2026-08-09, 12:33
Medlem
Det är mycket bra att det här nazistpartiet stjäl en del röster från SD, in i riksdagen lär dom ju aldrig komma.
Citera
2026-08-09, 13:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, en rösti till Alternativ för Sparkande eller Örebromarxister är en röst för att bli ett regeringsskifte som innebär att vänsterpolitiker som uttryckt antisemitiska åsikter eller hyllat terrororganisationer får inflytande och ministerposter. Det skulle enligt min mening innebära en säkerhetsrisk för Sverige och riskera att skada förtroendet hos våra allierade i USA, EU och Nato samt relationen med Israel. Det är vänsterpolitik so mvill öga invandringen i Sverige och samtidigt ökad säkerhetsrisk.

Det regeringsalternativ som jag anser skapar störst internationellt förtroende är Tidö som samtidigt vill minska invandring i Sverige.

Ja, finansering till Afs och Örebromarxister kommer från Ryssland, HAMAS och den svenska vänstern.

Du har fortfarande inte fattat någonting. Även med Tidös politik kommer etniska svenskar bli en minoritet i Sverige. Är du ok med det så kan du rösta på Tidö annars röstar man på ett parti som vill göra Sverige svenskt igen.
Citera
2026-08-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har fortfarande inte fattat någonting.

Det är du som förstår inte vad de 10 000 bortkastade AfS röster tar vägen.
De är i praktiken stödröster får att vänstern återkomma i makten.
Endast en lågbegåvad kan inte förstå detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Det är mycket bra att det här nazistpartiet stjäl en del röster från SD, in i riksdagen lär dom ju aldrig komma.

Exakt. Vänstern älskar AfS bortkastade röster som gynnar vänstern. Endast de fullständiga idioter som röstar på AfS förstår inte detta.
Citera
2026-08-09, 13:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Exakt. Vänstern älskar AfS bortkastade röster som gynnar vänstern. Endast de fullständiga idioter som röstar på AfS förstår inte detta.

Det är mer bortkastat att rösta på ett parti som inte anser att det finns några etniska svenskar och som fjäskar för Israel.
Citera
2026-08-09, 14:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Kasselstrand har väl varit på SwebbTV några gånger. Noterade även att AfS var på Summer Meet i Västerås i somras och att många yngre kom fram och ville ta en bild med honom.
Citera
2026-08-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Länge gjorde vi narr av Mona Sahlin som sa att man blev svensk av att åka tunnelbanan i Stockholm,

Nja, det var Åsa Romson (partiledar-debatt i riksdagen 17 oktober 2012) Ursäkta att jag låter som en besserwisser

Men visst, det är ingen större skillnad direkt. Mona Sahlin lever ju i total förnekelse även hon ("Midsommar och såna töntiga grejer")
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-09 kl. 15:16.
Citera
2026-08-09, 15:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000

Kasselstrand debatterar 20 vänsterpersoner:
https://www.youtube.com/watch?v=qWp6O2RULRI

Kasselstrand mot svensk muslim:
https://www.youtube.com/watch?v=vqZiLIR0Luo
Riktigt bra debatt och ett bra samtal. Roligt att se att intresset är så starkt för att prata med Gustav Kasselstrand. Kasselstrand har även sagt att han känner av det mycket stora intresset detta valet jämfört med tidigare val. Både i antal intervjuer och förfrågningar, men även i antal människor som dyker upp för att lyssna på deras torgmöten och som postar om AFS på TikTok, Instagram, etc.

Samt kul att många av intervjuerna med Gustav Kasselstrand får så många visningar, samt att kommentarerna alltid enhälligt är så positiva om AFS.
Citera
2026-08-09, 15:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:

I slutändan måste man ju rösta på ett parti vars politik man stödjer. Eller hur? Jag kan ju inte med gott samvete rösta på ett parti som jag inte håller med om, eller som jag tycker har gjort ett dåligt jobb och därmed inte vill belöna med en röst.

Lägger jag en röst på ett parti jag inte tycker har gjort ett bra jobb och som jag inte tror på, så är det en bortkastad röst.

Så det är väl en uppmaning till alla, oavsett om man är Sosse, SD eller något annat. Rösta på det du tror på. Tror du på SD:s politik så rösta på dem.

Men personligen så finner jag inget i SD:s politik som jag gillar, jag känner att de har svikit mig, och jag har lågt förtroende för ledningen. Då måste jag ju rösta på något annat, om alternativet finns. AFS stämmer helt in på vad jag tror på. Så lyssnar jag på mitt hjärta så är det AFS som bör få min röst.

