2026-08-11, 08:27
Medlem
Studsbolls avatar
Det är uppenbart en ploj som ska visa att Åkesson har humor och självdistans. Dylikt är inget nytt inom svensk politik; minns när Ulrika Eriksson och Gry Forssell tryckte sig mot Lars Leijonborg i programmet "Silikon" år 2000 och viskade frågan "rakar du pungen" i hans öra. Minns när Göran Persson dansade med kossan Doris i programmet "Abrakadabra" året efter. Dessa prominenta herrar visste exakt vad som skulle ske men valde att ställa upp ändå. Politiker gör dylikt, det är en del av spelet.
Citera
2026-08-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det var ett starkt klassförakt, känns ju inte så fräscht att avhumanisera och nedvärdera människor. Det goda hatet?

Men, inget jag skulle väljare lyssna på men och andra sidan så delar jag inte kulturella preferenser med majoriteten i Sverige heller.
Haha jag har faktiskt hatat epa-slödder och deras överdimensionerade ljudanläggningar så mycket en dag att jag startade en tråd om det (FB) Hur fan står ni som bor utanför storstäderna ut med epa-slödder? 🙂

Men det var bara en dag och bara för att jag inte fått sova. Övriga dagar tycker jag mest att det är sorgligt att de fått avgiftsfri skola, vård, tandvård och ändå inte klarar att ta sig från sina skitorter och göra något vettigt av sina liv. Men det är väl deras föräldrars fel och inte deras får man gissa. Varken hatar eller avhumaniserar dem så länge jag fått en god natts sömn.
Citera
2026-08-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Haha jag har faktiskt hatat epa-slödder och deras överdimensionerade ljudanläggningar så mycket en dag att jag startade en tråd om det (FB) Hur fan står ni som bor utanför storstäderna ut med epa-slödder? 🙂

Men det var bara en dag och bara för att jag inte fått sova. Övriga dagar tycker jag mest att det är sorgligt att de fått avgiftsfri skola, vård, tandvård och ändå inte klarar att ta sig från sina skitorter och göra något vettigt av sina liv. Men det är väl deras föräldrars fel och inte deras får man gissa. Varken hatar eller avhumaniserar dem så länge jag fått en god natts sömn.
Nu blir det lite OT men du drog det dit.
Vilka producerar mat, tillverkas det på ICA... nej den kommer från "skitorter".
Citera
2026-08-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Nu blir det lite OT men du drog det dit.
Vilka producerar mat, tillverkas det på ICA... nej den kommer från "skitorter".
Landsbygden. Inte nedgångna före detta bruksorter.

Har full förståelse för att unga som bor i landsbygd behöver fordon att för att ta sig runt. Det är inte samma som att ställa sig i bostadsområden och blasta musik och skräpa ner på nätter.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-11 kl. 09:04.
Citera
2026-08-11, 09:13
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Töntigt och Sd vill förbjud burka men det går bra med att vara helt maskerad, patetisk är bara förnamnet!

Som vänstern menar du?
Citera
2026-08-11, 09:22
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Sd har väl hittat sin starkaste fan base, epa-slödder och rednecks.

Älskar när vänster-tomtar inte kan bärga sig utan kräker ur sig sitt klassförakt innan de hinner använda hjärnan och inse att det är kontraproduktivt.
Vänstermänniskor pratar alltid om människors lika värde, men ser ner på knegare utan högskoleutbildning.
De tycker alltid de är lite mer värda med sin sunkiga lärar eller socionom-utbildning.
Där man som knegare möter klassförakt är hos vänsterfolk med en taskig högskoleutbildning och anställning i offentlig sektor.

Kul att Jimmie vågar släppa loss lite, han är för övrigt Sveriges skickligaste politiker utan konkurrens.
Senast redigerad av Knegare 2026-08-11 kl. 09:31.
Citera
2026-08-11, 09:31
Medlem
Galejans avatar
Fullt rimligt. Det är ju den målgruppen SD och Åkesson har. Eparaggare, män som spelar Eddie Meduza och som har träskor och t-shirts med ”roliga” budskap om att Lasermannen var ett ljus i mörkret.

Jag är inte alls förvånad. Åkesson spelar redan i ett band ihop med en karl som dömts för sexuellt ofredande mot en fjortonåring, vilket ju är lite intressant med tanke på Åkessons och SDs vurm för Dumpen, så att han nu ska släppa en låt ihop med en musikproduktion som beskriver kvinnor som ”luder som böjer sig ner och bara suger”… tja… är någon förvånad?

Källa: https://expo.se/nyhet/sd-duckar-fragor-om-kritiserade-artister/
Citera
2026-08-11, 10:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torskvatten
Är det inte SD som är emot folkhögskolan, där de utbildar folkmusiker, det traditionellt sett mest svenska vi har.

Det var Hitler som uppfann Folkhögskola, Folkets Park, Folkets Hus och Volkswagen.

Idag klarar vilket mongo som helst av en riktig högskola, så vad i helvete behöver man låtsasskolan "folkhögskola" till?
Citera
2026-08-11, 10:14
Medlem
Härligt Jimmie, du bjuder på dig själv. Många förstår dock inte humorn.
Citera
2026-08-11, 10:19
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:

Det låter som en träffsäker beskrivning av över en miljon svartskallar. Det är, som alltid, skillnad på hat och det goda hatet.
Citera
2026-08-11, 10:22
Medlem
MarcoStars avatar
Fröken Snusk?! SD jobbar verkligen hårt på att upprätthålla föreställningen av sina väljare som obildade bonnläppar.

Vänstern har mer klass när det gäller musikalisk representation, som Eva Dahlgren och Zara Larsson.
Citera
2026-08-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fullt rimligt. Det är ju den målgruppen SD och Åkesson har. Eparaggare, män som spelar Eddie Meduza och som har träskor och t-shirts med ”roliga” budskap om att Lasermannen var ett ljus i mörkret.

Jag är inte alls förvånad. Åkesson spelar redan i ett band ihop med en karl som dömts för sexuellt ofredande mot en fjortonåring, vilket ju är lite intressant med tanke på Åkessons och SDs vurm för Dumpen, så att han nu ska släppa en låt ihop med en musikproduktion som beskriver kvinnor som ”luder som böjer sig ner och bara suger”… tja… är någon förvånad?

Källa: https://expo.se/nyhet/sd-duckar-fragor-om-kritiserade-artister/
Nej, ingen är förvånad. Åkesson är den ultimata röstfiskaren. Helt skrupelfri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in