2026-08-11, 04:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
ge mig 3st oberoende data som visar det du påstår.
(du vet, källkritik vi fick lära oss på mellanstadiet)

Det där kan du hitta själv, det är mainstream. Vad du än gör - tappa inte ansiktet!
Citera
2026-08-11, 04:27
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där kan du hitta själv, det är mainstream. Vad du än gör - tappa inte ansiktet!

nej, det är du som är ts.
så kom fram med några oberoende fakta eller tappa ansiktet.
Citera
2026-08-11, 04:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
nej, det är du som är ts.
så kom fram med några oberoende fakta eller tappa ansiktet.

Västerländsk media gör allt de kan för att dölja detta, men originalkällan finns kvar. Jag hade länken för ett par år sedan. Studien är från 1939, du kan säkert hitta den. Livsfarlig för eliterna. Sedan kan du ju testa själv. Ta ett testoprov nu, och ta 10 000 IE D3 per dag under ett par månader, och ta sedan ett nytt test.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-11 kl. 04:59.
Citera
2026-08-11, 05:29
Medlem
WordWarriors avatar
Jag vill absolut inte förhärliga mig själv, men om de vetenskapliga undersökningarna från 1939 läggs samman med dagen politiska diskurs så har vi dynamit här. Ämnet och slutsatserna hör till den absoluta toppen. Jag har skrivit på forumet under 18 år, och det är inte ett uttalande jag gör lättvindigt. Om män i Sverige fick mer testosteron, så skulle det sannolikt förändra det politiska landskapet, och definitivt relationen mellan könen. Sola och ta vitamin D3!
Senast redigerad av WordWarrior 2026-08-11 kl. 05:37.
Citera
2026-08-11, 06:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Mainstream media når ständigt nya bottennivåer när det gäller de västerländska männens minskande testosteronnivåer. Man skyller på mikroplaster och manlighetsnormer. Allt är till största delen lögner. Den egentliga förklaringen är ökat innesittande vid datorn. Sociala medier och dataspel. Olika studier från början av seklet har utförts angående exponering av solljus och testosteronhalter. Skillnaden handlar om hundratals procent. Sedan finns det ett annat sätt att kompensera för bortfallet av solljus: vitamin D3 (som skapas av solljus mot huden), ett prohormon som styr tusentals processer i kroppen. Män i Brasilien har nästan dubbelt så hög testosteronhalt i blodet jämfört med män inom USA och EU. Varför det? Kanske för att de spelar volleyball på stranden, istället för att sitta inne? Därför blir de mer macho och casanova? För att de har mer sol, och folk är av socioekonomiska skäl utomhus oftare.

Topic: era åsikter?

Om det bara hängde på vitamin B3 att testosteronet ska öka, är det ju bara att ta sådana vitaminpiller så blir man inte hen längre?
Citera
2026-08-11, 06:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Om det bara hängde på vitamin B3 att testosteronet ska öka, är det ju bara att ta sådana vitaminpiller så blir man inte hen längre?

Ja, det stämmer. Jag är ganska kort. En av mina söner fick D3-tillskott, det tog rejäl fart, och nu är han längst i familjen.
Citera
2026-08-11, 06:45
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ja, det stämmer. Jag är ganska kort. En av mina söner fick D3-tillskott, det tog rejäl fart, och nu är han längst i familjen.

Växte han på längden eller tvären?
Citera
2026-08-11, 06:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Växte han på längden eller tvären?

På längden, i puberteten.
Citera
2026-08-11, 06:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Visst har du goda poänger. De exakta orsakerna till att testo minskar är nog en kombination av en massa saker men där mindre fysisk aktivitet och färre timmar i solljus kan vara bidragande.

Själv vistas jag ute i naturen 2-6 timmar per dag och ofta under någon form av fysisk aktivitet. Har vänner i min ålder som går med käpp. Det tänkte jag skjuta på sådär en 30 år till.

Finns en undersökning kring korrelationen mellan användande av konventionella solsskydd och ökning av hudcancer som är intressant. Undrar om det kan ha varit här på FB jag läste om det.

Vi ska inte heller glömma kostens betydelse. Ät ägg, kött, kyckling, fisk, ost och grönsaker av bra kvalitet. Undvik ultraprocessat skräp som jag misstänker är en stor bov i sammanhanget! Sånt har ju ökat senaste 40-50 åren med en livsmedelsindustri som förgiftar oss.
Citera
2026-08-11, 07:00
Medlem
Citat:

forskning visar att vi alla får i oss ca.250-300g plast på 1 år. alltså, ett bankkort.

Antar du kör med guldkort? Ett plastkort väger väl högst 10 gram?
Citera
2026-08-11, 07:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Visst har du goda poänger. De exakta orsakerna till att testo minskar är nog en kombination av en massa saker men där mindre fysisk aktivitet och färre timmar i solljus kan vara bidragande.

Själv vistas jag ute i naturen 2-6 timmar per dag och ofta under någon form av fysisk aktivitet. Har vänner i min ålder som går med käpp. Det tänkte jag skjuta på sådär en 30 år till.

Finns en undersökning kring korrelationen mellan användande av konventionella solsskydd och ökning av hudcancer som är intressant. Undrar om det kan ha varit här på FB jag läste om det.

Vi ska inte heller glömma kostens betydelse. Ät ägg, kött, kyckling, fisk, ost och grönsaker av bra kvalitet. Undvik ultraprocessat skräp som jag misstänker är en stor bov i sammanhanget! Sånt har ju ökat senaste 40-50 åren med en livsmedelsindustri som förgiftar oss.

Vissa tycker att vi helt och hållet ska skippa solskyddskrämer och istället hålla oss i skuggan när det är soligt, under ett parasoll exempelvis. Skräcken över malignt melanom har gått för långt. Nu blir hälsan hotad av för lite sol och D3 istället.
Citera
2026-08-11, 07:29
Medlem
WordWarriors avatar
Jag var ytterst skeptisk till att dela den här kunskapen, som jag haft ett par år, nu är katten ute ur lådan så att säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in