2026-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
SD:are i riksdagen som hoppade av till nybildade AFS 2018.

Mikael Jansson och några till.

Aha okej!
Men det var ju oerhört irrelevant till vad jag skrev. Dessutom bytte de väl förmodligen parti eftersom dessa inte kände igen sig i SD längre så jag förstår inte vad skribenten ville ha sagt. Förstår du det?
Citera
2026-08-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Jag tror 0,49% vilken är en uppgång och tror därifrån att man kan ta sig till 1% och sedan kan allt hända!
Allvarligt talat allt under en procent för AfS bör ses som ett fiasko. SD har nu suttit och gjort bort sig totalt i en hel mandatperiod med mååånga missnöjda SDare som följd. Så om AfS ändå inte får ens en procent så är de mer eller mindre körde som projekt. Särskilt när de började helt i fel ände, till skillnad från ÖP som började i rätt ände och nu ser ut att kunna bli största parti i hela sin region. AfS behöver (och bör) klara enprocentsspärren.
Citera
2026-08-09, 23:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Allvarligt talat allt under en procent för AfS bör ses som ett fiasko. SD har nu suttit och gjort bort sig totalt i en hel mandatperiod med mååånga missnöjda SDare som följd. Så om AfS ändå inte får ens en procent så är de mer eller mindre körde som projekt. Särskilt när de började helt i fel ände, till skillnad från ÖP som började i rätt ände och nu ser ut att kunna bli största parti i hela sin region. AfS behöver (och bör) klara enprocentsspärren.

Jag tvivlar på att Afs kommer få 1 procent. Afs hade sin storhetstid 2018.
Citera
2026-08-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tvivlar på att Afs kommer få 1 procent. Afs hade sin storhetstid 2018.

Finns ingen anledning att tro att AfS "storhetstid" var samma år som deras första val. Tog många val innan SD kom in i riksdagen. Sedan var SD fortfarande utstötta 2017 och kunde inte klandras för Sveriges politik. Detta vet du själv, trots ditt bisarra och irrationella AfS-hat.
Citera
2026-08-10, 00:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Finns ingen anledning att tro att AfS "storhetstid" var samma år som deras första val. Tog många val innan SD kom in i riksdagen. Sedan var SD fortfarande utstötta 2017 och kunde inte klandras för Sveriges politik. Detta vet du själv, trots ditt bisarra och irrationella AfS-hat.

Jag tror inte Afs når 1 procent. Och jag är inte ensam. Dan och Magnus sa i ett avsnitt nyligen att de inte ens är säkra på att Afs får fler röster än vad de fick i valet 2022.
Citera
2026-08-10, 00:22
Medlem
Citat:
Jag tror inte Afs når 1 procent. Och jag är inte ensam. Dan och Magnus sa i ett avsnitt nyligen att de inte ens är säkra på att Afs får fler röster än vad de fick i valet 2022.
Jag skiter i vad du och dina idoler tror och tycker. Ni är inte direkt trovärdiga källor att utgå ifrån med tanke på er bakgrund och historik. Sluta tramsa. Det här är därför jag ogillar dig i synnerhet, för att du låter ditt irrationella hat mot AfS stå i vägen för logik och rationalitet.
Citera
2026-08-10, 00:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag skiter i vad du och dina idoler tror och tycker. Ni är inte direkt trovärdiga källor att utgå ifrån med tanke på er bakgrund och historik. Sluta tramsa. Det här är därför jag ogillar dig i synnerhet, för att du låter ditt irrationella hat mot AfS stå i vägen för logik och rationalitet.

Kanske, men Dan och Magnus har inget Afs-hat, de är bara realistiska. Dan talar ur egen erfarenhet då han var medlem i ND för väldigt länge sedan, och flera i ND trodde att de skulle nå riksdagen, vilket de aldrig ens kom i närheten av.

https://www.vaardkasen.se/artiklar/2026/03/varfor-utmanare-till-sd-nastan-alltid-misslyckas
Citera
2026-08-10, 00:32
Medlem
Citat:
Kanske, men Dan och Magnus har inget Afs-hat, de är bara realistiska. Dan talar ur egen erfarenhet då han var medlem i ND för väldigt länge sedan, och flera i ND trodde att de skulle nå riksdagen, vilket de aldrig ens kom i närheten av.

https://www.vaardkasen.se/artiklar/2026/03/varfor-utmanare-till-sd-nastan-alltid-misslyckas

Bra att du indirekt erkänner att du irrationellt hatar AfS. Jag syftade även på Dan och Magnus när jag skrev bakgrund och historik. Båda kommer från misslyckade nationella projekt och lär vara väldigt svartpillrade p.g.a. det, och att de leder och styr Vårdkasen vilket knappast bör ses som en fördel om du frågar mig. Men bortsett från allt detta, så är knappast Dan och Magnus några jävla politiska genier som man bör lyssna på.
Citera
2026-08-10, 07:54
Medlem
Kolla lite närmare! Värdelös vallåt och värdelös kampanj!

USCH!
Citera
2026-08-10, 08:36
Medlem
Man får ju oavsett vad konstatera att AFS/Gustav syns mycket mer i fler större alternativa medier nu än tidigare, Dialogiskt etc!

Samtidigt verkar många verkar vara mer lutade åt höger idag.
Folk talar mer öppet om att dom är trötta på massinvandring och miljöflumm, samtidigt som SD har svikit.

Jag tror jag AFS kan göra sitt bästa val hittils, hoppas på minst 1%!

Dom får min röst.
Citera
2026-08-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Det är ingen bortkastad röst. Om AfS får många röster kanske SD känner sig pressade och blir mer radikala. Varför ska man rösta på ett parti som varit passiva i fyra år? Ett sånt svek ska inte belönas.

Boomers har alltid röstat på sossarna för de var bra för 60 år sedan. Mina päron tillexempel röstar fortfarande på sossarna fast de hatar massinvandringen. Många i den generationen resonerar så. Det är helt efterblivet. Det har blivit en liknande situation med SD. SD var bra för tio år sedan, men nu har de visat att de inte längre bryr sig om det svenska folket. Ändå fortsätter många att rösta på dem.

Det ser ut att vara samma missförstånd igen. SD har inte 90% av riksdagsmandaten. De har 20%. Det är inte SD som är hindret mot ännu striktare migrationspolitik, det är andra partier.
Citera
2026-08-10, 19:05
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är inte SD som är hindret mot ännu striktare migrationspolitik, det är andra partier.

Det stämmer inte. Åkesson är nöjd med den nuvarande migrationspolitiken. Det är hans egna ord. Det enda han ser som möjlig åtgärd är att eventuellt höja försörjningskravet vid anhöriginvandring.

89 000 uppehållstillstånd och öppen svenskhet? Nej tack. Vi röstar på AFS för stoppad invandring och storskalig återvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in