2026-08-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Ingen får någon semester om man inte orkar jobba. Är du inte svårt sjuk(alltså som i väldigt sjuk, räcker inte med att ha någon psykiatrisk diagnos som adhd) så kommer du antingen tvingas till att försörja dig själv eller behöva arbeta för bidrag.
Och även om du mot förmodan får bidrag så får du inte lov att åka utomlands på semester, då kan man få avslag på sin ansökan.

Sluta tro på alla lögnerna rasistiska skojare indoktrinerat dig med, det är antingen fantasier eller medvetna lögner. Dom ljuger så för att demonisera invandrare och sjuka/arbetslösa.
Haha, vilken bullshit. Vi har mängder med invandrare som inte jobbat en dag i Sverige som årligen åker till sina hemländer på ”semester”.
Citera
2026-08-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Påminn mig, är det (s) som betalar detta? Eller är det alla som arbetar och betalar skatt som betalar till alla som inte betalar skatt? Det är lätt att ge bort andras pengar.

Vem betalade halverad kostnad för kollektivtrafiken? Kristersson?

Det är liksom det politiker gör, bestämmer vart skattemedel ska gå. Inga konstigheter.
Citera
2026-08-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Ingen får någon semester om man inte orkar jobba. Är du inte svårt sjuk(alltså som i väldigt sjuk, räcker inte med att ha någon psykiatrisk diagnos som adhd) så kommer du antingen tvingas till att försörja dig själv eller behöva arbeta för bidrag.
Och även om du mot förmodan får bidrag så får du inte lov att åka utomlands på semester, då kan man få avslag på sin ansökan.

Sluta tro på alla lögnerna rasistiska skojare indoktrinerat dig med, det är antingen fantasier eller medvetna lögner. Dom ljuger så för att demonisera invandrare och sjuka/arbetslösa.
Varför vill S då öka barnbidragen vid lov? Är det för att de ska sitta hemma?
Citera
2026-08-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, vilken bullshit. Vi har mängder med invandrare som inte jobbat en dag i Sverige som årligen åker till sina hemländer på ”semester”.
Inte i hans värld.
Citera
2026-08-10, 16:59
Medlem
The Crashs avatar
Verkar som att flera gjort analysen att föräldrar eller försökande är en viktig väljargrupp. Sen att förslaget från både KD och S gynnar muslimer är en annan femma.
Citera
2026-08-10, 16:59
Medlem
Duvlorts avatar
Låter inte som ett genomtänkt förslag utan snarare ett panikdrag man drar till med när man känner vart det barkar den 13 september.

"Socialdemokraterna har övergett arbetarna" / Ann-Sofie Hermansson
Citera
2026-08-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Varför vill S då öka barnbidragen vid lov? Är det för att de ska sitta hemma?
Ökade matkostnader och möjlighet att göra saker tillsammans med barnen under ledighet skulle jag tro.
Citera
2026-08-10, 17:02
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vem betalade halverad kostnad för kollektivtrafiken? Kristersson?

Det är liksom det politiker gör, bestämmer vart skattemedel ska gå. Inga konstigheter.
Så att de tar dina pengar och bestämmer att du måste åka SL för dina egna pengar är inga konstigheter? Och nu måste du skaffa barn också och ha sommarsemester, inga konstigheter? OK.

Vill tipsa om att kollektivstödet är en snäll klapp till MP eftersom bensinskatterna sänkts radikalt av Högern, inget annat.

Jag föreslår att politiker tar viktiga beslut, som att bygga kärnkraft eller antalet flyktingar. Inte ger mig sommarpengar som jag själv betalat in eller ännu mer REA på SL som jag redan finansierar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-10 kl. 17:06.
Citera
2026-08-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Inte i hans värld.
Nä, tydligen inte. Helt otroligt att det fortfarande finns såna människor i Sverige idag.
Citera
2026-08-10, 17:08
Medlem
bangarangas avatar
Tidö borde helt enkelt kontra med höjt barnbidrag åt alla, hela tiden. Varför hålla igen?
Citera
2026-08-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så att de tar dina pengar och bestämmer att du måste åka SL för dina egna pengar är inga konstigheter? Och nu måste du skaffa barn också och ha sommarsemester, inga konstigheter? OK.

Vill tipsa om att kollektivstödet är en snäll klapp till MP eftersom bensinskatterna sänkts radikalt av Högern, inget annat.

Jag föreslår att politiker tar viktiga beslut, som att bygga kärnkraft eller antalet flyktingar. Inte ger mig sommarpengar som jag själv betalat in eller ännu mer REA på SL som jag redan finansierar.
Även dina förslag handlar om fördelning av skattemedel. Och de är viktiga för dig, men det är ganska politiskt omoget att tro att samma frågor är viktiga för alla.
Citera
2026-08-10, 17:19
Medlem
Nej tack!

Vi ska inte uppmuntra föräldrar med låg socioekonomisk status att skaffa fler barn! Framförallt inte de som undviker arbete. Det leder till ökad brottslighet.

Vi ska med ekonomiska styrmedel uppmuntra medelklassen att skaffa fler barn. Detta genom att göra det ekonomiskt förmånligare och lättare för dem att skaffa fler barn. Inför en omvänt progressiv skattelättnad för varje barn. De som får lägst lön får störst skattelättnad upp till någon viss gräns.

Skattebefria och betala försäkring för en vissa klass av bilar som är populär för familjer med många barn, tex Volkswagen Sharan.

Efterskänk en del av huslånet för varje barn som överstiger två (fast summa).

Med mera med mera.

Barnbidraget är så jävla dåligt och borde avskaffas genast! Men nu kommer det säkert massa barnbidragsrunkare och blir kränkta trots att de aldrig ens ägnat fem minuter till att fundera på om det är bra eller dåligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in