2026-08-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
snabbt eller långsamt. skulle du gå i goda för att "hamassianerna" håller sin övernskommelse helt plötsligt, sätter du ditt liv i pant på det eller bara judiska liv (och i förlägningen givetvis en massa palestinerns)?
Som vanligt antar du att jag själv befinner mig i Melllanöstern, eller har någon sorts koppling till palestinierna?
Citera
2026-08-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som vanligt antar du att jag själv befinner mig i Melllanöstern, eller har någon sorts koppling till palestinierna?

du har ju mycket känslor och åsikter, jag tolkar det svar som ett nej, du litar inte på palestinerna längre än du kan kasta dem, och det är ju bara judiska liv som står på spel (och som en konsekvens , lite av de palestinerna som du endå inte kan kasta...)
Citera
2026-08-10, 18:47
Medlem
Citat:
du har ju mycket känslor och åsikter, jag tolkar det svar som ett nej, du litar inte på palestinerna längre än du kan kasta dem, och det är ju bara judiska liv som står på spel (och som en konsekvens , lite av de palestinerna som du endå inte kan kasta...)
Jag säger som en judisk kvinna jag såg intervjiuad i våras: "jag slutade köpa lögnen att det enda sättet att rädda det judiska folket är att det palestinska folket inte får finnas, inte ska få räddas".

Det hon pekar på är det "storsionistiska" narrativ som gör att Israel drar ut i ständiga krig med sina grannar. Men du sättet ju ett tydligt likhetstecken mellan palestinierna s'om folk och Hamas, så det är väl ganska tydligt att du inte begriper. detta.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-08-10 kl. 19:30.
Citera
2026-08-10, 19:10
Medlem
Citat:
Jag säger som en judisk kvinn jag såg intervjiuad i våras: "jag slutade köpa lögnen att det enda sättet att rädda det judiska folket är att det palestinska folket inte får finnas, inte ska få räddas".

Ja, såhär långt så här långt så har hon ju haft fel. men hon sätter ju sitt liv på det åtminstonde.

Citat:
Det hon pekar på är det "storsionistiska" narrativ som gör att Israel drar ut i ständiga krig med sina grannar. Men du sättet ju ett tydligt likhetstecken mellan palestinierna s'om folk och Hamas, så det är väl ganska tydligt att du inte begriper. detta.

om nu bara de där nesliga araberna kunde hållit sig från att anfall israel, igen, igen och igen.
så hade det ju varit en intressent fantasi...
Citera
2026-08-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ja, såhär långt så här långt så har hon ju haft fel. men hon sätter ju sitt liv på det åtminstonde.

om nu bara de där nesliga araberna kunde hållit sig från att anfall israel, igen, igen och igen.
så hade det ju varit en intressent fantasi...
Om det gäng du håller på nu är så himla överlägset så kan man ju tycka att de hade kunnat samarbeta med en övergång till ett mer civilt styre i Gazaremsan (grundat på lokalbefolkningen, inte på israelerna själva) utan att behöva bomba halav området till grus först.

Det har inte hållits allmänna val i Gaza på tjugo år,. så snacket om att "nästan alla som bor där står på Hamas sida, de sluter upp bakom Hamas vad dessa än gör" stämmer inte för fem öre.
Citera
2026-08-10, 19:53
Medlem
Citat:
Om det gäng du håller på nu är så himla överlägset så kan man ju tycka att de hade kunnat samarbeta med en övergång till ett mer civilt styre i Gazaremsan (grundat på lokalbefolkningen, inte på israelerna själva) utan att behöva bomba halav området till grus först.

så vi ska låtsas som att hamas inte behöver utrotas. för de finns inte, eller?

Citat:

Det har inte hållits allmänna val i Gaza på tjugo år,. så snacket om att "nästan alla som bor där står på Hamas sida, de sluter upp bakom Hamas vad dessa än gör" stämmer inte för fem öre.

har du något bevis på det? eller tycker du mest att det är så. för anlednigen till att "abbas den populära super-palestinern" är kung av babelstinerna, är ju för att de andra 90%ishen av hans folk vill ju ha en terrorist som slaktar judar som hövding.

