Citat:
Ursprungligen postat av
pexta
Problemet är att barnafödandet är inte lågt pga ekonomiska skäl. Det har med hur samhället har förändrats. Kvinnor behöver inte män i samma utsträckning samt män vill inte ha massa boss-babes. Det kommer bara fortsätta och bli sämre. Pengar kan inte fixa detta problemet med barnafödandet. Feministerna vann, kvinnor är dom stora förlorarna men också samhället som helhet. Jag har alltid funderat på dagen då vanliga kvinnor inser hur mycket senaste vågen av feminism har skadat samhället och kvinnors situation. Jag tror den dagen kommer komma. När man inser att det egentligen handlar om intrasexuell konkurrens och inte jämställdhet. Om avundsjuka mot andra kvinnor som gett sig i uttryck som förrakt mot män. En viss del av manligheten är svin så är det. Men det är långt ifrån alla men feminismen har lyckats dra med allihopa i träsket. Detta har bidragit till att män till större del tagit avstånd från kvinnor.
Pengar kanske kan öka födandet lite och påverka siffror lite grann men det löser inte det stora problemet och jag tror nog att skadan är för stor för att laga.
Om man sätter en tjej med en kille som är lite blyg, rädd o försiktig så kommer hon gå därifrån direkt och sen snacka om hur hemsk hennes dejt va. Hennes tjejkompisar skulle hålla med och förstå. Det är biologiskt och inget konstigt med det. Kvinnor vill känna att det är en stabil man som är stark psykiskt. (I regel men det finns undantag)
När det kommer till män så uppskattar dom flesta män kvinnor som är mjuka, snälla, omtänksama och feminina. Nån som inte skapar bråk jämt och försöker göra livet lättare för mannen och inte svårare. Så är det inte nu förtiden för dom flesta. Kvinnor är fortfarande kvinnor och mer feminina än män men det har förändrats. Det är inte det som män söker på samma sätt som det va förr. Det är mer boss-babes.
Kommer säkert va fler som blir arga när dom läser det här men det är det jag tror på enligt mina egna analyser. Ingen forskning har jag att visa upp utan bara mina tankar.
Jag säger heller inte att jag personligen skulle vilja att kvinnor ska va underordnade män och svaga och hemnaslavar. Jag menar mer att kvinnor har tappat mycket av vad det är som är att vara feminin eftersom feminismen har hjärntvättat kvinnor att inte få lov att känna glädje i att vara feminin och stöttande till sin man och ge mer än vad kanske han uppfattas som ge. Det har blivit en konstant tävling och vägande. En slags transaktionshantering i relationer. Istället för att man försöker ge så mycket man kan till sin partner från bådas håll.
Jag tror vi aldrig kommer kunna repa oss från det här. Det är större chans att vi lyckas skapa AI robotar som uppfyller våra behov. Sen får vi adla mer katter också det kommer att bli bra marknad för det framöver.
Som sagt mina egna tankar. Jag säger inte att det är rätt, bara min egna spaning. Inget bidrag kommer lösa problematiken.
Kvinnor är fysiskt svagare än män. Kvinnor är mer stresskänsliga än män. Kvinnor riskerar liv, kropp och hälsa vid graviditet och förlossning.
Sammantaget så är det tydligt att kvinnor behöver män som kavlar upp ärmarna och tar mer ansvar för hushållsarbetet! Då flesta delar av hushållsarbetet är tunga för kvinnokroppen (handla, dammsuga, skura). Och eftersom kvinnor är mer stresskänsliga än män och förvärvsarbetar, så behöver de lite mer lugn och ro när de kommer hem. Kan vara bra om hon får chilla med barnen, medans han lagar maten tex.
Om hon får en man som gör mer i hemnet och tar hand om henne och barnen, som en riktig
man. Så kan jag
garantera att hon kommer vara söt och feminin och tacksam. Och vilja föda honom fler barn!
Men om han istället skuffar över allt hushållsarbete på henne.. trots att hon förvärvsarbetar 100%, är stresskänslig och fysiskt svag och riskerar liv, kropp och hälsa vid graviditet och förlossning... Så kommer hon ju känna sig mer som "mannen i huset som ska klara allt själv". Och då sluter sig musslan och det blir inga fler barn. Utan snarare separation förr eller senare. Och ja, hennes feminia sida kommer då inte fram. Utan mer hennes tjatiga, gnatiga och gnälliga sida.
Låt kvinnor ta hand om barnen och förvärvsarbeta 75%, till yngsta hemvarande barnet är 18 år. Och låt männen ta hand om hushållet och förvärvsarbeta 100%. Det kommer göra susen för femininiteten. Och för barnafödandet!