2026-06-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vet inte vem du citerar här. Är du avundsjuk på prostituerade eller vad menar du?
Att skapa valmöjligheter existerar typ inte för kvinnor.
Du skrev själv att han skulle själv ta ansvar
Citera
2026-06-02, 22:37
Medlem
Citat:
Vet inte vem du citerar här. Är du avundsjuk på prostituerade eller vad menar du?
Så du menar att prostituerade skapar själva möjligheten att någon person vill ha sex med dom?
När folk diskuterar om prostitution så förekommer det att de frågar om man själv skulle vilja sälja sex. Det ska inte handla om att det är ingen rättighet att sälja sex och alla personer kan inte sälja sex. Det tas för givet att man ska kunna sälja sex vilket är ologiskt om alla personer kan inte få sex utan betalning.
Det handlar knappast i allmänhet om att personer vill köpa sex av någon men de vill inte ha sex med någon utan betalning.
För att sälja sex så måste någon vilja ha sex med en.

Du menar knappast att han kan sälja sex men han måste själv skapa valmöjligheter för att kunna ha sex utan betalning.

Du förväntar dig säkert att män ska skapa valmöjligheter medan kvinnor får det genom att existera som en kvinna. Även en missbrukande prostituerad kvinna kan få intresse från någon.

Min poäng när jag tar upp om prostitutionen är att det är ett tydligt bevis på att män har det svårare än kvinnorna när det handlar om sex utan pengar.
Dina argument ändras säkert beroende på när det passar dig bra för du skulle knappast skriva något med att utsatta kvinnor själva skapar valmöjligheter för sig själva så någon vill ha sex med dom.

De kvinnor som säljer sex brukar i allmänhet naturligtvis ha ett sämre liv än män som har sex eller inte men det är tydligen att argumenten ändras när det är en kvinna som missgynnas eller gynnas.
Att kvinnor ska själva också skapa valmöjligheter existerar inte på samma sätt som det är för männen.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-06-02 kl. 23:14. Anledning: Edit.
Citera
2026-06-02, 22:38
Medlem
Citat:
Självklart har alla ansvar över sina egna orgasmer. Vad det nu har med något att göra.
Debatten ser inte ut så.
Citera
2026-06-02, 22:42
Medlem
Citat:
Skapar du valmöjligheter för dig själv eller det har alltid varit någon som är intresserad I dig?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-06-02 kl. 23:12. Anledning: .uppdatering..
Citera
2026-06-03, 10:27
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Bra plan. Det låter fullt rimligt att kunna träffa en sån tjej

Vilken dejtingapp eller sida är bäst? Jag vet om att man kan träffa kärleken på områden där man har gemensamt intresse. Men jag vet inte vart tjejer som är av det nördigare slaget håller till förutom online. Så där tänker jag att appar är lättast att förhoppningsvis komma i kontakt med en mer nördig tjej.

Blev en matchning med en tjej häromveckan men hon verkar upptagen med annat/andra och svarar max 2 ggr i veckan och ibland går det över en vecka innan hon svarar så jag tänker att hon inte är intresserad av mig.
Citera
2026-06-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vilken dejtingapp eller sida är bäst? Jag vet om att man kan träffa kärleken på områden där man har gemensamt intresse. Men jag vet inte vart tjejer som är av det nördigare slaget håller till förutom online. Så där tänker jag att appar är lättast att förhoppningsvis komma i kontakt med en mer nördig tjej.

Blev en matchning med en tjej häromveckan men hon verkar upptagen med annat/andra och svarar max 2 ggr i veckan och ibland går det över en vecka innan hon svarar så jag tänker att hon inte är intresserad av mig.

Hinge tror jag är bäst. Finns väl inte så mycket annat att välja på tyvärr? Möjligtvis match? Tinder känns som en hookup-app så den ska du nog undvika.

Du kanske kan testa en brädspelsklubb om du gillar sånt? Tänker mig att det borde finnas nördiga tjejer där? Skulle också säga vandringsgrupper. Brukar alltid vara väldigt trevligt folk i sånna. Kan säkert dyka upp några nördar där också.

Nä, svara 2ggr i veckan låter inte som nått vidare engagemang. Då är det bättre att lägga sitt energi på nån som visar mer intresse.
Citera
2026-06-13, 17:14
Medlem
Såhär på sommaren ser man så många fina tjejer och då vill man ha någon ännu mer. Någon att gå på restaurang med. Mysa i stan med. Det borde ju finnas något bra sätt att komma i kontakt med folk såhär på sommaren? Men ser inte den riktiga chansen någonstans...
Citera
2026-06-23, 20:55
Medlem
Citat:
Män förgriper sig på kvinnor. Det tycker jag inte är att behandla kvinnor med respekt. Och innan du börjar gapa om inte alla män kanske du ska sluta generalisera om hur kvinnor är.
Att män får inte ha samma autonomi över sin sexualitet är inte att man behandlar män med respekt.
Citera
2026-08-05, 09:21
Medlem
Jag minns när jag fyllde 30 då sa jag till mig själv att jag skulle ta mitt liv på min 40-års dag om jag fortfarande aldrig hade haft någon form av partnerrelation. Nu är det mindre än ett år kvar.

På något konstigt vis har jag ju blivit van med detta nu men samtidigt känns livet så meningslöst att alltid komma hem ensam.
Citera
2026-08-09, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Du behöver inte berätta för kvinnor hur mycket eller litet sex du har haft tidigare. Finns ingen anledning alls.

Om du kan tänka dig en ensam mamma tror jag att du har ganska goda chanser. Någon som är runt din ålder eller några år yngre, som vill ha en man i familjen. Om de har dåliga erfarenheter av män innan, så kommer de att uppskatta dina goda egenskaper. Men om du vill ha egna barn, så ska du förstås skriva ut det. Skriv t.ex.: "det är inget problem om du har barn, förutsatt att du vill ha fler".
Citera
2026-08-10, 00:29
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Hur tycker ni att jag bör göra framöver? Kan jag träffa någon?
du måste dejta.
vet du hur man gör?
Citera
2026-08-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag minns när jag fyllde 30 då sa jag till mig själv att jag skulle ta mitt liv på min 40-års dag om jag fortfarande aldrig hade haft någon form av partnerrelation. Nu är det mindre än ett år kvar.

På något konstigt vis har jag ju blivit van med detta nu men samtidigt känns livet så meningslöst att alltid komma hem ensam.

I din ålder kryllar det ju av kvinnor som skiljt sig och vet vad de vill ha. Det är bara att ta för dig av kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in