Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
Jag plöjde även dessa. Utan att ta ställning till vad som har hänt, så är det väl korrekt att säga att flera visselblåsare mår eller har mått dåligt psykiskt. Frågan är ju då vad som är hönan och ägget. Mår de dåligt psykiskt efter att ha blivit hotade eller pressade av militär eller myndigheter eller glider de in i denna värld av hemlighetsmakerier, desinformation och konspirationer och blir drabbade pga svagt psyke?
Tja, de vittnar om att de utsatts för hot m.m. och militär och underrättelsetjänst har antagligen tester för att sålla ut psykiskt svaga.
Vill du ändå bygga vidare på ditt argument så kan du kanske fokusera på att de blivit psykiskt knäckta av de uppdrag de haft, trots psykiskt styrka. Åtminstone Grusch, men antagligen också Borland, har drabbats av PTSD pga sitt uppdrag.
Alternativt autism. Grusch har sagt att han har autism av något slag, och jag tror ingen skulle protestera allt för högljutt om jag gör en gissning att även Borland skulle få den diagnosen, enbart utifrån det sätt han pratar. Samma sak med Eric Davis till viss del, men jag tror det antytts av folk också.
Själv gör jag förstås en annan tolkning, t.ex. att autism kanske gör en person mindre mottaglig för den typ av social programmering som använts för denna cover up. De är allt för bokstavliga och fakta-fokuserade för att fastna i konsensus-tolkningar.