2026-08-10, 14:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Hasch och thinner, Bryssel brinner, målen Bajen släpper inner
”Hyresfritt”

Eller är det ”Its ok when gnagare does it”? 😉
Citera
2026-08-10, 14:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Fortsatt hyresfritt i mittbenornas och vrakens huvuden ser jag, alltid lika trevligt. Eftersom detta skulle bli en dålig säsong på förhand, så som det är ibland, så är det klart man är glad när förväntningar (sett till tabellen) överträffas. Man kan ju bara föreställa sig ursäkterna från antagonisterna om de varit i vår situation.
Hur många poäng är rimligt över 3 nästa matcherna?

DIF b
Baj h
MFF b
Citera
2026-08-10, 14:26
Medlem
Är det Sirius eller Gnaget som leder serien? Någon som vet?
Citera
2026-08-10, 14:44
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Är det Sirius eller Gnaget som leder serien? Någon som vet?
Robbie Ure is reportedly on his way out of Sirius, where he's played 90% of available minutes as a forward since joining, rare durability for the position.
He's also outscoring his own chances: 0.93 non-penalty goals per 90 against an expected 0.64.

Länk.
Citera
2026-08-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Robbie Ure is reportedly on his way out of Sirius, where he's played 90% of available minutes as a forward since joining, rare durability for the position.
He's also outscoring his own chances: 0.93 non-penalty goals per 90 against an expected 0.64.

Länk.

Bra, Kukräven. Nu går vi för guld. In Honsu we fucking trust!
Citera
2026-08-10, 15:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Bra, Kukräven. Nu går vi för guld. In Honsu we fucking trust!
Tror det blir tufft idag.
Citera
2026-08-10, 15:28
Medlem
Londons avatar
Citat:

Inte en chans. Omgångens mest givna 0-3.

Känslan… ”vi borde kanske tryckt in en eller två till”.
Citera
2026-08-10, 16:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Inte en chans. Omgångens mest givna 0-3.

Känslan… ”vi borde kanske tryckt in en eller två till”.
De har en tendens att bli lite lata, gubbarna.

Lätt att bli bekväm efter 6-0.
Citera
2026-08-10, 16:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ni måste börja prioritera Allsvenskan. Kan gå illa annars.
Tror inte det har nått att göra med prioritering. Dom har tappat gnistan i allsvenskan. Många spelare som uppnådde något som dom aldrig har trott att dom skulle vara i närheten av. Dom har fått lite av en känsla att dom är klara med fotbollen. Om man har siktat på trädtopparna och träffat månen, vad finns det kvar?
Citera
2026-08-10, 16:57
Medlem
Citat:

Wtf? Du som alltid är så positiv, Kukräven. Det här VSK ska vi bara köra över.
Citera
2026-08-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tror inte det har nått att göra med prioritering. Dom har tappat gnistan i allsvenskan. Många spelare som uppnådde något som dom aldrig har trott att dom skulle vara i närheten av. Dom har fått lite av en känsla att dom är klara med fotbollen. Om man har siktat på trädtopparna och träffat månen, vad finns det kvar?

Jag fattar, jag tror dig då du kan ditt lag bäst.

För en utomstående som bara ser kanske varannan match, så tycker jag att målvaktsspelet är ett stort problem. Och Viktor Gustafson är mycket sämre i år. Kjaer trodde jag skulle blomma ut, men har varit sämre än jag trodde.
Citera
2026-08-10, 17:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag fattar, jag tror dig då du kan ditt lag bäst.

För en utomstående som bara ser kanske varannan match, så tycker jag att målvaktsspelet är ett stort problem. Och Viktor Gustafson är mycket sämre i år. Kjaer trodde jag skulle blomma ut, men har varit sämre än jag trodde.
Wallinder rankas som den 5:e bästa målvakten i allsvenskan av Fotmob, den näst bästa av Sofascore. Han är inte Noel Törnqvist, men dom som förväntade sig det borde uppsöka en psykolog.

Ja, Victor Gustafson är en av dom som helt tappat stinget. Även Jesper Gustavsson. Norén. Många av dom som varit hjärtat i Mjällby.
Kjaer. Han har en del goda sidor, men också ett antal dåliga. Hans försvarsspel går ut på att försöka ta bollen. Kan han inte ta bollen är han inte intresserad... Och tittar man på Kjaers styrkor så är dom ungefär samma som Mannehs, fast det går ungefär hälften så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in