2026-08-10, 23:53
Medlem
AlanGarners avatar
Det verkar ju som han har pengar, eller är allt en chimär? Med tanke på hans bakgrund så kan ju allt vara fejk såklart.

Men Ferrari, lägenhet i Monaco? Någon fyr klocka jag inte kunde identifiera.

Han blev väl senare ytterligare dömd för andra saker utanför Trustor. Kan det vara så att han hittat något annat sätt att tjäna en hacka, inte helt lagligt?

Posener säger ju i dokumentären att Thomas ringt honom under rättegången och sagt ”kan vi gör det igen?”. Han kanske lärde sig hur man lägger upp ett ekobrott eller hittade en annan ”hjärna”. Kanske kom han undan med saker efter Trustor?

Citat:
Ursprungligen postat av Hardway
Skall även tillägga att Jisander arbetar som Sales Manager på ett monegasiskt företag som sysslar med juveler och smycken i Monaco kallat "Lizhel" (Créations Lizhel). (som även brodern är involverad i)

Jag kan även berätta att han går under namnet "Julius" i sina konversationer i Monaco. Julius Thomas, närmare exakt.
Citera
2026-08-11, 00:05
Medlem
Hardways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Det verkar ju som han har pengar, eller är allt en chimär? Med tanke på hans bakgrund så kan ju allt vara fejk såklart.

Han blev väl senare ytterligare dömd för andra saker utanför Trustor. Kan det vara så att han hittat något annat sätt att tjäna en hacka, inte helt lagligt?

Posener säger ju i dokumentären att Thomas ringt honom under rättegången och sagt ”kan vi gör det igen?”. Han kanske lärde sig hur man lägger upp ett ekobrott eller hittade en annan ”hjärna”. Kanske kom han undan med saker efter Trustor?

Föreslår att du kikar på Uppdrag Gransknings program som finns på svtplay kallat "Ekobrottslingarnas Bank" om du vill se ett urval av neobanker han varit involverad i. Även otroligt mycket annat men här åker t.om en reporter ner till Monaco för att försöka leta reda på Jisander.

Så svar ja; Thomas har ägnat sig åt många olika verksamheter genom årens gång och gjort sig ett par hackor. Om du vill ha lite info om andra verksamheter som jag inte kan skriva om öppet så kan du DM:a mig.
Citera
2026-08-11, 00:10
Medlem
AlanGarners avatar
Ska absolut kolla in den, tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Hardway
Föreslår att du kikar på Uppdrag Gransknings program som finns på svtplay kallat "Ekobrottslingarnas Bank" om du vill se ett urval av neobanker han varit involverad i. Även otroligt mycket annat men här åker t.om en reporter ner till Monaco för att försöka leta reda på Jisander.

Så svar ja; Thomas har ägnat sig åt många olika verksamheter genom årens gång och gjort sig ett par hackor. Om du vill ha lite info om andra verksamheter som jag inte kan skriva om öppet så kan du DM:a mig.
Citera
2026-08-11, 00:25
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner

Lita inte på någonting som TJ säger. En ferrari kan man låna / hyra enkelt i Monaco.

Han är dessutom en dömd våldtäktsman, icke att förglömma.
Citera
2026-08-11, 00:29
Medlem
AlanGarners avatar
Ja, såg det också nu när jag fortsatte forska om honom.

Vidrigt med våldtäkten, men också klantigt av honom att ha filmer på mobilen från det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Lita inte på någonting som TJ säger. En ferrari kan man låna / hyra enkelt i Monaco.

Han är dessutom en dömd våldtäktsman, icke att förglömma.
Citera
2026-08-12, 22:20
Medlem
Hardways avatar
Rolig kuriosa; Den svarta paljett-kavaj som Jisander har på sig i dokumentären är samma som han införskaffade från Versace-butiken sommaren 97 i saint tropez.

Samma som syns i 100 höjdare år 2005:

https://www.youtube.com/watch?v=CfbUSr-hhwo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in