2026-08-11, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
du talar ju mot dig själv? du skriver att vi i väst är innesittare. ja? det är väl det största problemet.

forskning visar ju på med just plast som ett problem:
https://yle.fi/a/7-10058288 "Forskare hittade mikroplaster i människotestiklar – kopplas till allt sämre fertilitet hos män"

forskning visar att vi alla får i oss ca.250-300g plast på 1 år. alltså, ett bankkort.
Väger dina bankkort 250-300gr? Det är typ som min mobiltelefon i vikt...
Citera
2026-08-11, 07:33
Medlem
Det är helt uppenbart att det kommer ifrån alla kemikalier som är hormonstörande som har blivit introducerade i våra liv, vilket eller vilka som är den huvudsakliga boven i det hela kommer vi aldrig få veta och således kommer heller aldrig att någon eller något ställas till svars eftersom "man vet inte" på forskningshåll vad de långtgående effekterna av ditten och datten har så det kommer aldrig bli någon som kommer bli ansvarig.

Det är lite som någon som går på tjugo mediciner per dag i tjugo år och så helt plötsligt får någon gravt allvarlig biverkning - vilket läkemedelsbolag är det som ska pekas ut?

Kan det bevisas att det kom just ifrån våran produkt? Blah blah blah, kan vi säga att det beror på kvinnors p-piller vi får i oss genom vattnet? E-nummer i maten? Från alla plastförpackningar som de påstår vi alla får i oss ett kreditkort värdigt av mikroplast i veckan? Kan man inte peka ut någon så kan man inte tvinga fram en förändring. Och det vet dem, därför fortsätter det. Vi kan använda hormonstörande produkt A till ett billigt pris, eller en icke hormonstörande kemikalieprodukt B som är mycket dyrare. Kan vi åka dit på detta? Nej? Produkt A it is.

Frågan är om detta är medvetet gjort i populationskontrolls syften eller att det bara har råkat att bli så eftersom ingen hålls till svars. Jag vet vad jag tror på.

Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
du talar ju mot dig själv? du skriver att vi i väst är innesittare. ja? det är väl det största problemet.

forskning visar ju på med just plast som ett problem:
https://yle.fi/a/7-10058288 "Forskare hittade mikroplaster i människotestiklar – kopplas till allt sämre fertilitet hos män"

forskning visar att vi alla får i oss ca.250-300g plast på 1 år. alltså, ett bankkort.

Nej, nu har du virrat ihop det här... det är ett bankkort, cirka fem gram, i VECKAN, av microplast vi får i oss. Ett bankkort väger givetvis inte 300g.

Att det flyter runt microplast i testiklarna och hjärnan just nu vore väl inte en helt orimlig förklaring till fertilitetssänkningen och den enorma mängd psykiska sjukdomar som har mångdubblats på bara några decennier. Ta en titt på siffrorna på enbart autism så är det så man blir mörkrädd. Men det finns ju i vanlig ordning dårar på vänsterkanten som ska normalisera allt och påstå att det är för att vi är bättre på att utreda autism nu bara och allt är som det ska vara.
Senast redigerad av Kayana 2026-08-11 kl. 07:42.
Citera
2026-08-11, 07:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Väger dina bankkort 250-300gr? Det är typ som min mobiltelefon i vikt...
Jag har läst någonstans att genomsnittssvensken får i sig ungefär plast motsvarande 1 kreditkort per vecka. Så det borde väl kunna bli ett par hundra gram på 1 år.
Citera
2026-08-11, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag höjde mitt testosteronvärde med 150-200 % utan tillsats av testo, med vitamin D3. Var försiktiga med extrema doser, 10 000 IE per dag är okay, men det här rörde sig om betydligt mer. Blodprov hos Werlabs i plasma verifierade. Bundet testo vet jag inte, testade inte. Försöken med intensivt solande mot bröstkorg och pungen (ja, ni läste rätt), hade en enorm effekt vid forskning kring 1920-talet. Bröstkorgen en stor förändring, men solande av scrotum (pungen) gav intensiva höjningar. Jag skojar inte.
Ståkuk och hudcancer eller slapp kuk, svårt val.
Citera
2026-08-11, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Det är helt uppenbart att det kommer ifrån alla kemikalier som är hormonstörande som har blivit introducerade i våra liv, vilket eller vilka som är den huvudsakliga boven i det hela kommer vi aldrig få veta och således kommer heller aldrig att någon eller något ställas till svars eftersom "man vet inte" på forskningshåll vad de långtgående effekterna av ditten och datten har så det kommer aldrig bli någon som kommer bli ansvarig.

