2026-08-09, 01:37
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Något som kan göra mig riktigt in i helvete förbannad är när min sambo tycker det är konstigt när jag svär för mig själv när den där skruvjäveln tappas eller något hamnar fel eller inte funkar som det ska göra etc. Under processen med i stort sett samtliga uppdrag här hemma på gården så lämnar mängder av väl valda svordomar mina läppar, samtliga riktade mot just den sak som jävlas mest för tillfället.

Exakt samtliga av kvinnor jag varit med har fungerat likadant när de råkat gå förbi eller hört delar av mina exemplariska haranger. Reaktionerna är att de inte på något sätt kan förstå varför jag behöver svära eller "skrika" över huvud taget. Inte en endaste man har någonsin uttryckt detta och då har jag ändå jobbat med otaligt fler män än kvinnor i dessa situationer. Att någon kommer och poängterar hur taffligt man låter och att jag faktiskt inte behöver svära får mig enbart att bli ännu mer ilsken. Skit i hur jag låter för i helvete och låt mig göra klart.

Är ovan något som någon annan råkar ut för eller är jag helt enkelt bara ett komplett psykfall?
Du är ett bortskämt, tondövt barn. Inte för att du blir förbannad på en skruv, utan för att du verkar anse att omgivningen ska behöva stå ut med ditt känsloutsläpp. Det är inte särskilt tryggt eller imponerande.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-08-09 kl. 01:41.
Citera
2026-08-09, 02:05
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Något som kan göra mig riktigt in i helvete förbannad är när min sambo tycker det är konstigt när jag svär för mig själv när den där skruvjäveln tappas eller något hamnar fel eller inte funkar som det ska göra etc. Under processen med i stort sett samtliga uppdrag här hemma på gården så lämnar mängder av väl valda svordomar mina läppar, samtliga riktade mot just den sak som jävlas mest för tillfället.

Exakt samtliga av kvinnor jag varit med har fungerat likadant när de råkat gå förbi eller hört delar av mina exemplariska haranger. Reaktionerna är att de inte på något sätt kan förstå varför jag behöver svära eller "skrika" över huvud taget. Inte en endaste man har någonsin uttryckt detta och då har jag ändå jobbat med otaligt fler män än kvinnor i dessa situationer. Att någon kommer och poängterar hur taffligt man låter och att jag faktiskt inte behöver svära får mig enbart att bli ännu mer ilsken. Skit i hur jag låter för i helvete och låt mig göra klart.

Är ovan något som någon annan råkar ut för eller är jag helt enkelt bara ett komplett psykfall?

Är det möjligtvis så att du efter att du tappar skruvjävlarna, drar med dig det dåliga humöret under dagen och sprider dålig energi, är kylig eller passivt aggressiv mot henne för att du är sur på skruvarna? Sånt beteende har man ju stött på.

Om det inte är detta, så ja, då kan det nog vara kvinnorna som vill passa på att psyka dig i ditt förhöjda känslotillstånd. Det kanske då till och med har blivit en ond cirkel. Att så fort du tar fram verktygslådan så påminns du om hur kvinnan jävlades med dig sist och då brusar du upp.

Hur som, du vet själv bäst vem som är boven. Nån av er är det.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-08-09 kl. 02:14.
Citera
2026-08-09, 03:43
Medlem
lagfrukts avatar
Kvinnor uttrycker inte sorg och bedrövelse med ilska. Det gör män. Kvinnor gråter ut och bölar som barn istället och det är mer vedertaget.

Mannens enda uttryck av bedrövelse är kvinnor avogt och oempatiskt inställda till i allra största allmänhet. Män är mer förstående om man hör att någon är arg.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-08-09 kl. 03:53.
Citera
2026-08-09, 04:13
Bannlyst
Du är en omanlig tönt
Citera
2026-08-09, 08:31
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Håller med om att man inte kan svära för varje liten motgång man stöter på. Men någonstans passerar det en gräns, där det ändå är en normal reaktion.

Svårt att inte skrika "jävlar!" eller "helvete!" om man skär sig djupt med kökskniven, slår tummen blå med hammaren, eller trampar på en spik.

Faktum är att det finns forskning som visar att det kan ha en smärtlindrande effekt, att reagera med aggression mot smärta, eftersom endorfiner frigörs.

Det är okej att stånka och svära i min bok. Men om nu din tjej stör sig på det, så föreligger ju ändå ett problem. Så varför då inte ta tillfället i akt och bli lite mer som en elitsoldat, det kostar dig inget. En elitsoldat kan inte skrika om han trampar på något vasst, då kanske fienden hör honom. "Lös problemet" måste vara hans fokus.
Citera
2026-08-09, 08:35
Medlem
Handlar väl om att kvinnorna tycker att avsaknad av impulskontroll är rätt osexigt. Vem vill vara ihop med någon som likt en fyraåring får ett utbrott när inte allt går hans väg?

