2026-08-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Bra att Daniel Helldén direkt visar vad han står för, kaos om hans parti får komma i regeringsställning! Det kan väl inte vara möjligt att 4 % av vår befolkning, är så intelligensbefriade att de röstar på Mp till höstens val…
Verkar ju snarare vara så att det landar kring 6-8% som totalt saknar intelligens och konsekvenstänk.
Citera
2026-08-10, 14:10
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Verkar ju snarare vara så att det landar kring 6-8% som totalt saknar intelligens och konsekvenstänk.

Passerade i flödet:
"Funderar någon på att rösta på Miljöpartiet? Ät hellre upp röstsedeln! Så har ni gjort lite nytta."
Citera
2026-08-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Passerade i flödet:
"Funderar någon på att rösta på Miljöpartiet? Ät hellre upp röstsedeln! Så har ni gjort lite nytta."
Haha klockrent!
Citera
2026-08-10, 14:20
Medlem
Han kommer i så fall inte få någon reell makt, om han inte har någon ytterligare ministerpost. Skulle statsministern avgå eller avlida, så skulle han vara statsminister i någon vecka, tills nästa S-ledare tar över.
Citera
2026-08-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag bor i Stockholm, cyklar mycket och tycker att elbilar är coola.

Jag tycker likförbannat att Helldén är en jävla sopa.

Samma här (cyklar inte & tänker inte så mycket på elbilar. Men bor i huvudstaden) Jag nämnde i något annat inlägg att hans förslag om "feministisk snöröjning" blev ett fiasko en gång i tiden tex

Det är uppenbart att det inte har fungerat

Citat:
Stockholms stad ska prioritera "jämställd snöröjning" framför bilvägar – i stället har plogningen kollapsat.

Innan snöröjarna hann börja var de i princip insnöade själva – nu är resurserna slut.

– Det finns inte mer resurser att tillgå, säger Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén som försöker ta reda på varför krishanteringen fallit samman.
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-10 kl. 14:34.
Citera
2026-08-10, 14:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Samma här. Jag nämnde i något annat inlägg att hans förslag om "feministisk snöröjning" blev ett fiasko en gång i tiden tex

Det är uppenbart att det inte har fungerat
Tycker att det är talande att någon som bor på Södermalm och inte kör bil direkt avskyr Halldén. Jag har inte så mycket emot dom visioner han har, men jag anser att dom vägar han vill ta för att uppnå dom är galna.
Citera
2026-08-10, 14:37
Medlem
HBTKuks avatar
Den politikern som har en otroligt stark impotensaura. Jag tror inte han skulle klara att leda någon.
Citera
2026-08-10, 14:46
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Hellden ger intrycket av att vara välutrustad, fysiskt och politiskt, det kan tilltala kvinnor som oftare tycker natur och miljö är viktigt.
Vi en en regeringsbildning där MP ingår kommer Hellden troligen fungera som ett slags grå eminens med mål och fokus mot ett mer tolerant samhälle. Hans stryka kommer således inte visas öppet, utan i det fördolda, genom påverkan av S.
Citera
2026-08-10, 14:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Hellden ger intrycket av att vara välutrustad, fysiskt och politiskt, det kan tilltala kvinnor som oftare tycker natur och miljö är viktigt.
Vi en en regeringsbildning där MP ingår kommer Hellden troligen fungera som ett slags grå eminens med mål och fokus mot ett mer tolerant samhälle. Hans stryka kommer således inte visas öppet, utan i det fördolda, genom påverkan av S.
Good one! En riktig knee-slapper faktiskt.
Citera
2026-08-10, 15:01
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag bor i Stockholm, cyklar mycket och tycker att elbilar är coola.

Jag tycker likförbannat att Helldén är en jävla sopa.
Så länge han är en mindre sopa än de övriga, driver frågan om kortare arbetstid och upplyser folk om basinkomst, har jag överseende med allt annat.

Politik och politiska karriärer, såsom vi känner till dem, är för övrigt inte ens en grej om fem år, antagligen, så jag hoppas att de får igenom förslagen fort.
Citera
2026-08-10, 15:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Så länge han är en mindre sopa än de övriga, driver frågan om kortare arbetstid och upplyser folk om basinkomst, har jag överseende med allt annat.
Så om han drev dom frågorna, men samtidigt drev frågan om att alla som hade 'bioacc' som nick någonstans på internet skulle äta bajs varje dag - så skulle du ändå stödja honom?

Sen finns det väl andra politiker som är mindre sopor än han, som driver dom frågorna?
Citera
2026-08-10, 16:01
Medlem
Säkert rätt bra. Blir han trafikminister lär han väl ersätta varje motorväg med en cykelväg och avveckla varje flygplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in