2026-08-08, 16:28
Medlem
HBTKuks avatar
Att kunna syna människor med relativt god träffsäkerhet är ett resultat av våra tidigare erfarenheter och förmåga att uppfatta minimala detaljer i samtal eller kroppsspråk. Våra samlade erfarenheter är det som kallas intuition ibland.
Citera
2026-08-08, 16:34
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Du känner alltså inga kvinnor?

Jodå det gör jag men det var inget svar på frågan!
Citera
2026-08-08, 16:40
Medlem
slagskotts avatar
Jag lagar en psykologisk profil närhälst jag möter folk per automatik men inte om är snälla/ond men om de har humor, är utåtriktade eller verkar vara jobbiga
Citera
2026-08-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Jag lagar en psykologisk profil närhälst jag möter folk per automatik men inte om är snälla/ond men om de har humor, är utåtriktade eller verkar vara jobbiga

Analysen är behjälplig för att möta människan man interagerar med så att den känner sig sedd, förstådd, hörd osv.
Balsansen ligger i att inte bli en people pleaser vilket kan bli svårt ibland. Man vill väl men vissa ser godhet som en anledning att trampa på människan. Synd.
Citera
2026-08-08, 17:04
Medlem
Tänker att psykopater sägs vara väldigt charmiga och sociala i grupp
Men privat kan de bli elaka eller tom sadistiska
Därför kan man nog inte se om en person är ond eller god i ögonen, eller på kroppsspråk

Jag möter ibland personer som ger lite svajiga vibbar
De kan vara mycket trevliga och seriösa i grupp
Men sen säga saker privat som ger en helt annan bild, morbida åsikter, pratar skit om folk osv...
Det kan vara en slags psykopat-grej. Eller bara omognad
Men fortfarande inget man ser i ögonen
Senast redigerad av Max1494 2026-08-08 kl. 17:09.
Citera
2026-08-08, 17:08
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Människor med NPF brukar ha jävligt bra radar för såna saker.

Ja, autister är kända för sin förmåga att se och uppskatta nyanser.

Ja, jag är sarkastisk.

Den som dömer en person uteslutande efter utseende är, i varierande mån, trångsynt. Det går att få en fingervisning om personen, men inte om hur den beter sig.
Citera
2026-08-08, 17:09
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Den människa jag är nu började bildas under gymnasiet innan dess visste jag inte ens vad god eller ond människa är för något. Jag brukade inte ens kolla vem som gick förbi mig.
Men det även denna tid som denna personlighet började utvecklas dvs. att jag blev mera medveten om att vi bor i en ganska opålitligt och misstänksam värld, där det finns onda och goda människan.
Men nåväl och nu till saken.

Så fort jag ser en människa kan jag känna av om denna person är normal, god, ond eller allmänt otrevlig. Till och med obehaglig.
Det låter sjukt men jag vet inte vad det beror på kan vara allting ifrån vibbar, energi, ögonkontakt osv. Svårt att sätta fingret på vad det kan vara.

Nu tänkte jag fråga er känner ni igen er dvs. så fort ni ser någon så får denna person en stämpel på sig som väldigt obehaglig och ond, så pass mycket att jag måste ta någon annan väg nästa gång för att undvika se äcklet.
Eller att jag sekunden senare ser en annan person och tänker: oj vilken trevlig person undra vad han bär på i sinne. Verkar vara toppen grabb.

Känns allt detta bekant?

Får du facit?
Citera
2026-08-08, 17:11
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Analysen är behjälplig för att möta människan man interagerar med så att den känner sig sedd, förstådd, hörd osv.
Balsansen ligger i att inte bli en people pleaser vilket kan bli svårt ibland. Man vill väl men vissa ser godhet som en anledning att trampa på människan. Synd.
Jag har mycket kundkontakt face to face så det är säkert därifrån det stammar ifrån.
Citera
2026-08-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

Ja, jag är sarkastisk.

Den som dömer en person uteslutande efter utseende är, i varierande mån, trångsynt. Det går att få en fingervisning om personen, men inte om hur den beter sig.

Finns det ens folk som dömmer ut någon baserat på utsidan?
Citera
2026-08-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Jag har mycket kundkontakt face to face så det är säkert därifrån det stammar ifrån.

Är det inte bara din egen rädsla ?
Citera
2026-08-08, 17:28
Medlem
Är det inte bara din gränspsykotiska diagnoshjärna som fantiserar och inbillar sig saker bara?
Citera
2026-08-08, 17:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

Ja, jag är sarkastisk.
Autism är så klart den enda NPF som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in