokkinen, som har kanalen Michael33a:
Citat:
The Michael Show#18 Gustav Kasselstrand Vem röstar vi på?
Ett mycket spännande samtal med Gustav om inte bara politik utan sanningar dom inte vill att du ska veta, gud och hur dom styr sverige idag.
https://youtu.be/lCMIQq4f8Yk?si=3y7MHxz98yYSZhED
Citera
2026-08-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Allvarligt talat allt under en procent för AfS bör ses som ett fiasko. SD har nu suttit och gjort bort sig totalt i en hel mandatperiod med mååånga missnöjda SDare som följd. Så om AfS ändå inte får ens en procent så är de mer eller mindre körde som projekt. Särskilt när de började helt i fel ände, till skillnad från ÖP som började i rätt ände och nu ser ut att kunna bli största parti i hela sin region. AfS behöver (och bör) klara enprocentsspärren.

Det vore absolut inget fiasko. I OU;s tappar SD i snitt 1%, dessa ska ÖP, rödgröna och AfS alltså dela på. Samtidigt sitter övriga på högst 2% som alla dessa röst-splittande skithögerpartier ska dela på.

Har ÖP ett valprogram? Vad tycker ÖP i utrikespolitiken och vilka värderingar har man?
ÖP är ett populistiskt luftslott ledd av en opportunistisk damp-unge som aldrig kommer hålla långsiktigt när man börjar utsättas för de seriösa, verkligt kritiska frågorna.
Alltså är AfS det enda seriösa parti att fortsätta rösta på nu och år 2030 för individer som fortsatt vill ut ur NATO, EU, ha återvandring, restriktiva abortlagar och som vågar tala klarspråk om svenskhet, pride, Israel/USA-ledd globalism och islamisering.
Citera
2026-08-11, 15:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Det vore absolut inget fiasko. I OU;s tappar SD i snitt 1%, dessa ska ÖP, rödgröna och AfS alltså dela på. Samtidigt sitter övriga på högst 2% som alla dessa röst-splittande skithögerpartier ska dela på.

Har ÖP ett valprogram? Vad tycker ÖP i utrikespolitiken och vilka värderingar har man?
ÖP är ett populistiskt luftslott ledd av en opportunistisk damp-unge som aldrig kommer hålla långsiktigt när man börjar utsättas för de seriösa, verkligt kritiska frågorna.
Alltså är AfS det enda seriösa parti att fortsätta rösta på nu och år 2030 för individer som fortsatt vill ut ur NATO, EU, ha återvandring, restriktiva abortlagar och som vågar tala klarspråk om svenskhet, pride, Israel/USA-ledd globalism och islamisering.

Jaha, så Örebropartiet är ett röstsplittande skithögerparti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in