2026-08-10, 09:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
För oss tvåsmåbarns arbetande familjer är Tidös 10 000kr skatteavdrag per barn och per år mer lönsam än sossarnas skitförslag. Gång på gång visar Tidö att de prioriterar de sysselsatta barnfamiljer tvärtom till sosseriet som skiter om arbetande barnfamiljer.

Sossarna vill inte att de som arbetar ska få för mycke pengar utan pengarna ska på ett eller annat sätt delas ut till våra kära invandrare som då har 5-10 ungar och plötsligt kan göra två nya hemresor varje år till landet de flydde från för att de skulle bli mördade. Detta gäller givetvis inte under semesterresor.
Citera
2026-08-10, 09:33
Medlem
De lever i princip helt på valfläsk och det borde vara olagligt

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hela politiken fungerar tyvärr så och S är absolut fullblodsproffs på detta.
Snart kommer snacket från S igång igen med att det ska bli 6-timmars arbetsdag för alla, hur staten och företagen ska betala för detta skiter de fullständigt i utan det är aldrig någon plan att verkligen genomföra det utan man bara säger det och sen om man vinner så sopas det under mattan.

Se bara från tidigare när S kastade fram "familjeveckan" då alla som hade barn skulle få en veckas extra ledighet. Som jag förstod så kom frågan sen upp på ett kort möte med de andra partierna och blev nedröstad och sen var det inte mer snack om det. Allt bara glömdes bort och tystades ner.
Citera
2026-08-10, 09:34
Medlem
Smart och billigt förslag.
Citera
2026-08-10, 09:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
De lever i princip helt på valfläsk och det borde vara olagligt

Japp, som vanligt.
Folket är dessutom idioter och går på detta igen och igen och igen.
Citera
2026-08-10, 09:40
Medlem
Ja det borde faktiskt repeteras oftare att förslag som kommer kan vara bra, men det betyder inte att alla andra förslag kan ske samtidigt, av både ekonomiska och praktiska skäl, plus att man först måste utreda om förslaget ens är görligt först.

Folk verkar inte fatta detta, folk radar upp 10 förslag S haft och väljer dem utefter det, men det finns 0% chans att Sverige har råd med dem alla eller ens många av dem.

Citat:
Japp, som vanligt.
Folket är dessutom idioter och går på detta igen och igen och igen.
Citera
2026-08-10, 09:42
Medlem
Citat:
Sossarna vill inte att de som arbetar ska få för mycket pengar

100% rätt. Sosseriet är inte ännu ett arbetarparti. De skiter om oss arbetande barnfamiljer.
Endast Tidö med 10 000kr skatteavdrag per år och per barn vill stötta oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Smart och billigt förslag.

Svag förslag. Tidös 10 000kr skatteavdrag per år och per barn är mer lönsam för oss arbetande barnfamiljer.
Citera
2026-08-10, 09:43
Medlem
Custom_mades avatar
Ondskans parti.
Citera
2026-08-10, 09:46
Medlem
Citat:
100% rätt. Sosseriet är inte ännu ett arbetarparti. De skiter om oss arbetande barnfamiljer.

Svag förslag. Tidös 10 000kr skatteavdrag per år och per barn är mer lönsam för oss arbetande barnfamiljer.
Jag har arbetat hela mitt vuxna liv. Har rätt bra lön. Har aldrig ansett att staten ska behöva rikta insatser mot mig. Finns andra grupper som behöver det mer.
Citera
2026-08-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har arbetat hela mitt vuxna liv.

Stämmer men 2026 är inte ett vanlig år. Sverige har under 2026 den lägsta barnafödande någonsin.
Statistiken visar att de allra flesta unga sysselsatta vill inte ha barn pga av svag ekonomi.
Att stöta de unga sysselsatta som vill ha barn genom 10 000kr skatteavdrag per barn och per år tycker jag är ett kanonbra förslag som ger incitament för flera barn.
Citera
2026-08-10, 09:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja det borde faktiskt repeteras oftare att förslag som kommer kan vara bra, men det betyder inte att alla andra förslag kan ske samtidigt, av både ekonomiska och praktiska skäl, plus att man först måste utreda om förslaget ens är görligt först.

Folk verkar inte fatta detta, folk radar upp 10 förslag S haft och väljer dem utefter det, men det finns 0% chans att Sverige har råd med dem alla eller ens många av dem.

Så är det men S är smarta då deras förslag ofta är enklare att förstå då personen ser en summa direkt som de faktiskt kommer att få i handen. Att få lite lägre skatt förstår tyvärr inte svensken då de inte kan räkna ut hur mycket det verkligen kommer ge.

Citat:

KD hade nu också ett förslag där ett barn också skulle ge 36000kr mer på pensionskontot vilket skulle ge ca 700kr/mån mer när personen sen går i pension. Mycket mer värt skulle jag säga tillsammans med skatteavdraget.
Citera
2026-08-10, 09:52
Medlem
Citat:
KD hade nu också ett förslag där ett barn också skulle ge 36000kr mer på pensionskontot vilket skulle ge ca 700kr/mån mer när personen sen går i pension. Mycket mer värt skulle jag säga tillsammans med skatteavdraget.

Kanonbra kombination som ger incitament för flera barn!
Unga sysselsatta som vill ha barn men de har svag ekonomi kommer säkert rösta på Tidös förslaget.
Citera
2026-08-10, 09:52
Medlem
aka köper röster

Citat:
Så är det men S är smarta då deras förslag ofta är enklare att förstå då personen ser en summa direkt som de faktiskt kommer att få i handen. Att få lite lägre skatt förstår tyvärr inte svensken då de inte kan räkna ut hur mycket det verkligen kommer ge.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in