Citat:
Ursprungligen postat av
Norkam
C är vågmästarpartiet i det här valet.
Jag tror de släpper på sitt krav att V hålls utanför regeringen. Elisabeth har ju sagt att Ulf diskvalificerat sig som statsminister, så då återstår bara Magdalena som statsministerkandidat för C.
Det tror jag också. C kommer släppa in V men vågar inte erkänna det i en valrörelse.
Det gröna tanden ska komma ihåg är hur centerrörelsen straffades efter Daléus. Men det bryr sig kanske inte moderna politiker om. Korta vinster är målet. Ungefär som en VD för ett börsbolag. Håller tanden kursen belönas partiet i det långa loppet. Ungefär som det Dagostar försöker med. Hoppas att de håller stånd för sina ideal.
För övrigt kommer SD backa i det här valet. Växtperioden är slut när de viker sina ideal för en den politiska kompromissen. Det är inget konstigt i sig. Men V får inte ens chansen. Det tycker jag är genuint fel och även om jag inte sympatiserar med deras katastrofala invandringspolitik som straffar främst arbetsmarknaden för deras egna väljare, kan jag sympatiserara med idealen.
Sedan att M önskar önskar också hög invandring för att förstöra arbetsmarknaden och införa gigekonomi är enda anledningen att SD växer bland de som arbetar.
Danska S är ett föredöme i Europa. Höga skatter. Hög välfärd. Ut med kriminella. Piska de som bara vill gå på bidrag fast de erbjuds riktiga jobb inom kommunerna.