Citat:
Ursprungligen postat av
slemhinder
Framför allt du har gjort ett jävla bra jobb här i sann flashbackande anda! Många bra uppgifter.
Tack slemhinder. Det har du också.
Och som jag skrev nyss: Många bidrar, på olika sätt. Någon har sett något, hört något, känt någon, läst något-
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhinder
Imorgon kommer det nog nya rubriker där man fått tag på någon hos socialtjänsten i Värmdö kommun (antar jag, eftersom att Gustavsberg ligger där) som kommer behöva svara på om de tagit emot orosanmälningar från TN:s exfru angående hans beteende mot barnen och vad de i sådana fall ledde till. Ganska säker på att det som kommer uppdagas i det här fallet är att samhället haft många tillfällen där man kunnat stoppa honom och att han har visat upp en hel del antisociala drag genom åren.
Tyvärr är det nog ett stort tryck även på närstående. Vissa medier förstår att avvakta. Men en del medier ligger nog på.
Och sorgligt är det när alarmande beteenden, som vissa (nu menar jag inte just här utan generellt) kan ha försökt larma om, inte resulterar i mer skyddsåtgärder.
Men ibland är också tecken svårtolkade. En person som i vissa sammanhang ter sig mycket välfungerande - men har
stora problem i relationer - kan vara svår att fånga upp. Psykiskt våld kan också vara ännu svårare att utreda för utomstående.