Citat:
Ursprungligen postat av
FallerIfallerA
Du är en idiot det är inte ens roligt att trolla om! Du hade säkert inte varit till någon nytta alls, klappträ!
Jag bedömer jag kunnat göra HLR ungefär som medelpersonen, dvs kanske 50% chans det funkat. Vad vet jag. Det var svårt bedöma om personen var skadad allvarligt eller inte. Han skrek men jag fick ju intrycket det var en alkis och dom brukar ju gapa och skrika lite så där överdrivet.
Jag kollade på skadan på huvudet, om skallbenet var deformerat, men det såg normalt ut i konturen, men det var ju ett rejält blåmärke han hade. Han hade inget hår, så det gick ju se tydligt.
Det händer ofta jag hamnar i sådana här obehagliga situationer. En gång per år i snitt, minst. Bara detta året: En som försökte hoppa framför ett tåg, personen undkom tåget med en hårsmån. Jag ringde 112 och höll koll var på spåret personen var. Ett halvår tidigare, en person som hade tagit överdos och låg utslagen på gatan, jag kollade till personen under 20 min, sedan gick han därifrån för egen maskin.
Ett halvår tidigare, en elsparkförare körde omkull och landade på huvudet, kraftigt medvetandesänkt. Jag höll koll på personens andning under 20 min till ambulansen kom, men det var ju för jag såg detta kunde gå åt fel håll.
Några månader tidigare: Jag missade en tant som ramlade i vattnet i närheten av där jag var och hon drunknade, tyvärr tanten det såg jag inte. Några månader tidigare: En gubbe som ramlar vid ett köpcentrum, kunde inte resa sig. Jag kallar på ordningsvakten, personen får en ambulans. Några månader tidigare, en man hade fått hjärtstillestånd på en tågstation, men han var stendöd och jag och några ordningsvakter gick fram. Vakterna gjorde HLR men tyvärr hade det ju gått förbi 200 personen innan mig och vakterna och inte gjort något, ffs!
Samma med frontalkrocken på motorvägen, nästan ingen person gick fram. Jag gjorde det för jag ville hjälpa, men det var ju bara död och elände när jag tittade in i bilen.