Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Hur lågbegåvad är ni inom AfS?
1. SD ökade antal röster i varje val sen 1988. AfS sjönk fråm 22 000 bortkasade röster till 16 000 bortkasdate röster. Det innebär 0 chans att komma in. En röst på AfS hjälper MP och V att öka invandring i Sverige
2. SD var välkänd innan de komma in. Inte ens 1% av väljarna vet att Alternativ för Sparkande eller Örebromarxister existerar som skitpartier
Fast jag tror ju inte på SD. Du skulle lika gärna kunna försöka övertyga mig om att rösta på Moderaterna, Sossarna eller Miljöpartiet. Jag kommer ju aldrig rösta på ett parti vars politik jag inte tror på, oavsett om det är Miljöpartiets öppna gränser eller om det är SDs öppen svenskhet och svenskhet sitter i passet.
Så du kan yra hur mycket du vill om att något parti är okänt för dig eller att du inte skulle rösta på si eller så parti.
Några exempel på vad jag inte håller med SD om:
- Jag vill att Sverige lämnar EU, medan SD vill vara kvar.
- Jag vill ut ur NATO. SD vill vara kvar.
- Jag till ha återvandring. Inte SD.
- Jag tycker inte om att SD har slutat prata om folkutbytet.
- Jag tycker inte om att SD är så extremt fixerade vid judarna och Israel.
- Tidö med SD har drivit igenom könsbytarlag, aborträtt i grundlagen, förbud om omvändelseterapi. Ingenting som jag håller med om.
Så om jag punkt efter punkt inte håller med SD, så kan jag ju inte med gott samvete rösta på dem. Det vore ju korkat.
På samma sätt som att jag inte röstar på exempelvis Sossarna, för jag tror inte på deras bidragspolitik, ökade skatter, och stärkta fackförbund.
När jag röstar, så får jag ju titta på nuläget och rösta på det som står närmst mig i detta ögonblicket. Oavsett vad något parti fick i antal röster för 1-2 val sedan, eller vad för åsikter ett parti hade vid någon annan tidpunkt. Jag tyckte om SD för 15 år sedan, men partiet har ju bytt åsikter i det mesta sedan dess. Så då kan jag ju inte boomer-rösta på samma parti p.g.a. gamla meriter. Då är man ju precis som gubbarna och tanterna som röstar på Sossarna, för att de alltid har röstat på Sossarna, trots att de omges av somaliska arbetare inom äldreomsorgen som förnedrar och våldtar dem.