2026-08-08, 12:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dif-Jullan
Det där låter jättekonstigt, kan du berätta vilken snubbe och podd och varför skulle gnagare ha koll på det?
"Enligt Joachim som har gnagetpodden Vi är överallt så va Sanders siffror så extrema att till och med Brighton och Como övervägde honom men nivåskillnad gjorde att Djurgården blev bättre."
Citera
2026-08-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
"Enligt Joachim som har gnagetpodden Vi är överallt så va Sanders siffror så extrema att till och med Brighton och Como övervägde honom men nivåskillnad gjorde att Djurgården blev bättre."
Jag tror inte man kan lita på honom, han är bra på att låta tvärsäker men har ofta fel. Vad jag minns har han i tur och ordning sagt att Mikael Ahlerup, Manuel Lindberg och Mikkjal Thomassen varit genier och skulle ta AIK in i ny era. Och hur skulle han kunna veta vad Brighton och Como tänker.

Men spännande värvning, men inte konstigt att siffrorna är brutala när serienivån är så dålig, men IFK Norrköping har väl tagit några bra spelare från den serien. Frågan är om han är tillräckligt bra för att kunna säljas vidare sedan eller om han är tänkt att vara i stommen
Citera
2026-08-08, 15:08
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dif-Jullan
Jag tror inte man kan lita på honom, han är bra på att låta tvärsäker men har ofta fel. Vad jag minns har han i tur och ordning sagt att Mikael Ahlerup, Manuel Lindberg och Mikkjal Thomassen varit genier och skulle ta AIK in i ny era. Och hur skulle han kunna veta vad Brighton och Como tänker.

Men spännande värvning, men inte konstigt att siffrorna är brutala när serienivån är så dålig, men IFK Norrköping har väl tagit några bra spelare från den serien. Frågan är om han är tillräckligt bra för att kunna säljas vidare sedan eller om han är tänkt att vara i stommen
Fast det är olika typer av uttalanden.

Ingen kan på förhand bedöma hur en enskild match, sportchef eller säsong kommer sluta. Det är omöjligt att sia om framtiden. Skillnaden här är att det handlar om fakta. Antingen har det funnits intresse från Brighton/Como eller så är det totalt skitsnack. Det finns rätt och fel i detta. Dessutom intressant när det kommer från en AIK:are, som inte tjänar något på att haussa en DIF-värvning.

Det kan t.ex. ha varit så att Brighton/Como har lagt x antal timmar på scouting av honom, skickat dit scouter eller någon försökt övertyga sin arbetsgrupp att värva honom.

För mig låter det också överdrivet men när påstås av en AIK:are så blir jag nyfiken. Jag lägger inte heller någon större vikt vid att max:a en spider från norska div 1, men det finns underliggande siffror i Jamestown som vi inte ser.
Citera
2026-08-08, 16:02
Medlem
Degerfors värvar från översta hyllan nu. En anfallare från franska Div 6 eller så? Detta är ju nästan som ett hån mot dom anfallare som sitter på kvisten och mittfältare startar på deras plats? Vad håller du på med Patrik?
Citera
2026-08-08, 18:09
Medlem
Tonyos avatar
Kukrävens sillybomb från i vintras presenterad. Kerim Mrabti klar... för AEK Larnaca.
Citat:
Megaklass på ingång till DIF.

Glöm ALDRIG var ni läste det först.
Citat:
Kerim Mrabti.

Smaka på den.
Citera
2026-08-08, 18:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kukrävens sillybomb från i vintras presenterad. Kerim Mrabti klar... för AEK Larnaca.
Boom goes the dynamite.
Citera
2026-08-08, 19:26
Medlem
eternussermos avatar
Jag har iallafall svårt att se att difs första Jonestown värvning, en 27-åring (om fyra dar) skulle vara en sån fantastisk succé. För det första är han ju i princip pensionär i dagens fotboll. Har svårt att se att något storlag skulle vara intresserad av attvärca honom, för det andra är han från norska tredjeligan vilket borde betyda att han kräver en bra tids anpassning.

Men lycka till!
Citera
2026-08-08, 19:50
Medlem
Serbisk media spekulerar om en transfer av Jovan Milosavljevic till Röda Stjärnan. MFF uppgavs betala dryga 24 miljoner i vintras för den då !8-årige serben men nu pratas det om att han inte alls funnit sig till rätta i Malmö och Röda Stjärnan jagar bonus-spelare inför kommande Europaspel.

Vet inte om det ligger något i spekulationerna men en sak är klar, hans tid i MFF har hittills varit ganska färglös.
Citera
2026-08-08, 22:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har iallafall svårt att se att difs första Jonestown värvning, en 27-åring (om fyra dar) skulle vara en sån fantastisk succé. För det första är han ju i princip pensionär i dagens fotboll. Har svårt att se att något storlag skulle vara intresserad av attvärca honom, för det andra är han från norska tredjeligan vilket borde betyda att han kräver en bra tids anpassning.

Men lycka till!
Är inte det själva poängen med Jamestown då? Att hitta undervärderade som ingen annan hittar? 🤔
Citera
2026-08-08, 22:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Är inte det själva poängen med Jamestown då? Att hitta undervärderade som ingen annan hittar? 🤔
Kanske, men hade väl varit bättre om det varit en 17-åring?
Citera
2026-08-08, 22:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kanske, men hade väl varit bättre om det varit en 17-åring?
Fullsmackat på den fronten också.

Mest spännande är dock 21 år gamle Almyras. Han är skapligt nära startelvan redan nu.
Citera
2026-08-08, 23:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Återkom den dagen ni hittat sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in