Hamas är inte det enda rövpacket som behöver åtgärdas, bara de mest aktuella.
Citera
2026-08-11, 08:04
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag säger som en judisk kvinna jag såg intervjiuad i våras: "jag slutade köpa lögnen att det enda sättet att rädda det judiska folket är att det palestinska folket inte får finnas, inte ska få räddas".

KÄLLA! Har du bevis för detta? Annars kan man hänföra det till "hasbara, oljepriset och Epstein konspirationen"
Citera
2026-08-11, 13:33
Medlem
Citat:

Det närmaste man kan komma när det gäller någon sorts kunskap om vilka människorna i Gaza stöder är de undersökningar som görs av PCPSR, det palestinska centret för opinionsundersökningar. Enligt den senaste mätningen skulle 41% av Gazas befolkning rösta på Hamas. Tvåan Fatah får 29%. Så av de alternativ man har att välja på så skulle Hamas vinna.

https://www.pcpsr.org/sites/default/files/Poll%2096%20press%20release%20FINAL%20ENGLISH%2028 %20Oct%202025.pdf
Citera
2026-08-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det närmaste man kan komma när det gäller någon sorts kunskap om vilka människorna i Gaza stöder är de undersökningar som görs av PCPSR, det palestinska centret för opinionsundersökningar. Enligt den senaste mätningen skulle 41% av Gazas befolkning rösta på Hamas. Tvåan Fatah får 29%. Så av de alternativ man har att välja på så skulle Hamas vinna.

https://www.pcpsr.org/sites/default/files/Poll%2096%20press%20release%20FINAL%20ENGLISH%2028 %20Oct%202025.pdf

en viktig detalj är väll att det är inte "Fatah med abbas som ledare", (abbas har väll mellan 3%-10% stöd snällt räknat...) utan fatah under ledning av en galen och äklig terrorist som vänsterpartiet skickade brev till dvs Marwan Barghouti.

Det finns en vettig poäng för palestinernas skull, att israel får lite fart på hängningar av deras galna terrorister, som man nu inte har ihjälp i fält....

det är därför "väst" larvar sig med sin "palestina docka" "kung abbas av palestina", ryker den korrupta araben, så kommer vi behöva skicka värnpliktiga till var och varannan kibbutz för att mejja ner galna jihadister som ska utrota "juden"...
Senast redigerad av slö 2026-08-11 kl. 13:45.
Citera
2026-08-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala

41% är långt ifrån en enkel majoritet, det är som om du 2006 hade sagt "nästan alla svenskar är sossar, det är ju det största partiet" (S har som bekant blivit klart störst i varenda parlamentsval sedan vi fick allmän och lika rösträtt, men de har endast en enda gång kommit över 50% - det var ironiskt nog 1968).
Citera
2026-08-11, 13:57
Medlem
Citat:
41% är långt ifrån en enkel majoritet, det är som om du 2006 hade sagt "nästan alla svenskar är sossar, det är ju det största partiet" (S har som bekant blivit klart störst i varenda parlamentsval sedan vi fick allmän och lika rösträtt, men de har endast en enda gång kommit över 50% - det var ironiskt nog 1968).

Nu behöver du ju som vi kan konstatera , itne enkel majoritet för att styra ett land och diktera villkoren.

i fallet "palestina" är det ju så bra ordnat så du dessutom kan mörda bort minioriteten och dela upp det på 2st "palestina".

bra va.

sen så tror jag att en dömd terrorist har såpass mycket streetkred i palestinasammahang, att de kan få ihopen en bra och representativ folklig majoritet,

värre blir det om araberna och väst slutar hålla de palestiner som faktist itne vill vara med på judeutrotarråget, en möjlighet att lämna gaza resp västbanken (tittar på dig Jordanien, som gjorde de till statslösa jordaner...)

så blir det ju långt mindre "oskyldiga och frihetsälskande" "civilia icke islamo-nazister som stryker med när de skyldiga islamo-nazisterna utrotas, för där håller du väll med, ingen fred med Hamas?
Citera
2026-08-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Tja, ungefär lika mycket som ett avväpnat Hamas lär innebära slutet för palestinierna.
Om Israel skulle vilja skulle Gaza vara jämnat med marken. Nu känns det som att du inte har riktigt koll på vad Gaza och Hamas är kontra Palestina men oavsett, vill Israel så finns inte Gaza imorgon och Palestina i övermorgon.
Senast redigerad av JamesDeen 2026-08-22 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in