2026-08-10, 21:36
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför tog hon då med honom ut på ön?
Jag tror det har något att göra med exet som var där några dagar innan.
Citera
2026-08-10, 21:37
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Inte särskilt ung. 45+ då.

Personen (som flera av oss kallar X i tråden) har beskrivit beteendet från TN på flera sätt, dvs inte bara vid polistillfället. X beskrivningar finns i vissa handlingar i bodelningstvistemålet (2021/2022).

Kränkningar är beskrivna, och den otrygghet X upplevde. På flera olika sätt.
Oavsett hennes ordval så verkar han onekligen vara en extremt oskön person.
Citerade fel person ser jag nu… sorry.
Citera
2026-08-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Framför allt du har gjort ett jävla bra jobb här i sann flashbackande anda! Många bra uppgifter.

Imorgon kommer det nog nya rubriker där man fått tag på någon hos socialtjänsten i Värmdö kommun (antar jag, eftersom att Gustavsberg ligger där) som kommer behöva svara på om de tagit emot orosanmälningar från TN:s exfru angående hans beteende mot barnen och vad de i sådana fall ledde till. Ganska säker på att det som kommer uppdagas i det här fallet är att samhället haft många tillfällen där man kunnat stoppa honom och att han har visat upp en hel del antisociala drag genom åren.

Håller helt med dig. Lamt samhälle.
” Inga brott har begåtts, så vi kan inte göra något”….. klart det kommer komma mer.
Citera
2026-08-10, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det som talar emot dina osannolika teorier är att MGM hade lekt Crocodile Dundee i skärgården i 33 timmar från att anmälan kom in till att han slutligen greps.

På vad sätt talar detta emot teorin om ett hastigt uppblossande partnerbråk i svartsjukans tecken?

MGM upptäckte kanske att hon körde något sorts dubbelspel och sen flippade situationen ur?

Citat:
Under den tiden hade han paddlat kajak, släpat en kajak upp i skogen på en ö, lämnat ön simmandes och slutligen gömt sig i en båt och därifrån hoppat ner i vattnet en gång till.

Har MGM erkänt detta händelseförlopp?.

Citat:
1. Om han fick skador vid eller före gärningen och de vore allvarliga hade han inte klarat av en 33 timmar lång skärgårdsexpedition.

Vem har påstått att hans skador var allvarliga? Den mesta sannolika förklaringen är att skadorna MGM hade vid gripandet härrör från ett högst troligt partnerbråk.

Man märker att du har svårt att dra logiska slutsatser.

Citat:
2. Det är sannolikt att skador uppstått under skärgårdsexpeditionen.

Du får gärna tro det men du har med stor sannolikhet fel här.
Citera
2026-08-10, 21:41
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Oavsett hennes ordval så verkar han onekligen vara en extremt oskön person.
Citerade fel person ser jag nu… sorry.
Han kan med fördel få njuta av samma behandling i finkan 🍀. Med trubbig klubba först.
Citera
2026-08-10, 21:43
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jamen då har hon ju sagt "oskön". Dock inte vid larmsamtalet utan på plats i samtal med polisen. Ändå rätt larvigt ordval. Måste vara en mycket ung person...

Ja, hon verkar ha använt det ordet men tänker vara petig med att rätta allt som får hennes larmande att framstå som mindre allvarligt. Vilket ord hon valde att använda i en situation där hon säkert var skärrad och rädd tycker jag inte att varken du eller jag ska döma henne för.

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Som vi har vetat hela tiden. En mkt farlig man. ÅÅ måste ha blivit uppmärksam o satt sig på tvären. Som smarta tjejer gör. Det skulle hon inte ha gjort. Lås o bom o släng nyckeln.

Något har ju uppenbarligen hänt som triggade honom till tusen. Man undrar ju: Kom det plötsligt? Anade hon något? Hade det eskalerat under några dagar? Satte hon en helt normal gräns och han tappade det?
Citera
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
I brist på annat läsvärt material i det här fallet har jag läst alla födelsedagshälsningar som vänner skickat till vår GM.
Jag får uppfattningen att han ses av sina vänner som en helyllegrabb! Det är ”fina” och ”bästa”! Han verkar ha spelat/spelar trummor. Bra sätt att avreagera sig på trummorna! Där har säkert mycket frustration och ilska pyst ut!
Jag snappar även upp att han går under namnet ”Balsam”! Undrar hur han fått det smeknamnet som ju signalerar något mjukt och lent?
Ja, vad vet vi?