Det är lite som någon som går på tjugo mediciner per dag i tjugo år och så helt plötsligt får någon gravt allvarlig biverkning - vilket läkemedelsbolag är det som ska pekas ut?

Kan det bevisas att det kom just ifrån våran produkt? Blah blah blah, kan vi säga att det beror på kvinnors p-piller vi får i oss genom vattnet? E-nummer i maten? Från alla plastförpackningar som de påstår vi alla får i oss ett kreditkort värdigt av mikroplast i veckan? Kan man inte peka ut någon så kan man inte tvinga fram en förändring.

Frågan är om detta är medvetet gjort eller att det bara har råkat att bli så eftersom ingen hålls till svars. Jag vet vad jag tror på.

Nej, nu har du virrat ihop det här... det är ett bankkort, cirka fem gram, i VECKAN, av microplast vi får i oss. Ett bankkort väger givetvis inte 300g.
Japp, det virrade jag ihop...
Citera
2026-08-11, 07:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Ståkuk och hudcancer eller slapp kuk, svårt val.

Ståkuk - alla dagar i veckan!
Vi ska alla dö...

Risken för Malignt melanom är desutom överdriven.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-11 kl. 07:41.
Citera
2026-08-11, 07:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är helt uppenbart att det kommer ifrån alla kemikalier som är hormonstörande som har blivit introducerade i våra liv,

Nej, det är inte alls uppenbart.
Citera
2026-08-11, 07:43
Medlem
Citat:
Nej, det är inte alls uppenbart.

Det är väl klart att det är? Vad har du för andra teorier som evidensbaserat har störning på hormoner och fertiliteten? Att de skickar antikuk-strålning ifrån rymden från en satellit eller?

Jag kan rekommendera Stefan Jarls (de kallas oss mods) dokumentär Underkastelsen som handlar om just detta. Där var Eva Röse med som stoltserade med att hon var en riktig renlevnadsmänniska som körde ekologiskt och undvek allting med E-nummer och annat fanstyg man kan göra, dvs den inställning vi alla bör ha idag egentligen, och trots detta när de kollade igenom hennes blodprover efter microplaster, kemikalier etc så låg hon bara en aning bättre till än vad svennebanan som sket i vilket gjorde.

Läkarnas/forskarnas svar på det hela var att vi har inte en aning om vad det blir för långtgående effekter på människan av att bli utsatta för alla dessa kemikalier från alla håll men den kvalificerade gissningen var "det här kommer inte bli bra."
Senast redigerad av Kayana 2026-08-11 kl. 07:53.
Citera
2026-08-11, 07:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är väl klart att det är? Vad har du för andra teorier som evidensbaserat har störning på hormoner och fertiliteten? Att de skickar antikuk-strålning ifrån rymden från en satellit eller?

Det finns etablerade studier som visat att intag av lägre doser av D3 ökar testo med 20 %. Högdos-studier är inte etiskt tillåtna, därför gjorde jag en högdos-studie på mig själv, i ljuset av tidigare evidens och beprövad erfarenhet. Lo and behold - success!
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-11 kl. 07:49.
Citera
2026-08-11, 07:53
Medlem
Citat:
Det finns etablerade studier som visat att intag av lägre doser av D3 ökar testo med 20 %. Högdos-studier är inte etiskt tillåtna, därför gjorde jag en högdos-studie på mig själv, i ljuset av tidigare evidens och beprövad erfarenhet. Lo and behold - success!

Jamen.. att man kan dilla fram högre testonivåer med sollljus, supplement och allt annat man kan hålla på med att sola rövhålet hör väl inte riktigt till ämnet att testosteronet har störtdykt i jämförelse med vad din farfar hade utan varken pungsol eller tillgång till 10 000mg Vitamin D3.
Citera
2026-08-11, 07:55
Medlem
Ett problem i svensk sjukvård är att värdena för "brist" på något hormon, mineral osv är extremt låga, dem verkar sättas utifrån att man skulle vara allvarligt sjuk. Du får inte hjälp förän du är allvarligt sjuk. Att försöka må optimalt är inget sjukvården stöttar.
Citera
2026-08-11, 07:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jamen.. att man kan dilla fram högre testonivåer med sollljus, supplement och allt annat man kan hålla på med att sola rövhålet hör väl inte riktigt till ämnet att testosteronet har störtdykt i jämförelse med vad din farfar hade utan varken pungsol eller tillgång till 10 000mg Vitamin D3.

Det har relevans, eftersom exponeringen för solljus nu är rekordlåg. Solen skiner ju inte så ofta på våra breddgrader heller. Korrelationen mellan intag av D3 och plasmanivå av testosteron är total och orubbad. Prova själv vet jag. Kanske det växer ut lite kulor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in