Citat:
Ursprungligen postat av
haxor4
Vi är bekanta med en familj och umgås till och från det är mamma papp samt 2 barn.
De planerade att åka till Italien och tyckte det var förnuftigt att stärka reskassan genom att hyra ut sin lägenhet i tio dagar när den ändå stod tom.
När den familjen planerar så brukar det skita sig ordentligt vilket det mycket riktigt gjorde, sonen i familjen har skadat sig och ligger på sjukhus och självklart kan de då inte resa.
Nu kommer problemet, då de hyrt ut sin lägenhet så har de ingen plats att bo på i 10 dagar så nu har de önskemål på att bo hemma hos oss dessa dagar, vilket ger mig kalla kårar på ryggen mannen i huset står jag ut med men hans kärring och den lilla dottern är rena pesten bägge två.
Jag har sagt blankt nej till detta och det har blivit lite bråk mellan oss, men frågan är om man inte direkt skulle klippa av umgänget, för ett antal år sedan hände något liknande skit vi skulle åka tillsamman på semester med våra husvagnar och då passade han på att hyra ut sin husvagn veckorna för vi skulle åka, jag tyckte det var olämpligt och rätt fick jag för den som hyrde husvagnen lyckades paja hjulaxeln på vagnen och få den lagad i semestertider var ju hopplöst.
Som ni märker är det ingen vanlig familj jag talar om, och gör jag fel om jag ber dem bara försvinna, jag orkar inte med sådant folk.
Har ni mycket plats så ni inte går in i varandra, kanske det inte är så farligt då det bara är tio dagar?
Å andra sidan verkar det inte vara någon större förlust för dig att förlora deras vänskap.
Så då är de väl bara att klippa banden.