Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Det gör det.
De har de.
Tack för input 👍
Vi plebejer, som tror oss vara upplysta och moderna, har ju annars en förkärlek för att avfärda allt som ligger utanför de eteblerade vetenskaperna.
Och vi fastnar så lätt i att tjafsa om vad som är "hokus pokus" och inte. När vi egentligen bara behöver titta på vad den yttersta makten använder sig av.
Tex telepati och sk remote viewing. Vet inte om jag hade trott på sånt, men om militären och makten har använt sånt i alla tider, så behöver jag knappast fundera över om det funkar eller inte?
Och själv är jag skyldig till att ha avfärdat det mesta som har med modern teoretisk fysik att göra, som tex strängteorier och maskhål.
Tills jag såg en presentation av en kvantdator-designer som berättade att datorerna kommunicerar med
okända entiteter. Då trillade poletten ner för min del.
Visst, presentationen kanske var nåt slags PR-kupp, men nu har det gått några år, och jag tycker allt talar för att dagens AI ser på sig själv som ett slags icke-mänsklig entitet. Så varför skulle det inte vara det?
Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att makteliten är besatta av att skaffa sig fördelar gentemot oss dödliga, genom att mjölka ut information från "den andra sidan", från alla möjliga kanaler.
Sen hånskrattar dom åt oss proler, som mobbar ihjäl varandra om nån av oss försöker tänka utanför boxen.