Citat:
Ursprungligen postat av
Katki
Stärka välfärden, vård, skola och omsorg. Garantera trygghetssystemen när dessa behövs, ge sig på den höga arbetslösheten istället för arbetslösa enskilda. Satsa på familjerna. Stoppa hyreshöjningarna och marknadshyrorna. Stoppa överdriven privatisering och skojarföretag som öses miljarder på runt välfärden och arbetslösheten. Där ska vi Socialdemokrater vara och föra en annan politik än dagens, det kan du lita på!
Med mycket mera som ligger i vanligt folks intresse och förväntningar på samhället. Tvärtom mot högerkräkens skitpolitik med andra ord som lett till 360 miljarder i underskott för dessa 4 år och 9,9% arbetslöshet i form av 592.000 personer som man förstör livet för med berått mod. Klart som fan man inte kan vinna ett val med ett så jävla uruselt resultat och ett sånt groteskt svek mot stora delar av samhället och dess befolkning. Vad fan tror du människa.
Stärka välfärden, tja region sthlm går det inte bra. Så där faller din önskan i gruset.
Höga arbetslösheten säger du? Varför har vi 650000-850000 Eu arbetare här då`, lika många som är arbetslösa, och nu en överraskning det har varit så under lång lång tid. S gjorde inget åt det heller.
Ja alla familjer har fått det bättre med Tidös politik. Alla jag känner.
Överdriven privatisering, ösa miljarder, alltså har du någon fakta kring detta? Eller styrs du av känslan att det är på ett visst sätt?
Var hittar du siffran 360 miljarder? Jag ser den ingenstans, ps du kan ta hjälp av chatgpt om du vill se verkligheten, men jag tror du vill mest känna.
Jag är i verkligheten, men jag tror att du är helt blåst ju mer av din text jag läser. Helt blåst. Därmed så stämmer du in i min bild av en som röstar rött, ingen el liten koppling till verkligheten.