2026-08-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om du accepterar FN:s rapportering om svält, bör du även acceptera deras rapporter om övrig rapportering angående Israels krigsbrott. Selektiv var man när man var fem år gammal. Du är nog där fortfarande mentalt i den åldern.

Uhm.. det är ju ett logiskt felslut.

nu när det visade sig att att IDF / Israel hade rätt, och FN-rapportern rättade det, så betyder det att du måste acceptera att IDF / Israel alltid har rätt, det har ju FN-raporten bevisat?
Citera
2026-08-09, 11:44
Medlem
Citat:
Läser din slöa hjärna inte vad du själv skriver?

vad ICC skriver?

var det något du inte förstod?
Citera
2026-08-09, 11:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Uhm.. det är ju ett logiskt felslut.

nu när det visade sig att att IDF / Israel hade rätt, och FN-rapportern rättade det, så betyder det att du måste acceptera att IDF / Israel alltid har rätt, det har ju FN-raporten bevisat?
FN rapporterar att svälten har minskat, inte att det aldrig existerade.

Det är ett logiskt felslut att vara selektiv med sin källhantering.
Citera
2026-08-09, 11:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
vad ICC skriver?

var det något du inte förstod?
Jag trodde att ditt användarnamn var ironi, men det är ju bara en korrekt karaktärisering av dig.

ICC har än idag arresteringsorder mot Netanyahu och Galant. Vad är det du försöker visa antyda gubbe?
Citera
2026-08-09, 11:49
Medlem
Citat:
FN rapporterar att svälten har minskat, inte att det aldrig existerade.

självklart har den existerat, hamas har ju svält 100 tals människor under juni-augusti 2025(i ett avgränsat område som de kontrolerade), är du mentalt 5 år?

övriga tiden har ju idf sett till att det är akut näringsbrist på typ... genomsnittlig fransk nivå.

Citat:

Det är ett logiskt felslut att vara selektiv med sin källhantering.

Nej det är det naturligtvis inte.
Senast redigerad av slö 2026-08-09 kl. 11:53.
Citera
2026-08-09, 11:50
Medlem
Citat:
Jag trodde att ditt användarnamn var ironi, men det är ju bara en korrekt karaktärisering av dig.

ICC har än idag arresteringsorder mot Netanyahu och Galant. Vad är det du försöker visa antyda gubbe?

att arresteringsordern inte gäller massmord (eller ja, utrotning då) på civila, eller tortyr och våldtäkter likt det palestinerna syslar med, det håller du väll med om ?
Citera
2026-08-09, 11:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
självklart har den existerat, hamas har ju svält 100 tals människor under juni-augusti (i ett avgränsat område som de kontrolerade), är du mentalt 5 år?

Nej det är det naturligtvis inte.
Du reggade ditt konto 2002. Du måste ha blivit senil med åren och fått en mental omstart tillbaka till infantilålder.

Citat:
“Thirst as a weapon”: UN experts condemn Israel’s deliberate dehydration and starvation of the Palestinian people

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2025/07/thirst-weapon-un-experts-condemn-israels-deliberate-dehydration-and
Vara konsekvent med FN:s rapportering. Israel är grundorsaken till svälten.

Om du nu skulle påstå att det är påhitt så kan vi ta Yoav Gallants ord, Israels försvarsminister.
Citat:
“I have ordered a complete siege on the Gaza Strip. There will be no electricity, no food, no fuel, everything is closed,” Gallant says following an assessment at the IDF Southern Command in Beersheba.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/defense-minister-announces-complete-siege-of-gaza-no-power-food-or-fuel/
Citera
2026-08-09, 11:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
att arresteringsordern inte gäller massmord (eller ja, utrotning då) på civila, eller tortyr och våldtäkter likt det palestinerna syslar med, det håller du väll med om ?
Det får domstolen i Haag avgöra.
Citera
2026-08-09, 12:13
Medlem
Citat:
Du reggade ditt konto 2002. Du måste ha blivit senil med åren och fått en mental omstart tillbaka till infantilålder.

generation-greta har starka känslor….

Citat:
Vara konsekvent med FN:s rapportering. Israel är grundorsaken till svälten.

ditt resonemang är ju att rapporterna innehåller fel och idf/israel alltid har rätt.

du vet det logiska felslutet du begär att andra ska göra.

Citat:

Om du nu skulle påstå att det är påhitt så kan vi ta Yoav Gallants ord, Israels försvarsminister.

att det inte var massmord på covila bekräftas av icc ja.
Citera
2026-08-09, 12:14
Medlem
Citat:
Det får domstolen i Haag avgöra.

ja det var domstolen i haags avgörande.

bra va?
Citera
2026-08-09, 12:35
Medlem
Citat:
Om du accepterar FN:s rapportering om svält, bör du även acceptera deras rapporter om övrig rapportering angående Israels krigsbrott. Selektiv var man när man var fem år gammal. Du är nog där fortfarande mentalt i den åldern.

Jag har haft rätt hela tiden som ifrågasatt att svält skulle råda i Gaza. FN-rapporten ger mig rätt.

Det är du som har haft fel om svälten. FN-rapporten ger dig fel.

Du hänvisar sedan till en rapport från en partisk organisation angående dödade "journalister" i Gaza. Jag visar att den rapport du hänvisar till är gravt felaktig, och att CPJ satt upp levande personer på listan över "journalister" Israel påstås ha dödat. CPJ har vid sidan av levande personer även satt upp Hamas terrorister, israeliska offer för Hamas terrorism, samt personer som inte ens är journalister. När jag påpekar det börjar du gaffla om vad jag tycker. Jag är i och för sig en viktig person, men topic är den falska svälten i Gaza.
Citera
2026-08-09, 13:00
Medlem
Citat:
Det är inte det första asymmetriska kriget gubben. Israel slår rekordet även jämfört med asymmetriska krig.

Nej. Israel vet hur man hanterar islamism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in