2026-08-11, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det finns två bekymmer som jag ser för TS.

1. Att få, kanske välmenade, men ändå mycket dåliga råd. För en person som TS, med ett självförtroende mot tjejer i absoluta botten, att råd att "var bara dig själv" och sedan gå och ragga sedan upp en tjej i en bar - är något som tyvärr aldrig kommer fungera. Att fixa en tjej på det sättet kräver som absolut minimum ett bra självförtroende och ett hyfsat "game" med tjejer.

Det är som att säga till någon som har stark social fobi "men var bara inte orolig" och sedan uppmana denne att hålla ett tal inför hundra personer. Det är liksom inte så det fungerar.

För trådskaparens del skulle det dessutom, om han provade, tyvärr endast förstärka hans dåliga självförtroende av de nästan oundvikliga rejections han skulle få.

2. Det andra problemet är att TS, trots att han fått bokstavligen över femhundra svar i sin tråd, även när det varit mycket lågmälda och enkla råd, inte en enda gång skrivit "det här låter lite läskigt, men jag skall ändå prova det". Istället är det bara nej, det går inte, det kan jag inte, det vill jag inte.

Nothing changes if nothing changes.
Måste få kommentera att du skriver fantastiska inlägg i den här tråden.

Såklart vill trådskaparen inte följa några råd - eller ha hjälp överhuvudtaget - för då kanske han lyckas.

Tycker att dina inlägg här borde sättas ihop till en text som kan fästas längst upp i forumet. Tror att det är just den här typen av svar som behövs för folk som är i samma situation som personen som startat den här tråden.

Har du funderat på att ge ut en bok? (Eller har du kanske redan gjort det?)
Citera
2026-08-11, 12:47
Avslutad
Är det så viktigt att inte vara singel och ofrivilligt sexlös? Visst, livet hade varit roligare om man vore attraktiv och fick ligga regelbundet, men det är ett nöje inte alla kan ha.

Fråga dig själv om det verkligen är värt besväret att jaga denna dröm, eller om du borde satsa på något annat? Kom dock ihåg att runka ofta.
Citera
2026-08-11, 13:03
Medlem
In med fler singelbrudar i landet, börja med 100,000-200,000.
Citera
2026-08-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då får du väl säga att det är privat, och vill hon inte träffa dig mera för en sådan sak så är det hennes val. Det är en konstig fråga att ställa. Jag tänker att det är en sådan sak som man kanske kan börja prata om långt in i ett förhållande, när man känner varandra mycket väl och litar på varandra.
Ja det kan man göra. Men då lär man väl anta att det är så att jag aldrig haft någon?

Citat:
2. Det andra problemet är att TS, trots att han fått bokstavligen över femhundra svar i sin tråd, även när det varit mycket lågmälda och enkla råd, inte en enda gång skrivit "det här låter lite läskigt, men jag skall ändå prova det". Istället är det bara nej, det går inte, det kan jag inte, det vill jag inte.
Det måste ju ändå vara något som passar mig? Jag kan t.ex inte gå på dans för det passar verkligen INTE mig. Folk vill att jag ska studera men jag jobbar på dagarna. Det är många saker jag provat tidigare i mitt liv som inte har fungerat.
Citera
2026-08-11, 19:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Ja det kan man göra. Men då lär man väl anta att det är så att jag aldrig haft någon?

Det måste ju ändå vara något som passar mig? Jag kan t.ex inte gå på dans för det passar verkligen INTE mig. Folk vill att jag ska studera men jag jobbar på dagarna. Det är många saker jag provat tidigare i mitt liv som inte har fungerat.

Inte alls, bara att det är privat. Och normala människor frågar inte sådant, så det är ingen förlust om hon drar.

Har du ens provat dans, då? Grejen med det, är att man kan TRO att det är läskigt att ha så där nära kroppskontakt med främmande människor, och särskilt om man är oerfaren som du är. Men faktum är att man vänjer sig vid det väldigt fort. Även detta med att byta partner vänjer man sig vid, fast man kan tro att det ska bli jobbigt och pinsamt.

Det finns tyvärr inget annat sätt att få en partner än att ta direkt kontakt med människor. Man skulle önska att det kunde hända saker som i filmer, där mannen och kvinnan råkar träffas av en slump och lär känna varandra när de måste samarbeta om någonting för att överleva t.ex., men det kommer aldrig att hända en själv. Det finns bara de vanliga sätten, som andra gör, och som kan kännas pinsamma och oöverkomliga för alla i början. Men man kan öva och bli bättre på det!

Se dig omkring på alla som har en partner, eller i alla fall har haft, och det är ju majoriteten. Kolla särskilt in männen. VARFÖR skulle inte du klara det när de har klarat det? Det är ju ett fåtal av dem som är påfallande snygga, påfallande charmiga o.s.v.. Men de har klarat det ändå. Det är bara ditt dåliga självförtroende som talar.
Citera
2026-08-11, 19:21
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Nothing changes if nothing changes.
Yepp, många skriver sina åsikter och går vidare och TS sitter fast oavsett.

