2026-07-19, 21:01
Medlem
Skurhinkens avatar
Sorgligt, kommer ihåg när Familjen annorlunda gick på TV när det begav sig. Mirka gjorde ju allt, lagade mat, tvättade, städade etc. Klart hon valde att knulla loss på OF när hon väl fick chansen med tanke på hur torr hon måste varit i äktenskapet med Peter i alla år.
Citera
2026-07-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Sorgligt, kommer ihåg när Familjen annorlunda gick på TV när det begav sig. Mirka gjorde ju allt, lagade mat, tvättade, städade etc. Klart hon valde att knulla loss på OF när hon väl fick chansen med tanke på hur torr hon måste varit i äktenskapet med Peter i alla år.
Det är konstigt att man minns så olika? Jag minns att hon var totalt ointresserad av att lära ungarna ett dyft! Inte ens pottäna dem, iddes hon. Så de fick gå i blöja till skolåldern då de "frivilligt gav upp".

Att hon ville inte ha dem i köket när hon skulle laga mat och inte i tvättstugan. Att i ett av de senare säsongerna visade det sig att hennes tonåringar inte visste hur man tvättar kläder, för de hade nekats tillträde i tvättstugan.

Sen for Mirka iväg på allehanda självförverkligande resor medan Peter fick vara hemma och vara hemmafru. Vilket han verkade klara bra.

Men jag kan inte förstå varför man ville ha SÅ MÅNGA barn, när intresset för att umgås med dem eller lära dem grejer var NOLL?

"Rolig aktivitet med mamma-Mirka" var att hon utfodrade dem med socker. Paj, bullar etc.

Peter ville ha med familjen att plocka kantareller. Mirka föredrog att låtsasjogga, fast hon passade på att röka.

Hon var som en fiktiv figur som kunde ha hetat "Den ofrivilliga mamman'. Vilket hade varit kul. Men nu är hon ju på riktigt.
Senast redigerad av Ruskette 2026-07-20 kl. 22:51.
Citera
2026-07-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Det är konstigt att man minns så olika? Jag minns att hon var totalt ointresserad av att lära ungarna ett dyft! Inte ens pottäna dem, iddes hon. Så de fick gå i blöja till skolåldern då de "frivilligt gav upp".

Att hon ville inte ha dem i köket när hon skulle laga mat och inte i tvättstugan. Att i ett av de senare säsongerna visade det sig att hennes tonåringar inte visste hur man tvättar kläder, för de hade nekats tillträde i tvättstugan.

Sen for Mirka iväg på allehanda självförverkligande resor medan Peter fick vara hemma och vara hemmafru. Vilket han verkade klara bra.

Men jag kan inte förstå varför man ville ha SÅ MÅNGA barn, när intresset för att umgås med dem eller lära dem grejer var NOLL?

"Rolig aktivitet med mamma-Mirka" var att hon utfodrade dem med socker. Paj, bullar etc.

Peter ville ha med familjen att plocka kantareller. Mirka föredrog att låtsasjogga, fast hon passade på att röka.

Hon var som en fiktiv figur som kunde ha hetat "Den ofrivilliga mamman'. Vilket hade varit kul. Men nu är hon ju på riktigt.

Jag håller med dig, hon verkade totalt
ointresserad av att lära barnen eller
låta de vara delaktiga.

Nu ser hon ju bara ut att ha fastnat i något riktigt tragiskt. Ser drogad ut och så vidriga bilder när hon fläker ut sig. .
Citera
2026-07-30, 02:05
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanen34
Han har inte brytt sig om barnen på många år vilket gjort att inga av hans barn ens skulle vilja att han kommer in i deras liv igen

Jag vet flera stora familjer, och upplever själv att föräldrarna faktiskt inte bryr sig särskilt mycket om barnen, eller vid något tillfälle "ger upp" och bara låter de göra som de vill oavsett om det skulle skada barnen eller inte. Om man har så många barn kan man omöjligt ha tid till alla, eller kanske inte ens finner de intressanta som personer, och det blir bara ett stort hallå av det och de lever efter mottot: det blir som det blir.
Utan att ta något aktivt ansvar själv för att man satt så många barn till världen.

