2026-08-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
OK, tror det länkats redan. Det var ju någon kändis som blev av med lägenheten för att hon bodde i den för lite (bodde mest utomlands). Och Google AI tycker att man visst kan bli av med en lägenhet man inte bor i men att det beror på hur kontraktet är skrivet osv.

Sedan kan man ju undra om han vill ha kvar den.

Räkna lågt och säg att han kommer ut om 15 år. Då är han alltså typ 72 år och barnen medelålders. Dvs han behöver inte en 4:a. Lägg därtill att alla i trapphuset och kvarteret vet att han är en mördare.

Jag tänker sedan att han bör ha en hyra på kanske 15 000:- vilket gör 180 000:- per år. Skiter vi i inflationen så gör det 2,7 miljoner totalt. Varför betala de pengarna när han istället kan peta in motsvarande månadspeng i någon enkel och säker fond och då ha en bra summa pengar när han blir fri. Pengar att köpa en lite lägenhet i någon förort för och ändå ha en slant över.
Ja, jag läste nu vad chefsjuristen på Fastighetsägarna skrivit, att det finns fall där fängelsekunden förlorat sin lägenhet på grund av att lägenheten stått tom länge eftersom straffet är högt.
Och jag håller med dig, det är föga värt dessa miljoner för att behålla lägenheten.
Citera
2026-08-08, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Min teori: BO och TN skulle bli sambos. BO ändrade sig i sista sekund. TN blev tokig och mördade henne eftersom hon inte dansade efter hans pipa.

(Varför har då sönerna skrivit sig hos sin andra föräldrar och inte i nya lägenheterna? De har självklart inga ekonomiska förutsättningar att landa en hyra i Sthlm i dagens läge vid så ung ålder. )

Att BO efter åtta månaders dejtande skulle välja en så radikal ändring av sitt liv och boende, ev lämna en bostadsrätt på en mycket trevlig adress inom tullarna? Tillåt mig tvivla.

Men den tid de dejtat har innehållit alla större helger med röda (lediga) dagar. Det betyder middagar, fester, träffar med kollegor och många typer av evenemang och event. Kanske har hon då sett beteende och uppförande hos honom som inte var eller kändes ok i relationen för henne.

När det tar mer än det ger, inte bra. Så som du skrev, hon ville fasa ut, tona ner eller avsluta förhållandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Kan inte bedöma polisinsatsen, men håller med tidigare användare om att 33 timmar är ganska lång tid att söka av en så liten yta?

Å andra sidan är ju det lätt att säga i efterhand när man vet att MGM var precis i närheten av gärnings-ön. Det finns ju som någon antydde i tidigare inlägg enormt många öar i det absoluta närområdet. Man kanske bara hann säkra Sollenkroka itself?

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
En till teori:

Grannen har inte sett dem tillsammans. Det kanske inte var så intensivt och semestern på ön blev inte som tänkt för någon av dem.

Hade dom inte setts promenera tillsammans dagen innan hon hittades död, alltså på måndagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ok.

Personligen tror jag det har noll med ekonomi att göra.

De var helt enkelt inte så inblandade med varandra. Ser noll motiv där.

En deklaration får du ut på måndag.

Tror nog inte heller det (men inte uteslutet, därför jag tänkte det kunde vara intressant att kika). Tror i alla fall mer på kontrollerande/narcissistisk man som tappar kontroll, kärleksrelaterat. Antingen att hon gjort slut, varit otrogen eller att hon haft ”för mycket” kontakt med exet som hon ägde huset med, att han eventuellt misstänkt otrohet eller vad som helst.
Citera
2026-08-08, 17:42
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Hade dom inte setts promenera tillsammans dagen innan hon hittades död, alltså på måndagen?

Menar på hans adress på Söder.
Citera
2026-08-08, 17:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
En till teori:

Grannen har inte sett dem tillsammans. Det kanske inte var så intensivt och semestern på ön blev inte som tänkt för någon av dem.
De kan ha tillbringat den mesta tiden i huset och grannen råkat missa dem när de varit utomhus tillsammans.

Fy sjutton för att ha nyfikna grannar som har koll på allt och alla för att sedan gå ut i media och berätta det. Då har man inte mycket till liv.
Citera
2026-08-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Jo, det stämmer. De har setts tillsammans på måndagen.

För mig är det sannolikt att hon dött på tisdag förmiddag. Sammanställde en teori via information jag tillskansat mig här i tråden igår kväll om du vill kika.
Citera
2026-08-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
En förklaring skulle ju kunna vara att TN redan sagt upp lägenheten för att flytta ihop med Å.
Om Å då plötsligt ångrar sig har varken TN eller sönerna någonstans att bo. Kanske orsaken till att han ”tappade det”?
Intressant vinkel! För den som varit mycket mån om att ha ett bra boende kanske en sån plötsligt vändning skulle upplevas riktigt jobbig.

Egentligen, om sönerna och vad dom gör nu, så är det väl ett sidospår - men kommenterar lite ändå, har sett att det dykt upp i inlägg då och då, det här med att överta ett hyreskontrakt. Det ställs höga krav när närstående ska ges rätt att överta ett hyreskontrakt. Lägger i spoiler.
Citera
2026-08-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Men det måste verkligen vara någon form av psykos eller droger/mediciner inblandade. Det känns inte som en man i den åldern ”hatar” en kvinna han inte ens lever med. Som han bara dejtat åtta månader.
Hata på det sättet brukar mer bli med någon man bor med och lever tätt ihop med länge.
Men det finns ju så klart alltid undantag. Men i deras ålder känns det så osannolikt med någon man ”bara” dejtar.
Jag menar själva handlingen i sig , att den drevs av ett hat mot henne, först misshandla o sen knivhugga då vill man ju onekligen döda = drivits av hat av nån anledning. Kan ju va allt från otrohet till ekonomi eller att han inte tålde o bli dumpad
Citera
2026-08-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag sällar mig intuitionen. Jag tyckte tidigt att han hade en extremt läskig och otäck blick!
Spot on🎯
Citera
2026-08-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Vilka är ”vi”?
Varken du eller jag menar jag, definitivt inte jag
Citera
2026-08-08, 17:46
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
De kan ha tillbringat den mesta tiden i huset och grannen råkat missa dem när de varit utomhus tillsammans.

Fy sjutton för att ha nyfikna grannar som har koll på allt och alla för att sedan gå ut i media och berätta det. Då har man inte mycket till liv.

Såklart, men min jag hör min granne och pratar i hissen etc. Han bodde i en mindre fastighet. Såklart att grannen kan ha missat allt.

Men när något sånt här hänt vill man hjälpa med allt…. eller hur?

Att gå ut i media… ? Psykologin bakom det har diskuterats i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in