Det är lite tråkigt med flashback när det stannar upp eller när trådar blir en färskvara utan resultat.
Citera
2026-08-11, 19:21
Bannlyst
Vart bor du så kan vi gå ut tillsammans så ska du se hur jag gör. Efter 5 kvinnor kommer du göra det jag gör. Man lär sig av att kopiera. Kolla Kina.
Citera
2026-08-11, 19:24
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Någonstans får man ändå revidera vad som fungerar för andra borde ha en effekt även i ens eget liv.

Nu nämner du dans men det blir en av flera ursäkter som kulminerar i "jaha det finns inget jag kan göra".
Citera
2026-08-12, 13:14
Avslutad
Citat:

Ditt problem är inte att kvinnor har för höga krav. Ditt problem är att du beter dig som en jävla idiot. Det är din personlighet det är fel på. Du är helt jävla dum i huvudet och därför vill ingen dejta dig. Fatta det och sluta skyll på kvinnor.
Citera
2026-08-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte alls, bara att det är privat. Och normala människor frågar inte sådant, så det är ingen förlust om hon drar.

Har du ens provat dans, då? Grejen med det, är att man kan TRO att det är läskigt att ha så där nära kroppskontakt med främmande människor, och särskilt om man är oerfaren som du är. Men faktum är att man vänjer sig vid det väldigt fort. Även detta med att byta partner vänjer man sig vid, fast man kan tro att det ska bli jobbigt och pinsamt.

Det finns tyvärr inget annat sätt att få en partner än att ta direkt kontakt med människor. Man skulle önska att det kunde hända saker som i filmer, där mannen och kvinnan råkar träffas av en slump och lär känna varandra när de måste samarbeta om någonting för att överleva t.ex., men det kommer aldrig att hända en själv. Det finns bara de vanliga sätten, som andra gör, och som kan kännas pinsamma och oöverkomliga för alla i början. Men man kan öva och bli bättre på det!

Se dig omkring på alla som har en partner, eller i alla fall har haft, och det är ju majoriteten. Kolla särskilt in männen. VARFÖR skulle inte du klara det när de har klarat det? Det är ju ett fåtal av dem som är påfallande snygga, påfallande charmiga o.s.v.. Men de har klarat det ändå. Det är bara ditt dåliga självförtroende som talar.
Hm ok då vet jag. Tänkte att det inte är så konstigt att man frågar en sådan sak. Och nej jag har inte provat dans, det känns verkligen helt fel för mig.

Jag tycker egentligen inte om att upprepa mig. Men jag har visat intresse för tjejer i olika sammanhang många gånger i mitt liv och de har lagt benen på ryggen och sprungit i princip. Som om jag vore ett fruktansvärt äckligt missfoster eller något. Som om jag vore Sloth i Goonies. Efter alla dessa händelser så tappade jag hoppet. Hade inte du gjort det?

Men ja jag förstår vad du menar. Jag ser många män på stan och kollegor som inte är några hunkar men har flickvän. Det går faktiskt inte in i mitt huvud hur de lyckas. Jag kan verkligen inte förstå det. Varför har inte deras tjejer lagt benen på ryggen när dom visat intresse när dom gjort det för mig?
Citera
2026-08-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Sämsta jävla iden att föreslå hinge eller dejting appar överhuvudtaget

Gör det inte ts det kryllar av scammers och avdankade loser tjejer som ghostar dig så att de känner nån sorts makt

Tro mig jag installerade skiten mötte ett par stycken och bad alla att dra åt helvete tillslut

Absolut helt värdelösa du förtjänar bättre!

Jag svarade en annan användare än TS. Han ville ha tips på vilken app som var bäst.

Jag tror också att TS ska hålla sig undan från apparna.
Citera
2026-08-12, 15:48
Medlem
Citat:
Jag ser många män på stan och kollegor som inte är några hunkar men har flickvän. Det går faktiskt inte in i mitt huvud hur de lyckas. Jag kan verkligen inte förstå det. Varför har inte deras tjejer lagt benen på ryggen när dom visat intresse när dom gjort det för mig?

Anledningen till att tjejer lägger benen på ryggen för dig är att du förväntar dig att de ska göra just det. Man vill inte ha en relation med någon som inte själv tror på att någon ska vilja ha en relation med den. Om du inte tror på dig själv kommer ingen annan att göra det heller. Det kan tyckas hårt men så är det tyvärr.

Du verkar totalt fixerad vid din längd. Den är inte ditt problem, ditt problem är ett inställningsproblem. Du verkar vara fångad i ditt sinne och av dina invanda tankemönster. Vill du ha en relation får du först söka hjälp för grundproblemet - ditt sätt att tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in