Bit ihop lite.
Citera
2026-08-09, 19:08
Medlem
Att bli arg och svära är väl inget konstigt så länge det inte går ut över någon annan, men istället för att bli arg på sambon som reagerar, rikta den ilskan dit den hör hemma. Eller skaffa en boxningssäck..
Citera
2026-08-10, 09:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Det är skillnad på att en karl blir förbannad och bränner av ett gäng svordomar när det verkligen hettar till och på att ideligen svära och gå upp i högvarv för vardagliga saker som att tappa en skruv...

Det finns inga riktiga karlar som håller på och härjar och svär 24/7, ett ouppfostrat barn/ungdom kan på sin höjd komma undan det utan att bli klassad som lågt begåvad.
Som sagt. Att inte kunna visa ilska är för mig en stor varningsflagga.

Det betyder att man inte mött sin egen ilska tidigare, sådana människor har paradoxalt mindre kontroll över sina känslor än dom här som "alltid visar en perfekt utsida". Känslokalla och opåverkade av allt och alla.

När sådana människor tycker att dom till slut får en "legitim anledning" att bli arga så blir dom farliga.

Vi normala människor vet att ilska är lika naturligt som alla andra känslor och tyder på ett hälsosamt känsloliv när.man kan visa känslor och gå vidare.

Som som håller saker inne blir sjuka och bittra. Det äter från insidan.
Citera
2026-08-10, 09:42
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Exakt samtliga av kvinnor jag varit med har fungerat likadant när de råkat gå förbi eller hört delar av mina exemplariska haranger. Reaktionerna är att de inte på något sätt kan förstå varför jag behöver svära eller "skrika" över huvud taget.

Det är nog två samtidiga problematiska egenskaper du uppvisar:

1. Du agerar som ett litet barn gör - som saknar den vuxnes känslomässiga reglering och därför kan bli hopplöst utåtagerande arg över minsta småsak som går fel. Att du som vuxen man uppvisar barnbeteende kan betyda att hon måste vara en mor för dig, vilket hon inte skall vara.

2. Om du reagerar med så stora känsloutbrott för småsaker som går fel, hur kommer du att reagera när ett verkligt problem faktiskt kommer till er båda? Du visar henne nu att det finns en risk att du kommer bli fullkomligt oreglerat rasande skrikandes på golvet, eller på annat sätt inte ha förmåga att handskas med faran/problemet.
Citera
2026-08-10, 09:51
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det är nog två samtidiga problematiska egenskaper du uppvisar:

1. Du agerar som ett litet barn gör - som saknar den vuxnes känslomässiga reglering och därför kan bli hopplöst utåtagerande arg över minsta småsak som går fel. Att du som vuxen man uppvisar barnbeteende kan betyda att hon måste vara en mor för dig, vilket hon inte skall vara.

2. Om du reagerar med så stora känsloutbrott för småsaker som går fel, hur kommer du att reagera när ett verkligt problem faktiskt kommer till er båda? Du visar henne nu att det finns en risk att du kommer bli fullkomligt oreglerat rasande skrikandes på golvet, eller på annat sätt inte ha förmåga att handskas med faran/problemet.

Jag har haft hantverkare hemma flera gånger det sista året, vilket fått mig att reflektera redan innan jag läste detta inlägg. Det som slagit mig är att hantverkare, snickare, elektriker, VVS-are o.s.v. ALDRIG blir förbannade när något går fel. De bara noterar att - nähä det gick inte, nu blev det fel, då prövar jag istället så här o.s.v. De behåller sansen och gör om och gör rätt. Själv brukar jag reagera som TS och skrika svärord så det osar om det.
Citera
2026-08-10, 09:59
Medlem
Kleiners avatar
Jag säger inte det här för att förolämpa kvinnor. Jag är jo själv en kvinna. Men rätt ska vara rätt och sanningen ska fram även om den är mot sig själv.

Så är det; kvinnor är hycklare av naturen och glömmer sig själv i den stunden där de vill kontrollera och döma. Eftersom kvinnor är väldigt impulsivstyrda och känsliga, då tenderar kvinnor att framstå som hycklare. Men kvinnor är inga änglar när de blir irriterad och arg, men det glömmer de i stunden när de ska trycka ner deras partner.

Jag kan förstå dig ts, been there done that
Nu har jag lärt att ta ett djupt andetag och gå därifrån i några minuter.
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-10 kl. 10:01.
Citera
2026-08-10, 10:58
Medlem
halaltarzans avatar
Nu är det så här va, att det kan bara finnas en karl i huset, och när han är förbannad så ska hundar, ungar och kärringar hålla sig undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in