2026-08-09, 12:01
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Hur gamla är BOs och JEBs barn?

BO, ÅÅ, har inga barn tillsammans med JEB. JEB är ett ex mellan relationen med barnens pappa och TN. Barnens pappa heter UA.

ÅÅ har två barn, födda -02 och -04.
TN har tre barn, födda -02, -04 och -07.
Citera
2026-08-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag tror mer och mer att allt handlar om att hon genomskådat ett sol-och-vårar-beteende hos honom.

Det kan t.ex. handlat om att han lite för tidigt försökt avancera i relationen. Det börjar med att han föreslår en gemensam fest. När han skickar ut inbjudningarna är de formulerade som att de två har bjudit in till ”sitt” ställe. Hon reagerar på att han pratar om stället som om det vore hans. Snart tar han samtalet om att han skulle vilja köpa ut hennes ex ur huset på Sollenkroka ö. ”Tänk vad härligt det vore om vi ägde det här stället tillsammans, jag har ju pengar från radhusförsäljningen som jag skulle kunna gå in med”.

Hon är tveksam men han fortsätter ta upp frågan och föreslår att hon ska fråga JEB hur mycket han vill ha för att bli utköpt. Hon säger nej eftersom att de inte känt varandra så länge. Vid tillfället kanske det kommer fram att hon som är jurist och har tillgång till t.ex. JUNO kollat om han förekommer i något mål och då blivit medveten om domstolsärendet med hans exsambo och hyresrätten.

Genomskådandet, att han inser att deras relation inte kommer vara densamma när de kommer hem och att han inser att han är fast på en ö i ett hus där han inte kan äga situationen bidrar till en känsla lik klaustrofobi. Han saknar makt helt och hållet. Hade samtalet skett över telefon hade han kunnat lägga på luren. Hade huset varit hans hade han kunnat kasta ut henne. Hans ego och psyke kollapsar och han tar till våld för att ”komma ur situationen”, för det är det enda han har kvar utöver att skamfyllt backa undan och behöva inse att han gjort bort sig.

Japp och så har hon underskattat hur illa det faktiskt var samt överskattat sin egen trygghet.

Det är därför jag tycker det är viktigt att undersöka prevalensen vid uppbrott av relation eftersom att göra sådant på rätt sätt och rätt plats kan rädda liv. Karln ser späd och svag ut, emotionellt svaga män är farliga män men det är även sant för kvinnor.
Senast redigerad av Bloe 2026-08-09 kl. 12:11.
Citera
2026-08-09, 12:02
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Jag tror mer och mer att allt handlar om att hon genomskådat ett sol-och-vårar-beteende hos honom.

Det kan t.ex. handlat om att han lite för tidigt försökt avancera i relationen. Det börjar med att han föreslår en gemensam fest. När han skickar ut inbjudningarna är de formulerade som att de två har bjudit in till ”sitt” ställe. Hon reagerar på att han pratar om stället som om det vore hans. Snart tar han samtalet om att han skulle vilja köpa ut hennes ex ur huset på Sollenkroka ö. ”Tänk vad härligt det vore om vi ägde det här stället tillsammans, jag har ju pengar från radhusförsäljningen som jag skulle kunna gå in med”.

Hon är tveksam men han fortsätter ta upp frågan och föreslår att hon ska fråga JEB hur mycket han vill ha för att bli utköpt. Hon säger nej eftersom att de inte känt varandra så länge. Vid tillfället kanske det kommer fram att hon som är jurist och har tillgång till t.ex. JUNO kollat om han förekommer i något mål och då blivit medveten om domstolsärendet med hans exsambo och hyresrätten.

Genomskådandet, att han inser att deras relation inte kommer vara densamma när de kommer hem och att han inser att han är fast på en ö i ett hus där han inte kan äga situationen bidrar till en känsla lik klaustrofobi. Han saknar makt helt och hållet. Hade samtalet skett över telefon hade han kunnat lägga på luren. Hade huset varit hans hade han kunnat kasta ut henne. Hans ego och psyke kollapsar och han tar till våld för att ”komma ur situationen”, för det är det enda han har kvar utöver att skamfyllt backa undan och behöva inse att han gjort bort sig.
Låter som ett troligt scenario. Är också lite inne på tidigare inlägg om att hon utlöst något underliggande barndomstrauma hos honom.
Senast redigerad av Anillen 2026-08-09 kl. 12:12.
Citera
2026-08-09, 12:11
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Japp och så har hon underskattat hur illa det faktiskt var och överskattat sin egen trygghet.

Det är därför jag tycker det är viktigt att undersöka prevalensen vid uppbrott av relation eftersom att göra sådant på rätt sätt och rätt plats kan rädda liv. Oavsett kön. Karln ser späd och svag ut, emotionellt svaga män är farliga män men det är även sant för kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Låter som ett troligt scenario. Är också lite inne på tidigare inlägg om att hon utläst något underliggande barndomstrauma hos honom.

