Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Nu vet jag inte vad jag har missat, men vad jag kan se har du tre avstängningar i historiken, den senaste för tre år sedan och aldrig för 1.07. Alternativa konton.
https://www.flashback.org/sok/?so=pd&query=Gerhardt&f=123&sp=0
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Om du skriver i samma tråd som du tidigare skrivit i med ett annat konto (vilket du själv uppger att du har haft), om än "upphört", så har du brutit mot 1.07. Det spelar ingen roll att du numera bara har ett aktivt konto.
Jag har knappast brutit mot 1.07 eftersom jag bara har ett konto. Hur kan det bli "missbruk av
multipla konton" när jag bara har ett. Det är inte förbjudet att skriva inlägget som jag blev avstängd för.
Varför togs det inte bort utan står kvar?
Vad består då detta "missbruk" av.
"1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet.
Vad regelns första mening förbjuder är
missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men
det finns även fall där vi har överseende,
när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.