Kan du skärmdumpa det du sett på fejjan? Verkar som att bara de som är vänners vänner kan se det, vi övriga ser bara ett par profilbilder.
Citera
Medlem
Citat:
Framför allt du har gjort ett jävla bra jobb här i sann flashbackande anda! Många bra uppgifter.
Tack slemhinder. Det har du också.
Och som jag skrev nyss: Många bidrar, på olika sätt. Någon har sett något, hört något, känt någon, läst något-
Citat:
Imorgon kommer det nog nya rubriker där man fått tag på någon hos socialtjänsten i Värmdö kommun (antar jag, eftersom att Gustavsberg ligger där) som kommer behöva svara på om de tagit emot orosanmälningar från TN:s exfru angående hans beteende mot barnen och vad de i sådana fall ledde till. Ganska säker på att det som kommer uppdagas i det här fallet är att samhället haft många tillfällen där man kunnat stoppa honom och att han har visat upp en hel del antisociala drag genom åren.
Tyvärr är det nog ett stort tryck även på närstående. Vissa medier förstår att avvakta. Men en del medier ligger nog på.

Och sorgligt är det när alarmande beteenden, som vissa (nu menar jag inte just här utan generellt) kan ha försökt larma om, inte resulterar i mer skyddsåtgärder.

Men ibland är också tecken svårtolkade. En person som i vissa sammanhang ter sig mycket välfungerande - men har stora problem i relationer - kan vara svår att fånga upp. Psykiskt våld kan också vara ännu svårare att utreda för utomstående.
Citera
2026-08-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ja, hon verkar ha använt det ordet men tänker vara petig med att rätta allt som får hennes larmande att framstå som mindre allvarligt. Vilket ord hon valde att använda i en situation där hon säkert var skärrad och rädd tycker jag inte att varken du eller jag ska döma henne för.

Något har ju uppenbarligen hänt som triggade honom till tusen. Man undrar ju: Kom det plötsligt? Anade hon något? Hade det eskalerat under några dagar? Satte hon en helt normal gräns och han tappade det?

Har exakt samma tankar. Hon måste väl anat nåt tänker jag. Men vi vet ju lite om henne. Men uppenbarat är att han inte fick som han ville. Skräckmänniska.
Senast redigerad av Wolfie81 2026-08-10 kl. 21:49.
Citera
2026-08-10, 21:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jamen då har hon ju sagt "oskön". Dock inte vid larmsamtalet utan på plats i samtal med polisen. Ändå rätt larvigt ordval. Måste vara en mycket ung person...

Skönt ordval

och 45 år.
Citera
2026-08-10, 21:50
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
På vad sätt talar detta emot teorin om ett hastigt uppblossande partnerbråk i svartsjukans tecken?

MGM upptäckte kanske att hon körde något sorts dubbelspel och sen flippade situationen ur?

Har MGM erkänt detta händelseförlopp?.

Vem har påstått att hans skador var allvarliga? Den mesta sannolika förklaringen är att skadorna MGM hade vid gripandet härrör från ett högst troligt partnerbråk.

Man märker att du har svårt att dra logiska slutsatser.

Du får gärna tro det men du har med stor sannolikhet fel här.

Av alla medlemmar på flashback är du nog den med lägst förmåga att själv dra logiska slutsatser trots att du gärna pekar på vad andra gör och inte. Du driver en farlig linje som ofta normaliserar tanken på att kvinnor är orsaken till de våld de utsätts för. Först och främst vill jag säga: Det är inte normalt att ha partnerbråk i svartsjukans tecken. Bara så alla som läser den skit du skriver påminns om det. Det har inte framkommit några som helst uppgifter om att ÅÅ skulle ha en historik av våldsamma relationer eller vara en fyllekäring som ”partnerbråkar” på fyllan. De flesta här i världen, både män och kvinnor, är inte något av detta som jag räknade upp. Det är en konstig och skadlig idé.

MGM har förmodligen inte erkänt någonting alls men detta har framkommit via åklagaren som berättat om hans 33 timmar på flykt från lagen. Samma åklagare säger också att skadorna antas vara av sådan karaktär att han orsakat dom själv.
Citera
2026-08-10, 21:51
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kan du skärmdumpa det du sett på fejjan? Verkar som att bara de som är vänners vänner kan se det, vi övriga ser bara ett par profilbilder.
Tror han syftar på alla födesedagshälsningat. De kan väl alla se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in