2026-08-09, 15:20
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
En socialdemokratisk regering innebär:

Vidöppna gränser
Låga straff
Höga skatter

Så det blir tveklöst extra elbilsskatt med skattehöjarpartierna=Socialdemokraterna, MP och V.

Elen blir också dyrare då ytterligare reaktorer ligger i riskzonen när MP åter kuppar in korrupta vindfanatiker (läs Kåberger) i Vattenfalls styrelse med syfte att förvandla ett elsystem som en gång i tiden var det mest pålitliga i världen, till ett av medeltida karaktär eftersom vädret styr när elbilarna kan laddas.
Citera
2026-08-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du bevisar nu din egentliga mentala nivå...

Det är du som ljuger i varje inlägg som visar hur lågbegåvad är du.
Jag har inte ljugit till nåtning, jag bara presentera sanningen med data.
Citera
2026-08-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Tror du uppriktigt att nån vill rösta på politik som bygger på ljug, båg och snedvridningar?

Varför tror du att en klar majoritet av svenskarna inte vill ha mer Tidö?

"Priset vid pump" vare en enda stor lögn från början till slut. Den överdrivna inblandningsfaktorn behövde korrigeras, men resten var bara skitsnack. Det är bara en Tidö-springnota, en bland många.

Rösta du på lögnarna, det kommer jag inte att göra. Alla de fyra Tidö-partierna sitter för min del i utvisningsbåset, och för att nåt ska bli aktuellt igen, nånsin, så ska det partiet först krypa till korset och hänga ut Tidö-politikens allt smutsbyke offentligt. Och be om ursäkt.

Tills dess röstar jag på "nåt annat". Också fast nästa ansvarstagande regering är tvungen att korrigera idiotierna, oredan och det ekonomiska slöseriet, inklusive höja bensin- och dieselpriset.

Absolut inte, priset har sänkts kanske 5-6 kronor varav senaste sänkningen var på 3 kronor. D.v.s. det hade kostat över 20 kr litern idag, kanske 21 kr litern för vanligt 95 om de inte hade gjort något för att sänka priserna.
Citera
2026-08-09, 21:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
.. det viktiga är att man har god självinsikt och vet var man står ideologiskt - och det gör jag.

Du har uppgett att du är socionom dvs du tillhör klientmarknaden/klientekonomin, som Allard kallar för transferiatet - så givetvis vill du ha en STOR stat. Egenintresset ljuger inte, som det heter.
Citera
2026-08-09, 21:50
Medlem
Kaenkelberries avatar
Bränsle-skatterna OCH El-skatterna borde sänkas mera från dagens nivåer. Fortsatta skatter på skatter.
Sänk priserna istället så sjunker inflationen och folk konsumerar mera istället och höjer produktiviteten.
Då kommer folk köpa elbilar tids nog ändå när marknaden har fått fram bättre elbilar med bättre kvalitet än idag.
Sluta med det här jävla tugget om miljön. Sverige har bland de lägsta utsläppen av CO2 i EU ändå.
Tack vare att vi är så stora på arean och liten folkmängd relativt de flesta andra länderna så blir vår påverkan så oerhört lite ändå.
Citera
2026-08-09, 21:58
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du har uppgett att du är socionom dvs du tillhör klientmarknaden/klientekonomin, som Allard kallar för transferiatet - så givetvis vill du ha en STOR stat. Egenintresset ljuger inte, som det heter.

Vet inte vem Allard är, men det stämmer att jag vill ha en stark välfärdssektor. Det är avgörande för att omvärlden ofta anser Sverige vara världens bästa land att leva i.
Citera
2026-08-09, 22:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vet inte vem Allard är, men det stämmer att jag vill ha en stark välfärdssektor. Det är avgörande för att omvärlden ofta anser Sverige vara världens bästa land att leva i.

Den stora välfärdsstaten byggdes av (och för) en kulturellt homogen och högproduktiv befolkning med låg brottslighet.

När Socialdemokraterna startade mångkultur och massinvandring så knäcktes förutsättningarna för denna stora välfärdsstat.

Det upphör aldrig att förvåna, att du och likasinnade låtsas (?) tro, att man kan basera samma stora välfärdsstat på en kulturellt heterogen, lågproduktiv befolkning med hög brottslighet.
Citera
2026-08-09, 22:23
Medlem
Citat:
Den stora välfärdsstaten byggdes av (och för) en kulturellt homogen och högproduktiv befolkning med låg brottslighet.

När Socialdemokraterna startade mångkultur och massinvandring så knäcktes förutsättningarna för denna stora välfärdsstat.

Det upphör aldrig att förvåna, att du och likasinnade låtsas (?) tro, att man kan basera samma stora välfärdsstat på en kulturellt heterogen, lågproduktiv befolkning med hög brottslighet.

Var ju vissa kommuner som om det var Piteå eller Umeå eller nåt sånt som försvarade att de tog emot så mycket drägg med att de hade minsann importerat en massa arbetskraft som kommunen behövde. Bland annat nämndes raketforskare som om det är något som ens behövs i den kommunen.

Sen visade det sig som jag redan hade räknat ut med lillfingret som som "smarta politiker" inte kunde räkna ut, att det blev tvärt om, det blev bara en stor jävla utgift i form av socialbidrag och andra bidrag.
Hur kunde de inte förstå det? Det kunde en 10 åring räkna ut, men de skulle vara så jävla goda och fina och tro att de importerat en massa arbetskraft, men bra ändå att dom gjorde det, för nu har de lärt sig att de tänkte ofantligt fel och måste börja tänka mer som en vanlig Sverigedemokrat.
Senast redigerad av JohnBlund 2026-08-09 kl. 22:25.
Citera
2026-08-09, 22:30
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Du fortfarande ljuger. Endast 35% statskuld med Tidö. 37% med sosseriet.
Statsskulden verkar öka.
https://www.riksgalden.se/QvAJAXZfc/opendoc.htm?document=Webb_Upplaning.qvw&bookmark=D ocument\BM09
Citera
2026-08-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Statsskulden verkar öka.

35% av BNP. Det var 37% av BNP med sosseriet.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-09 kl. 22:35.
Citera
2026-08-09, 22:47
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
35% av BNP. Det var 37% av BNP med sosseriet.
Under sista sosseriet var det ju Covid pandemi som blev dyrbar och som sossarna inte kunde råda över.

Det jag tycker är intressant är vad statsskulden var när Uffe tog över regeringen och hur stor den är nu.
Citera
2026-08-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Under sista sosseriet var det ju Covid pandemi som blev dyrbar och som sossarna inte kunde råda över.

Ja, och tillsammans med Danmark har vi de lägsta statsskulderna i hela västvärlden, dvs under 40% av BNP när genomsnitt ändra länderna är över 80% av BNP.

Jag förstår inte varför folk bryr sig om så låga siffror när det gäller statsskulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in