Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Jag förstår faktiskt inte hur många härinne kan se ”lägenhetsaffären” i den tidigare relationen som suspekt. Och nu talar du om ”ekonomiskt våld”. Är det någon i tråden som faktiskt bor, eller har bott, i Stockholm och vet hur sinnessjukt svårt det är att tillskansa sig ett boende där, om du inte är höginkomsttagare eller har rika föräldrar eller ett arv så är du rökt. Att värna om sitt boende, särskilt i Sthlm, är högst mänskligt.
Hur kan folk få för sig att den här relationen skulle vara ett fall av sol-och-vår då MGM tjänade en stadig och hög lön som chefstekniker på en privat institution?
Och allt detta snack om BO hade högre social status.. Det beror väl på från vilket håll man tittar, är 100% på att MGM hade åtminstone ett kulturellt och intellektuellt rikare liv med tanke på alla kontaktytor han hade via sitt jobb.
De här onyanserade spekulationerna bidrar ju inte till förståelsen av detta fruktansvärda. En vacker kvinna i sina bästa år är död. Hennes barn har drabbats av livslångt trauma. En trebarnsfar har fullständigt ödelagt sitt liv, han hade lika gärna kunnat dränka sig efter mordet i min mening.
Det som dröjer sig kvar, hos mig, efter att ha funderat över mordet sen det hände, är skrämmande det är hur livet kan slås i spillror på några sekunder, hur lite man känner andra människor som man tror att man har koll på, och kanske i förlängningen hur lite man känner sig själv…
Man får jämföra detta med hur man hade reagerat om man fick höra att någon gått in med alla pengar i en bostadsrätt där paret separerar efter ett år, och den som inte gick in med pengarna inte bara kräver att få hälften av pengarna utan dessutom lite mer.
Han satt på flertalet miljoner efter försäljningen av radhuset och med den kontantinsatsen det hade inneburit i kombination med just den höga lönen han hade så hade han kunnat skaffa sig en trevlig bostadsrätt på ett enkelt vis. Det är också därför, för att hon är i större behov av hyresrätten, som bodelningsupprättaren kommer fram till att hyreskontraktet ska tillfalla henne vilket han överklagar.
Även om man vill värna om sitt eget boende så tycker jag det framstår som att han roffar åt sig och inte visar någon som helst hänsyn. De använde
hennes hyreskontrakt för att byta till sig en lägenhet vilket han visste och han fick också står på kontraktet. När de går isär efter mindre än 1,5 efter att ha flyttat ihop, så kunde de, som hon föreslog, löst de så de fick varsin trea så det blev jämnt mellan dom.
Det verkar så klart vara hårt på stockholms hyresmarknad men ville ha ha ett kontrakt hade det ju kunnat räcka att slåss för att dom skulle skaffa två likvärdiga hyresrätter så det blev jämnt för dom båda och sen hade han fritt kunnat byta sig uppåt i storlek
senare. Men nej, för han tar strid för att han måste bo i en fyra trots att det bara är ett av hans barn som bor hos honom regelbundet vilket alltså betyder att han vill ha ut mer än han över huvud taget själv gick in med, på bekostnad av kvinnan som möjliggjorde kontraktet från början.
Hur är det svårt att se?
Är dock helt med dig på att spekulationerna om att han varit en ”vaktmästare” är barnsliga. Kan föreställa mig att han är ansedd i sin bransch. Han har uppenbarligen haft ett tydligt kulturellt kapital, umgåtts med framstående personer i konstvärlden och haft många relationer där.