2026-08-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Just dä, vem blir talman, brukar väl väljas före statsminister?

Jag tror båda sidor gillar Andreas Norlen. Han har stor erfarenhet, särskild under 2018-2021 kaoset.
Citera
2026-08-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Jag tror båda sidor gillar Andreas Norlen. Han har stor erfarenhet, särskild under 2018-2021 kaoset.
Jo, tror/hoppas det för det krävs erfarenhet och han har nog fått liten känsla var partierna står med tidigare omgångar.
Tycker avgående skall sitta kvar till ny regering tillträder.
Citera
2026-08-09, 22:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Absolut inte. Han är en typisk korrumperad moderat som tror att han står över regler och förordningar. Han har ju figurerat i flera skandaler de senaste åren, som när han hyrde en privatjet på skattebetalarnas bekostnad åt sig själv och sin fru för att åka på nån konferens/semester.
Citera
2026-08-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Absolut inte. Han är en typisk korrumperad moderat som tror att han står över regler och förordningar. Han har ju figurerat i flera skandaler de senaste åren, som när han hyrde en privatjet på skattebetalarnas bekostnad åt sig själv och sin fru för att åka på nån konferens/semester.

Större skandal än när sosseriet köpte Amineh Kakabavehs röst genom finansiering av kurdiska terrorister med skattebetalarnas pengar?
Citera
2026-08-09, 22:15
Medlem
Citat:
Större skandal än när sosseriet köpte Amineh Kakabavehs röst genom finansiering av kurdiska terrorister med skattebetalarnas pengar?
Det var ju för "(Social)demokratin"...
Citera
2026-08-09, 22:27
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Lol I vilken fantasi lever du mannen. Jag gissar du har också glömt bort Mona Sahlin och Anders Yngemann? Eller så är du för ung för att minnas det.

Inte alls. Jag gillar båda två, men vad har de med Andreas Norléns korruption att göra? Mona köpte en toblerone med fel kort och fick avgå, medan Kristersson har gett statsbidrag åt sin svägerska, anställt inkompetenta vänner till höga positioner och förvaltar en herrgård med sin fru och gratis slavarbetskraft i utbyte mot politiska tjänster. Korruptionen inom moderaterna är så djupt rotad att den är en del av deras partikultur och inte går att göra nåt åt. Det enda man kan göra är att hålla dem borta från makten, för man vet att de kommer missbruka den.
Citera
2026-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Mona köpte en toblerone med fel kort och fick avgå

Du glömde blöjorna. Och Anders?
Citera
2026-08-09, 22:32
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du glömde blöjorna. Och Anders?

Borg? Han drog ner byxorna på en fest och visade könet och gjorde sig skyldig till sexuella trakasserier >>

På den tiden var moderaternas skandaler åtminstone underhållande.
Citera
2026-08-09, 22:34
Medlem
Citat:
Borg?

Anders Yngeman. Du glömmer mellan endast två inlägg. Så jävla gammal är du??
Citera
2026-08-09, 22:34
Medlem
Citat:
Inte alls. Jag gillar båda två, men vad har de med Andreas Norléns korruption att göra? Mona köpte en toblerone med fel kort och fick avgå, medan Kristersson har gett statsbidrag åt sin svägerska, anställt inkompetenta vänner till höga positioner och förvaltar en herrgård med sin fru och gratis slavarbetskraft i utbyte mot politiska tjänster. Korruptionen inom moderaterna är så djupt rotad att den är en del av deras partikultur och inte går att göra nåt åt. Det enda man kan göra är att hålla dem borta från makten, för man vet att de kommer missbruka den.
det var lite skattebrott , obetalda böter , obetalda skulder , kronofogden mm , också om jag minns rätt.
Citera
2026-08-09, 22:41
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Anders Yngeman. Du glömmer mellan endast två inlägg. Så jävla gammal är du??

Jag minns knappt vad Ygis gjorde, men det var väl nåt klantigt misstag och inget uppsåtligt ondskefullt. Jag sticker inte under stolen med att även sossar och andra politiker har begått oegentligheter. Men hos moderaterna handlar det om en djupt rotad korruptionskultur och inte enskilda fall. Det är skillnad.
Citera
2026-08-09, 23:03
Medlem
Storstark68s avatar
Nej, det blir ett ojämnt val där Socialfallsdemokraterna återtar vanskötseln igen. Men det kommer bli ett härligt kaos när dårarna i MP och V vägrar skippa sina viktigaste politiska krav. Då får sosseriet tigga hos finborgarna och släppa igenom deras huvudkrav vilket innebär ett internt uppror på Sveavägen. Ja vilken galen höst som väntar i detta slabbiga multikultiland med öppna gränser och frisläppta kriminella slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in