2026-08-09, 05:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Som sagts. Ufo är oidentifierat flygande föremål. Det kommer det finnas väldigt många av. Hela tiden. Så fel bara där.

Sedan att dessa UFOs ska vara flygande av små gröna aliens. Det finns nog inte. Högst troligt. Vill inte utesluta det. Men det vore extraordinärt. Det är så extrema avstånd i rymden så att vi intelligenta råkar på varann och kan mötas i realtid väldigt osannolikt.

Men man tyckte förr resa till månen var osannolikt. Kunde inte hända. Så man ska aldrig säga aldrig. Det med människor. Det omöjliga kan alltid hända.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-08-09 kl. 05:10.
Citera
2026-08-09, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ufon är spiondrönare – och tekniken har funnits sedan 1917Glöm utomjordingar och rymdskepp. De ufon som observeras världen över är i själva verket högteknologiska, militära spiondrönare. Denna teknologi är betydligt äldre än vad de flesta tror. Redan under första världskriget, år 1917, utvecklades de första obemannade militära flygplanen i djupaste hemlighet.I över hundra år har denna spetsteknik förfinats för global övervakning. De extrema hastigheterna och flygmönstren som folk ser är inte övernaturliga, utan resultatet av topphemlig smygteknik. Anledningen till tystnaden? Ingen inom militären eller regeringen kan eller vill avslöja sanningen, eftersom det skulle blotta deras egna spionsystem för omvärlden.Vad tror ni? Är UFO-fenomenet bara en rökridå för militär spionteknik?

De mesta har säkert sina naturliga förklaringar, provning av stealthflygplan, luftfarkoster mm
Det enda som är svårt att förklara är hur saker beskrivs förflytta sig i vatten och atmosfär, utan friktion och väldigt snabbt. Den tekniken används inte av någon mänsklig varelse idag och skulle faktiskt behövas. Min tanke är att det är något som alltid har funnits i bland oss
Men som vi inte har lyckats uppfatta före uppfinningar som radar mm
Typ något slags elektriskt laddat flyttbart fenomen
Citera
2026-08-09, 08:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Naturligtvis finns det inga ufon.

Det bästa jag hört är en rymdfysiker förklara att det tog 100,000 hetidsarbetande amerikaner för att placera en man på månen.
Som alltså arbetade direkt med projektet.

Sedan krävdes det många fler för att serva dessa män med material, löner osv osv.

En annan civilisation skulle få lägga enormt mycket mer energi på att besöka jorden att det inte vore mödan värt. Det är ren fysik.

Enda poängen med att lägga den enorma energin är om de måste.

JAg är inte rymdfysiker men särbegåvad och förstår betydelsen av vad han sa.
Vi har olika intellektuella förutsättningar.
Citera
2026-08-09, 09:35
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Det bästa jag hört är en rymdfysiker förklara att det tog 100,000 hetidsarbetande amerikaner för att placera en man på månen.

Sedan krävdes det många fler för att serva dessa män med material, löner osv osv.

En annan civilisation skulle få lägga enormt mycket mer energi på att besöka jorden att det inte vore mödan värt. Det är ren fysik.

Med logik kan du inte förklara att väldigt många människor ser väldigt konstiga saker!
Citera
2026-08-09, 11:33
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Med logik kan du inte förklara att väldigt många människor ser väldigt konstiga saker!
Varför skulle man inte kunna förklara det med logik?

Vi vet en hel del om hur den mänskliga hjärnan fungerar?
Citera
2026-08-09, 12:28
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Exakt min känsla. Finns ufon så är dom sannolikt alldeles för lata för långa rymdresor. Jag tror man hittar dom på den lokala puben hemma på deras hemplanet.
Citera
2026-08-09, 12:32
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Exakt min känsla. Finns ufon så är dom sannolikt alldeles för lata för långa rymdresor. Jag tror man hittar dom på den lokala puben hemma på deras hemplanet.
Lite lång resa bara för att föra in en probe på något motvillig jordbo, dra några slusatser och sedan resa hem.
Citera
2026-08-09, 13:07
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Fast US Airforce säger att det finns - för de har sett dom.
Us airforce skapades i samma veva som roswll incidenten. Det var ett spion program mot sovjet och atombombs test.
Citera
2026-08-09, 13:09
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
* Men du vet att det är så. Med det vetandet kommer bevis. Syna dina kort och visa vad du har.
Första obemannade drönaren gjordes 1917.
Så ganska llngt tid tills 1947 och roswells incidenterna för tekniken att utvecklas.
Dessutom flyger alla ufon i normal hastighet.
Det är endast radar som snackar ping ping i ljus hastighet.
Ljusgenomen på himlen är ljus fenomen.
Atmosfären är full av vatten som bryter ljus.
Citera
2026-08-09, 13:10
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Brian Greene förklara här med fysik varför rymdresor till andra solsystem är väldigt osannolika:

https://youtu.be/5hsORcf34d0

Fysiken är precis lika svår för utomjordingar. Man kan alltid fantisera om scifi-tech men det är och förblir fantasier.
Vetenskapen är en saga byggd på teorier om saker vi inte kan se.
Citera
2026-08-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ufon är spiondrönare – och tekniken har funnits sedan 1917Glöm utomjordingar och rymdskepp. De ufon som observeras världen över är i själva verket högteknologiska, militära spiondrönare. Denna teknologi är betydligt äldre än vad de flesta tror. Redan under första världskriget, år 1917, utvecklades de första obemannade militära flygplanen i djupaste hemlighet.I över hundra år har denna spetsteknik förfinats för global övervakning. De extrema hastigheterna och flygmönstren som folk ser är inte övernaturliga, utan resultatet av topphemlig smygteknik. Anledningen till tystnaden? Ingen inom militären eller regeringen kan eller vill avslöja sanningen, eftersom det skulle blotta deras egna spionsystem för omvärlden.Vad tror ni? Är UFO-fenomenet bara en rökridå för militär spionteknik?

Och vi ska lita på dig kring detta här tänker du?
Citera
2026-08-09, 14:21
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Du svamlar bara massa goja.
Du säger inte en enda sak av substans utan bara masta gissningar från din sida..

För att svara på din sista fråga: Nej, det går inte riktigt ihop med alla vittnesmål om vad folk sett. Varför skulle det finnas spiondrönare som är JÄTTESTORA? Helt ologiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in