2026-08-08, 19:16
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
I Sverige kommer cannabis aldrig bli lagligt

Säg aldrig aldrig! Om ungdomar fortsätter att rata alkohol kommer en ansenlig mängd skattekronor att gå förlorade. Det gillar såklart inte våra politiker, och finns det en chans att de kan tjäna in förlusten genom att kränga brass är det inte omöjligt att vissa partier svänger i frågan. Men visst, det ligger nog långt in i framtiden. 10-20 år, minst.
Citera
2026-08-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Så ni tror att Ann-Charlotte 58 år med volvo, villa och vovve, skulle ta sig en joint nu när det är olagligt?

I USA kan man se hur normerna har förändrats sen legaliseringen. Jag har sett på flera olika reality-tvprogram hur folk som aldrig annars skulle ha rökt på nu gör det. Till exempel hur en grupp vanliga mammor röker på en lördag kväll när dom umgås, för att göra något festligt. Dessa kvinnor skulle knappast ha gjort detta när det var olagligt. Tror ni inte också det?
En hel del "Ann-Charlotte 58" röker redan. Men eftersom de vill behålla sina jobb, sin villa, Volvo och vovve berättar de inte om det till dig.
Citera
2026-08-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Säg aldrig aldrig! Om ungdomar fortsätter att rata alkohol kommer en ansenlig mängd skattekronor att gå förlorade. Det gillar såklart inte våra politiker, och finns det en chans att de kan tjäna in förlusten genom att kränga brass är det inte omöjligt att vissa partier svänger i frågan. Men visst, det ligger nog långt in i framtiden. 10-20 år, minst.
Det hade varit en trolig teori om det inte vore så att samhällskostnaden för alkohol är betydligt högre än skatteintäkterna
Citera
2026-08-08, 19:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En hel del "Ann-Charlotte 58" röker redan. Men eftersom de vill behålla sina jobb, sin villa, Volvo och vovve berättar de inte om det till dig.

Finns säkert avvikare, men inte fan röker genomsnitts-Ann-Charlotte braj.

Men många har säkert testat några gånger här och där på fest i sin ungdom. Men det är en annan sak.
Citera
2026-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Finns säkert avvikare, men inte fan röker genomsnitts-Ann-Charlotte braj.

Men många har säkert testat några gånger här och där på fest i sin ungdom. Men det är en annan sak.
Har nog ca tio st bara i min bekantskapskrets som stämmer in på ålder och livsstil som röker regelbundet. Alla heter dock inte Ann-Charlotte 🙂

Du har nog några i din omgivning också. Men de berättar det som sagt inte.

Är det att Ann-Charlotte är en kvinna som gör att du finner det osannolikt, eller något annat?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-08 kl. 19:27.
Citera
2026-08-08, 19:44
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
En röst för cannabis är alltså en röst för fler negrer och transbarn och högre skatter... Finska Hamppupuolue kör ren enfrågepolitik, och lämnar allt annnat som "samvetsfrågor".
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemp_Party
Citera
2026-08-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.habibi
Citat:

Är det värt besväret att engagera sig i den enskilda frågan?
Källa: Länk
Vore väl bra om ett parti lär sig rätt definitioner. Brottsregistret heter det inte, det heter belastningsregister. Blir kanske så när man röker för mycket man blir flummig och slarvig. Blir jobbigt för många medlemmar här inne på flashback. Ska ni rösta på afs eller dessa tomtar? Kommer väl att sluta med att ni blir förvirrade och springer ut ur vallokalen och tänder en cigg
Citera
2026-08-08, 20:17
Medlem
Minimuchers avatar
Har alltid sagt att vill ett parti legalisera så får de min röst. Så nu är det ju uppenbart vad jag röstar på.
Citera
2026-08-08, 20:20
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
En röst för cannabis är alltså en röst för fler negrer och transbarn och högre skatter... Finska Hamppupuolue kör ren enfrågepolitik, och lämnar allt annnat som "samvetsfrågor".

Jasså nu får man inte ens knarka som man vill utan att du ska säga vilken grupp jag tillhör. Shit vad du behöver hjälp. Är Vit man för den delen. Aldrig rökt gås med en Neger. Tycker inte ens om negrar.

Men du super kanske? Det är du och vin Maggan i S.
Citera
2026-08-08, 21:04
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det hade varit en trolig teori om det inte vore så att samhällskostnaden för alkohol är betydligt högre än skatteintäkterna

Fair enough, om det vore så att dessa ungdomar hängde på Mårten Anderssons alkoholfria diskotek. Men det tror jag inte. Jag tror att de gör andra saker som håller samhällskostnaderna uppe. För att täcka dessa kostnader måste stålarna in, och då är det inte otänkbart att bolaget breddar sitt sortiment.

Men visst, tanken är rätt vild så jag förstår om man är skeptiskt. Det är jag med. Men jag ser det inte som omöjligt
Citera
2026-08-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka

Är det Volt som kommer ge oss "fler negrer, transbarn och högre skatter"? Eller vilket alternativ/parti pratar du om?

Kollat igenom deras åsikter om invandring (och även könsbyteslagen) men såg bara "sänk vägskatt" i övrigt

PS: Många av oss bor i Sverige, inte Finland (så vi kan inte rösta på Hamppupuole
Citera
2026-08-09, 05:18
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Nej jag tror ni är ute och cyklar helt. Dom allra flesta människor, gemene man, har lååångt ifrån att ens överväga att bryta mot lagen. Att vara goda och laglydiga är en så stark komponent i deras identitet som dom aldrig skulle vilja ge upp. Vi som röker gräs i Sverige idag när det är olagligt är ett rätt speciellt folk.

Nä. Det är läkare och busschafförer och lagerarbetare. Alltså helt vanligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in