Jag och min familj var på ett stort naturreservat för ca 6 år sedan och skulle plocka blåbär, svamp och grilla vid en liten sjö. Under tiden jag förberedde grillen så gick barnen iväg och utforskade skogen runt omkring. De kom ner till mig och min fru några gånger och nämnde ”en rumpa”. Jag trodde att det var ett träd eller något som liknade en rumpa så jag brydde mig inte så mycket till en början men efter att de tjatat om det mer än normalt så följde jag med dem så de kunde visa mig.
50 meter upp på en kulle över sjön så låg halvt begravt, under en rotvälta något som verkligen såg ut som en rumpa, med hål och allt, beskuren en bit ner på låren och strax över svanken. Jag blev för några sekunder orolig att den var riktig och tog en pinne och petade för att försäkra mig att det var gummi vilket det var.
Jag fick lite svårt att förklara för barnen vad det var, jag hittade på något som jag inte minns vad. De har numera när de blivit äldre fått reda på vad det verkligen var för något.
Men man blir lite chockad när man stöter på sådant långt bort från närmsta samhälle.