I dag "behövs inte barnen" på samma vis som de gjorde förr, för att säkra arbetskraft på gården, ta höjd för att något eller några barn dog som barn eller unga, eller för att säkra sin ålderdom.
Men nu sköter bidrag och staten precis allt, så man kan skaffa barn hejvilt utan att barnen faktiskt integreras i ens liv, eller att man måste ta ansvar för det. Det blir en "grej" av det snarare än att man förstår vad man gör på lång sikt.

I efterhand är det ju lätt att konstatera att varken Peter eller Mirka skulle skaffat barn, när de är så ointresserade av barnen och Mirka som går ett steg längre och verkar vara en levande tågkrasch.
Citera
2026-07-30, 02:20
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
De flesta typ 99,9 % av alla tjejer som jobbar med sex av något slag har någon form av bordeline, biopolära, ADHD och andra npf-diagnoser. Detta ihop med trasiga familjerelationer och barndomstrauman formar deras liv. De har ju liksom inget att förlora. De har ju redan förlorat allt. Tragiskt men så har det varit i alla tider. Vad kan tex socialtjänsten göra för att få Mirka på fötter igen? Men hon kanske vägrar, är väl säkert osams med dem….

Vi får till ett hundra procent en självbiografisk bok om några år, av Mirka, där snyfthistorian ska berättas.
Citera
2026-07-30, 02:36
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillskruv
Mitt intryck var att när de barnproducerande åren var över var P inte intressant längre. Hon började bryta sig loss, umgicks med bl a Ilmrud, drog till New York. De andra damerna peppade henne att bryta sig loss. Så blev det något strul i tjejgänget minns jag. Hon hade förberett att fixa hus men P hittade inget nog stort i närheten så hon blev i princip själv med barnen då han bara kunde ha ett par i taget. Det var infekterat och bittert. Så hon fick inte riktigt sin efterlängtade frihet. Det var absolut hon som lämnade var mitt intryck. Sedan följde några år med brist på pengar, barn med psykisk ohälsa och hon själv gick in i väggen. Började plugga men det sket sig. Svårt hitta jobb. Hon körde live på kvällarna där hon beklagade sig och tiggde pengar. Så halkade hon in på Only fans och sedan gick det bara utför... Så är min bild av förloppet.

Jag minns ett inlägg på hennes blogg, som raderas rätt så fort efter att hennes läsare reagerade negativt; om uppbrottet mellan henne och Peter. Hon skrev i det inlägget att hon inte kunde leva utan sex eller ville ha en relation utan sex, och att det var en av orsakerna till skilsmässan. Vad exakt detta smått kryptiska inlägg syftade på vet ingen, dels för att det var gåtfullt skrivet och dels för att det försvann väldigt fort.

Hon fick kommentarer om att sådant var privat mellan henne och Peter och att hon inte skulle "hänga ut honom" som skyldig till skilsmässan. Därefter försvann det.

Peter kanske ville att de skulle fortsätta som gifta (för barnens skull) men utan någon riktig intimitet och att de skulle leva mer som kompisar med separata liv. Men som sagt, jag spekulerar nu.
Citera
2026-07-30, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallanson
Jag håller med dig, hon verkade totalt
ointresserad av att lära barnen eller
låta de vara delaktiga.

Nu ser hon ju bara ut att ha fastnat i något riktigt tragiskt. Ser drogad ut och så vidriga bilder när hon fläker ut sig. .

Hittade den här artikeln där hon uttalar sig om en viss "bransch". Hon verkar inte förstå att den nya lagen som kom förra sommaren är förebyggande.

Källa: SVT Nyheter https://share.google/mVSOtTaKaNXOtEwXE
Citera
2026-07-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vi får till ett hundra procent en självbiografisk bok om några år, av Mirka, där snyfthistorian ska berättas.

Frågan av om Mirka klarar av att skriva en bok.
Citera
2026-07-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEmil
Frågan av om Mirka klarar av att skriva en bok.

Samt, vem vill läsa boken? Jag tror inte att intresset är skyhögt. Däremot så kan ju deras barns eventuella böcker bli intressanta.
Citera
2026-08-09, 12:55
Medlem
Flera av Mirkas barn har bytt för eller efternamn. Tydligen inte helt positivt att förknippas med Mirka Norrström.
Citera
2026-08-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Flera av Mirkas barn har bytt för eller efternamn. Tydligen inte helt positivt att förknippas med Mirka Norrström.
Intressant. Har du exempel?
Citera
2026-08-09, 18:20
Medlem
Jennifer och Selina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in