2026-08-08, 21:27
Medlem
solstrålars avatar
Om man själv är kille alltså. Man är ensam en kväll och besstämmer sig för att bjuda hem en killkompis för lite häng.

Är meningen killar ska träffas i grupp? Blir det bög om man sitter hemma 2 st, blir det mer som en dejt än om man hängeri grupp?

Men är det bögeri om man inte är flera?
Citera
2026-08-08, 21:29
Medlem
Mailmanss avatar
Vadå, hur länge har du ni känt varandra?
Citera
2026-08-08, 21:31
Medlem
Har du känslor för honom?
Citera
2026-08-08, 21:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Ordnar du lite romantisk stämning då och ni sitter och oljar in varandra. Klart litet åt böghållet. Annars är det väl inget att ojja sig över. Två polare som sitter och diskuterar möjliga ragg, ölar litet och lirar Playstation = förmodligen inget bögigt där.
Citera
2026-08-08, 21:35
Medlem
Onanikrems avatar
Det tycker jag inte. Händer väl då och då man har vanligt killhäng med mat, öl och fotboll (fast jag är rätt ointresserad av fotboll) Sedan löser man världsproblem till 03 på natten och kompisen sover i gästrummet, då jag bor så till att en taxi kostar 7-800 enkel väg.

Rätt trevligt.
Citera
2026-08-08, 21:37
Medlem
Fantens avatar
Beror på om ni tänkte leka lite nakenlekar eller inte.
Citera
2026-08-08, 21:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Om man själv är kille alltså. Man är ensam en kväll och besstämmer sig för att bjuda hem en killkompis för lite häng.

Är meningen killar ska träffas i grupp? Blir det bög om man sitter hemma 2 st, blir det mer som en dejt än om man hängeri grupp?

Det "är" inte bögeri om inte avsikten är bögeri.

Men det kan ju finnas risk att den inbjudne oroar sig för risken att avsikten kan vara bögeri.

Funderar du på att göra detta? Förklara isåfall dina visioner inför träffen så att den inbjudne vet vad du hoppas få ut av kvällen, då blir det roligare för båda. Ska ni bli fulla, ska ni snacka om något ämne ni båda brinner för, ska du visa något bil- eller annat hobbyprojekt du håller på med, ska ni kolla någon ny film som nyss kommit ut och som ni båda gillar? För om du inte har några visioner för kvällen så kommer den inbjudne oroa sig för att den egentliga planen inte kan sägas, och att den involverar bögeri. I värsta fall kommer han utklädd till kvinna eller liknande och det blir ju pinsamt.
Citera
2026-08-08, 21:42
Medlem
FirstHates avatar
Men snälla nån live a little, varför fan skulle du va gay för att hänga med en kompis?
Citera
2026-08-08, 21:42
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

För hundra år sedan gick män som var vänner ibland arm i arm. Lustigt nog såg jag alldeles nyss en journalfilm från Stockholm 1905 som visar just två män arm i arm. T.o.m. soldater gick arm i arm i Hyde Park på den tiden. Inget konstigt alls. SJÄLVKLART kan två killar äta middag ihop. Det får vara någom måtta på sexfixeringen och bögnojan! De kanske tänker ta ett parti schack efteråt. Eller prata om en gemensam viktig fråga. Planera en utlandsresa? Eller prata om ett köp av en segelbåt. Eller bara hänga och ta en cigarr.
Citera
2026-08-08, 21:45
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Hänga med en kompis kan aldrig bli bögigt!
Citera
2026-08-08, 21:47
Medlem
Tror att en del tycker att det är lite bög-varning, två killar tex en lördagskväll
Speciellt om båda är singlar
Men man avgör väl själv och borde inte behöva oroa sig vad andra tycker
Citera
2026-08-08, 21:53
Medlem
Balisers avatar
Oj, jag har varit ensam med en kille (olika) i dennes lägenhet och visste inte att jag således är bög! Det var som fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in