Citat:
Ursprungligen postat av
CarlosEstevez
Ok gubben, liksom Charlie Sheen så är du winning😂
Sorry bubben, en av oss kommer att vara lättad efter valet i september och den andra är du.

Jag tar ansvar för Sverige bara genom min egen röst, precis som alla andra.
Oberoende vem eller vilket parti man röstar på så är det inget att skämmas för.
Däremot bör man nog skämmas om man "bara röstar" och dessutom gör det utgående från politiskt ljug och tvålfagra löften. Då är man inte bara korkad, man gör så att demokratin inte fungerar. Grunden för demokratins styrka som politiskt system är att alla som röstar gör det enligt vad de bedömer vara bäst. För landets regering. Om man inte har satt sig in i vad som faktiskt gäller så är man, i praktiken, värdelös för den svenska demokratin och landet. Och egentligen ett hot mot demokratin, eftersom man säljer sin röst till den som ljuger bäst och mest. Och de lögnaktiga politikerna är, helt generellt, vad man aldrig någonsin vill ha i regeringsställning.
Så är det också med alla skatter, som finansierar det Sverige vi lever i. Inklusive skatterna på drivmedel och deras koppling till vägunderhållet. Och givetvis alla andra samhällskostnader som vägar och biltrafik medför. Nån ska betala för kalaset, men enligt Tidö är det nåt vi alla ska bekosta oberoende av om man kör bil eller ens har körkort. Eller ännu värre, att vi bekostar vägunderhållet med lånta pengar efter att ha använt upp alla besparingar och inte klarat av att balansera budgeten.
Och att inte kunna sköta landets ekonomi är, per definition, höjden av okunnighet och oansvarighet för vilken svensk regering som helst.
Så mitt motto är: Aldrig Tidö!
Och SD gjorde tidernas miss när de stöttade den här korrupta och urblåsta svenska regeringen, nu får SD bära skammen för alla vansinniga Tidö-beslut med krökt rygg, för lång tid framöver...