Håller med er båda.

Ju mer jag tänker på det desto mer självklart blir det att hon haft koll på, och åsikter om, hur han fick sitt förstahandskontrakt. Hon i sitt jobb och som jurist borde ju haft tillgång till alla databaser som just Juno. Det kan också vara så enkelt som att han berättat en annan version av det för henne och inte förstått att sanningen kan komma fram. Det behöver ju inte vara ett överdrivet ljugande heller utan bara försköning. ”Allt gick helt lugnt till i separationen från mitt ex, vi var överens om att vi skulle byta vår hyresrätten till två andra och sen gav jag henne 200 laxar för att vara snäll eftersom att den lägenheten som hon fick var lite mindre än hon tänkte sig.”

Vissa med narcissistiskt beteende har ju inte det där att dom alltid säger att alla deras ex var psykfall utan vissa beskriver relationer som väldigt positiva trots att de kanske slutade så bra, för att de är smarta nog att fatta att man blir genomskådad om det alltid varit fel på alla andra.
Citera
2026-08-09, 12:12
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag tror han kommer dömmas men det kommer bli vållande till annans död eller något motsvarande.

Det kommer nog bli en strafftid på 6-8 år.

Det kommer inte bli livstid, sen kommer en p3 dokumentär skapas om några år där TN beskrivs som det egentliga offret.
Citera
2026-08-09, 12:14
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag tror han kommer dömmas men det kommer bli vållande till annans död eller något motsvarande.

Det kommer nog bli en strafftid på 6-8 år.

Det kommer inte bli livstid, sen kommer en p3 dokumentär skapas om några år där TN beskrivs som det egentliga offret.

Varför 6-8 år. Dubbla ”verktyg” har använts och han flydde.

Visa lite hänsyn!
Citera
2026-08-09, 12:15
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Håller med er båda.

Ju mer jag tänker på det desto mer självklart blir det att hon haft koll på, och åsikter om, hur han fick sitt förstahandskontrakt. Hon i sitt jobb och som jurist borde ju haft tillgång till alla databaser som just Juno. Det kan också vara så enkelt som att han berättat en annan version av det för henne och inte förstått att sanningen kan komma fram. Det behöver ju inte vara ett överdrivet ljugande heller utan bara försköning. ”Allt gick helt lugnt till i separationen från mitt ex, vi var överens om att vi skulle byta vår hyresrätten till två andra och sen gav jag henne 200 laxar för att vara snäll eftersom att den lägenheten som hon fick var lite mindre än hon tänkte sig.”

Vissa med narcissistiskt beteende har ju inte det där att dom alltid säger att alla deras ex var psykfall utan vissa beskriver relationer som väldigt positiva trots att de kanske slutade så bra, för att de är smarta nog att fatta att man blir genomskådad om det alltid varit fel på alla andra.

Detta blir sjukt långsökt.

Snubben fick spel bara.
Citera
2026-08-09, 12:16
Medlem
Citat:

Lutar åt samma håll.

På ett eller annat sätt vill han avancera i relationen medan hon börjar se igenom honom och inser att det är en man hon inte vill ha att göra med. Få den där festen (kräftskivan ev?) överstökad, börja jobbet på måndag (?, dvs imorgon kanske enligt plan?) och gå vidare från relationen i takt med att sommaren tar slut. Hon kanske inte hade tänkt avsluta relationen på ön, men en diskussion ledde till en annan, och till slut tyckte hon det fick vara nog och avslutade förhållandet. Hon bad honom att åka därifrån, ville hellre umgås med sina barn.

Tycker aspekten att de träffades i vintras, förmodligen bara umgåtts sporadiskt fram till semestertider när det finns mer tid att umgås nära/intensivt. Hon med sitt jobb har nog inte så nådiga arbetstider alltid. Båda har barn, om än unga vuxna. Umgåtts hela juli när de båda varit lediga och haft tid, och det är först nu hon kunnat se hans kontrollerande drag och vad som funnits under ytan.
Citera
2026-08-09, 12:16
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varför 6-8 år. Dubbla ”verktyg” har använts och han flydde.

Visa lite hänsyn!

Vad menar du med visa hänsyn?
Citera
2026-08-09, 12:17
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Detta blir sjukt långsökt.

Snubben fick spel bara.

Tycker det är en rimlig förklaring
Citera
2026-08-09, 12:21
Medlem
Citat:

En fånge på ön var han nog knappast.
Han måste väl ha kunnat åka därifrån om ha vill, precis på samma sätt han kon dit -- dock kanske inte efter dådet då han troligtvis hade skador och/eller var blodig.
Citera
2026-08-09, 12:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vad menar du med visa hänsyn?
Att TN är offret? Förstod du verkligen inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in