Men som sagt, tror du inte på AFSs politik och om du är troende på SD, då är det ju självklart att du ska rösta på SD.
Citera
2026-08-09, 16:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Hur lågbegåvad är ni inom AfS?

1. SD ökade antal röster i varje val sen 1988. AfS sjönk fråm 22 000 bortkasade röster till 16 000 bortkasdate röster. Det innebär 0 chans att komma in. En röst på AfS hjälper MP och V att öka invandring i Sverige

2. SD var välkänd innan de komma in. Inte ens 1% av väljarna vet att Alternativ för Sparkande eller Örebromarxister existerar som skitpartier
Fast jag tror ju inte på SD. Du skulle lika gärna kunna försöka övertyga mig om att rösta på Moderaterna, Sossarna eller Miljöpartiet. Jag kommer ju aldrig rösta på ett parti vars politik jag inte tror på, oavsett om det är Miljöpartiets öppna gränser eller om det är SDs öppen svenskhet och svenskhet sitter i passet.

Så du kan yra hur mycket du vill om att något parti är okänt för dig eller att du inte skulle rösta på si eller så parti.

Några exempel på vad jag inte håller med SD om:

- Jag vill att Sverige lämnar EU, medan SD vill vara kvar.
- Jag vill ut ur NATO. SD vill vara kvar.
- Jag till ha återvandring. Inte SD.
- Jag tycker inte om att SD har slutat prata om folkutbytet.
- Jag tycker inte om att SD är så extremt fixerade vid judarna och Israel.
- Tidö med SD har drivit igenom könsbytarlag, aborträtt i grundlagen, förbud om omvändelseterapi. Ingenting som jag håller med om.

Så om jag punkt efter punkt inte håller med SD, så kan jag ju inte med gott samvete rösta på dem. Det vore ju korkat.

På samma sätt som att jag inte röstar på exempelvis Sossarna, för jag tror inte på deras bidragspolitik, ökade skatter, och stärkta fackförbund.

När jag röstar, så får jag ju titta på nuläget och rösta på det som står närmst mig i detta ögonblicket. Oavsett vad något parti fick i antal röster för 1-2 val sedan, eller vad för åsikter ett parti hade vid någon annan tidpunkt. Jag tyckte om SD för 15 år sedan, men partiet har ju bytt åsikter i det mesta sedan dess. Så då kan jag ju inte boomer-rösta på samma parti p.g.a. gamla meriter. Då är man ju precis som gubbarna och tanterna som röstar på Sossarna, för att de alltid har röstat på Sossarna, trots att de omges av somaliska arbetare inom äldreomsorgen som förnedrar och våldtar dem.
Citera
2026-08-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Fast jag tror ju inte på SD. Du skulle lika gärna kunna försöka övertyga mig om att rösta på Moderaterna, Sossarna eller Miljöpartiet.

Nej, det är inte du som kommer sluta rösta på AfS.
Det är folk som tänker strategiskt likadan de 6000 smarta, duktiga och högbegåvad som förstår vad en bortkastad röst innebär och de byt från AfS i 2018 till Tidö år 2022. Hoppas 6000 till lämnar AfS för Tidö så vi har:

Antal AfS röster
2018 22 000
2022 16 000
2026 10 000

Det skulle vara en drömscenario. Jag tror inte att Kassler-strand kommer att fortsätta leda ett parti som tappar röster i varje val.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-09 kl. 16:55.
Citera
2026-08-09, 18:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är folk som tänker strategiskt likadan de 6000 smarta, duktiga och högbegåvad som förstår vad en bortkastad röst innebär och de byt från AfS i 2018 till Tidö år 2022. Hoppas 6000 till lämnar AfS för Tidö så vi har:

Antal AfS röster
2018 22 000
2022 16 000
2026 10 000

Det skulle vara en drömscenario. Jag tror inte att Kassler-strand kommer att fortsätta leda ett parti som tappar röster i varje val.
Du återkommer till "bortkastad röst". Men en röst är bara bortkastad ifall du röstar på något annat än vad du tror på. Så det är helt subjektivt ifall en röst är bortkastad eller ej.

Tror du på starka fackförbund och bidrag till alla, så är det en bortkastad röst att rösta på Moderaterna eller att avstå från att rösta.
Citera
2026-08-09, 18:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Antal AfS röster
2018 22 000
2022 16 000
2026 10 000

Att AfS tappade 2022 var för att det var flera AfS-sympatisörer som taktikröstade på SD enbart för att få bort sossarna och då var glappet mellan Tidö och de rödgröna mycket jämnare. Nu när vi har sett att det inte har blivit någon större skillnad med SDs inflytande och att SD säger att det inte finns några etniska svenskar tror jag att många kommer att både återgå till AfS och kanske får de en hel del nya väljare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in