Citat:
Ursprungligen postat av
Dif-Jullan
Jag tror inte man kan lita på honom, han är bra på att låta tvärsäker men har ofta fel. Vad jag minns har han i tur och ordning sagt att Mikael Ahlerup, Manuel Lindberg och Mikkjal Thomassen varit genier och skulle ta AIK in i ny era. Och hur skulle han kunna veta vad Brighton och Como tänker.
Men spännande värvning, men inte konstigt att siffrorna är brutala när serienivån är så dålig, men IFK Norrköping har väl tagit några bra spelare från den serien. Frågan är om han är tillräckligt bra för att kunna säljas vidare sedan eller om han är tänkt att vara i stommen
Fast det är olika typer av uttalanden.
Ingen kan på förhand bedöma hur en enskild match, sportchef eller säsong kommer sluta. Det är omöjligt att sia om framtiden. Skillnaden här är att det handlar om fakta. Antingen har det funnits intresse från Brighton/Como eller så är det totalt skitsnack. Det finns rätt och fel i detta. Dessutom intressant när det kommer från en AIK:are, som inte tjänar något på att haussa en DIF-värvning.
Det kan t.ex. ha varit så att Brighton/Como har lagt x antal timmar på scouting av honom, skickat dit scouter eller någon försökt övertyga sin arbetsgrupp att värva honom.
För mig låter det också överdrivet men när påstås av en AIK:are så blir jag nyfiken. Jag lägger inte heller någon större vikt vid att max:a en spider från norska div 1, men det finns underliggande siffror i Jamestown som vi inte ser.