Citat:
Det kan mycket väl handla om personkemi som gör att kontakten bara inte fungerade och Victoria valde att byta vårdinrättning...när min grabb gjorde sig illa i skolan och behövde gipsa sin handled så sattes gipset dit alldeles för hårt vilket skapade smärta. Vilket jag påtalade för sköterskan som blåvägrar att gipsa om... jag gick då vidare till en annan sköterska som var mer samarbetsvillig o gipsade om till den första sköterskans förtret och ilska...Meen det blev tyst på den sköterskan när vi visade upp märket i gipset där det suttit för hårt..detta har inget med fallet Elsa att göra men påvisar att vi är människor som inte alla drar åt samma håll... Detta borde kunnat lösas inom vården utan att skicka en orosanmälan till socialtjänsten men uppenbarligen så fanns inte det intresset av nån anledning...sen har det bara spunnit vidare till där vi är idag... en jäkla soppa kantat av lagbrott och mänskligt lidande
Det är just det som är frågan. Vi vet inte varför kommunikationen brast mellan vården och vårdnadshavaren. Vården är strikt beroende av fullgod information från vårdnadshavare för att kunna besluta om vård. Brister denna, oavsett orsak, så blir vården fel och potentiellt skadlig för ett barn.
Varför jag skriver här i tråden är för att somligs lägger allt ansvar på vården och beskriver ett förlopp som har flera logiska luckor. Det minskar sannolikheten för att detta är korrekt men uttrycks här som en absolut sanning.
Därmed inte sagt att det var absolut rätt att omhänderta enligt LVU. Jag håller helt med om att försvaret bör ha tillgång till all dokumentation för att kunna försvara sig och detta bör ses över.
Varför jag skriver här i tråden är för att somligs lägger allt ansvar på vården och beskriver ett förlopp som har flera logiska luckor. Det minskar sannolikheten för att detta är korrekt men uttrycks här som en absolut sanning.
Därmed inte sagt att det var absolut rätt att omhänderta enligt LVU. Jag håller helt med om att försvaret bör ha tillgång till all dokumentation för att kunna försvara sig och detta bör ses över.