Igår, 12:15
Medlem
Fan vad dåliga alla cigaretter är nu förtiden. Det är ju knappt nån jävla nikotin i dem. Bor i Uppsala... någon som upplever samma?
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddarenihogen
Fan vad dåliga alla cigaretter är nu förtiden. Det är ju knappt nån jävla nikotin i dem. Bor i Uppsala... någon som upplever samma?

Jag rökte ett paket röda marlboro i sommar, det var ganska bra skjuts i de ciggen. Bor i Lomma.
Citera
Igår, 12:21
Medlem
Det sägs ju att mängden näring och vitaminer i frukt och grönt är mycket lägre numera än för, sig 50 år sen.
Mycket har väl det att göra med dagens odlingsmetoder.
Så, varför skulle odling av tobak vara annorlunda?

Jag bor i mälardalen.

edit: staf-fel
Senast redigerad av drKickass Igår kl. 12:48.
Citera
Igår, 12:23
Medlem
Citat:
Ja, de suger verkligen.

Börja rulla dina egna istället med färsk kvalitetstobak utan tillsatser/kemikalier. Typ Drum Natural eller American Spirit. Använd korta OCB-papper och slimmade Swan- eller OCB-filter. Så får du den mest kvalitativa röken enligt mig.
Citera
Igår, 12:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Saknar mentolciggen. De smakade gott.
Citera
Igår, 12:43
Medlem
Mailmanss avatar
Tror det beror på att det är ekorrar som rullar alla cigg numera.

Bor i Stockholm.
Citera
Igår, 12:45
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Vilka märken?
inget jag har upplevt ( nu använder jag cigg till joint )
Bor i Sverige
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det finns inga bra cigaretter. Bara dåliga. Jag har slutat med nikotin överhuvudtaget.

Det verkar vara bra mecktobak det där. Köp grönt/brunt och du slipper nikotin.
Citera
Igår, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det finns inga bra cigaretter. Bara dåliga. Jag har slutat med nikotin överhuvudtaget.

Det verkar vara bra mecktobak det där. Köp grönt/brunt och du slipper nikotin.
Nikotin är, i rätt dos, ganska bra. Problemet är att cigaretter och vitt snus innehåller mest kemikalier.
Citera
Igår, 14:40
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Jag håller med. Nu är jag visserligen inte ute efter nikotinet för egen del, men kvaliteten på cigg har helt klart försämrats kraftigt de senaste 10 åren. Det märks på allt ifrån färg och smak till konsistens och storlek/form på tobaksbitarna.

För några år sedan hittade jag en fågelfjäder inuti en cigarett. Undrar just hur den hade smakat om man hade rökt den!
Citera
Igår, 15:55
Medlem
knarkhitlers avatar
Ciggen är dessutom designade så att de ska slockna av sig själv. Det påverkar säkert.
Förr i tiden var sängrökning ett stort problem som orsakade många dödsfall bland fyllon.1
Citera
Igår, 16:57
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag rullar mina egna cigg utan filter då blir det lite mer klös i de och jag röker mindre! Vanliga cigg är för dåliga helt enkelt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in