2026-08-09, 05:33
Medlem
https://branschaktuellt.se/byggindustrin/bostad/256132-kand-komiker-kravs-pa-nara-en-kvarts-miljon-kronor/
Citat:
En känd komiker och programledare stäms på drygt 245 000 kronor av ett byggföretag efter en tvist om en badrumsrenovering i Norrtälje kommun
Vem?
Citera
2026-08-09, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://branschaktuellt.se/byggindustrin/bostad/256132-kand-komiker-kravs-pa-nara-en-kvarts-miljon-kronor/

Vem?
Knappast en av våra smarta komiker. Ja, jag läste artikeln.
Byggföretaget uppger att det först skickade tre fakturor med ROT-avdrag. Senare fick företaget besked om att skattereduktionen inte kunde användas eftersom renoveringen gällde en försäkringsskada.
Senast när jag köpte hantverkare så var de väldigt tydliga med att det gällde enbart om det gick igenom.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-09 kl. 06:09.
Citera
2026-08-09, 08:52
Medlem
fjollciggs avatar
Googlar man ”komiker Norrtälje” får man veta att ståuppscenen i Norrtälje starkt domineras av komikern och profilen J*nne W*sterlund. Två andra komiker nämns också, men de är för mig okända.
Citera
2026-08-10, 00:07
Medlem
graventhulmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Googlar man ”komiker Norrtälje” får man veta att ståuppscenen i Norrtälje starkt domineras av komikern och profilen J*nne W*sterlund. Två andra komiker nämns också, men de är för mig okända.
Han har dessutom varit programledare för Comedy Central Live Radio på Radio 1. Vettefan om jag skulle klassa honom som känd, men det ska alltid överdrivas om sånt där.
Citera
2026-08-10, 08:11
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graventhulmar
Han har dessutom varit programledare för Comedy Central Live Radio på Radio 1. Vettefan om jag skulle klassa honom som känd, men det ska alltid överdrivas om sånt där.

Han har nog ingen egen skavallertråd, om vi säger så, men var väl ganska het runt millennieskiftet? Minns att man ofta såg honom i diverse stand up-program på SVT.
Citera
2026-08-10, 09:18
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Han har nog ingen egen skavallertråd, om vi säger så, men var väl ganska het runt millennieskiftet? Minns att man ofta såg honom i diverse stand up-program på SVT.
Jo, han höll på med UFC-rapportering också, har jag för mig. En gigantisk mytoman och pajas.

Edit: Stryk det. Hans medverkan inom MMA verkar obefintlig.
Citera
2026-08-10, 09:25
Medlem
Känd och känd?
Fr. artikeln .. "Komikern har ännu inte lämnat något svaromål till tingsrätten.

Få se när Hem oHyra hugger vidare på den. s.k. nyheten.
Citera
2026-08-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Jo, han höll på med UFC-rapportering också, har jag för mig. En gigantisk mytoman och pajas.

Edit: Stryk det. Hans medverkan inom MMA verkar obefintlig.
Du tänker på Superior Challenge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in