2026-08-08, 10:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
jag sprider information som är viktig att känna till. De flesta svenskar har ingen aning om hur LVU-processen går till. Det är en riktigt skrämmande historia och det förstår inte folk förrän de hamnar i skiten själva.
Du sprider din väldigt inskränkta bild och gör det på ett sätt som låter fanatiskt och är väldigt lätt för de ansvariga att avfärda. Det gör dig till ett sänke. Tyvärr. Du borde fatta detta någon gång och utveckla din retorik. Inte minst för att inte locka andra att bete sig som du gör.
Citera
2026-08-08, 10:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du sprider din väldigt inskränkta bild och gör det på ett sätt som låter fanatiskt och är väldigt lätt för de ansvariga att avfärda. Det gör dig till ett sänke. Tyvärr. Du borde fatta detta någon gång och utveckla din retorik. Inte minst för att inte locka andra att bete sig som du gör.

Jaha så på vilket sätt har jag fel då? Det har ju visat sig att mina farhågor stämde på pricken. Viktig information hade utelämnats som inte kom till domstolens kännedom.
Citera
2026-08-08, 10:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jaha så på vilket sätt har jag fel då? Det har ju visat sig att mina farhågor stämde på pricken. Viktig information hade utelämnats som inte kom till domstolens kännedom.
Jag säger INTE att du har fel. Du har väldigt mycket bra att komma med. Men du behöver utveckla din metod. Det är vad jag säger.
Citera
2026-08-08, 10:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Ja och ibland är det också dubbla stolar (exempelvis extraknäck med att "undervisa" socialsekreterare i familjerätt)
Det har jag inte ens tänkt på. Om sådant förekommer så är det ju rimligen en jäv-situation som gör saken ännu värre.
Citera
2026-08-08, 11:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Ja och ibland är det också dubbla stolar (exempelvis extraknäck med att "undervisa" socialsekreterare i familjerätt)

Socialtjänsten är deras pengatutte... man ger sig inte på den tutte som föder en. Lättast och bekvämast för dem är att bara hålla med, så undviker de själva alla skandaler om de skulle släppt hem fel barn.
Citera
2026-08-08, 11:14
Medlem
Citat:
Det har jag inte ens tänkt på. Om sådant förekommer så är det ju rimligen en jäv-situation som gör saken ännu värre.
Har fått till mig att advokaten Karin Winroth Ganters har haft undervisnings-uppdrag åt famijerätten Göteborg Stad och samtidigt jobbat som ombud i vårdnadstvister.
Gissar att hon är pensionär nu.
Citera
2026-08-08, 11:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Socialtjänsten är deras pengatutte... man ger sig inte på den tutte som föder en. Lättast och bekvämast för dem är att bara hålla med, så undviker de själva alla skandaler om de skulle släppt hem fel barn.
Just det. Varför klagar du då på mig när jag säger att vissa offentliga biträden (som i Elsas fall) gör ett uppenbarligen dåligt jobb?
Citera
2026-08-08, 11:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Just det. Varför klagar du då på mig när jag säger att vissa offentliga biträden (som i Elsas fall) gör ett uppenbarligen dåligt jobb?

Jag klagar på dig eftersom du inte vill se helheten och fastnar i detaljer som egentligen är delproblem i en betydligt större härva av grova systemfel..

Det mest uppenbara felet är att socialtjänsten fortfarande tillåts gömma undan central bevisning som talar emot ett LVU utan att nämnd och domstol får se det.
Citera
2026-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
Jag klagar på dig eftersom du inte vill se helheten och fastnar i detaljer som egentligen är delproblem i en betydligt större härva av grova systemfel..

Det mest uppenbara felet är att socialtjänsten fortfarande tillåts gömma undan central bevisning som talar emot ett LVU utan att nämnd och domstol får se det.
Kurt-Sune du faller egentligen på eget grepp med dina påståenden som du gör till sanning.. till att börja med vad får dig att tro att Elsa mår bra nu bara hon fick komma hem... Victoria pratar om svåra nätter och anhöriga som Victorias syster och mamma pratar om ett väldigt trasigt barn som måste tas omhand...Sen nästa grej är att du har en övertro på våra domstolar, varför tror du att Elsas föräldrar JO anmält både förvaltningsrätten och kammarrätten om dom har gjort sitt jobb och bara blivit lurade av socialtjänsten.. Victoria är inne på att det är pga Medias uppmärksamhet som gjorde att LVUt hävdes inte att det framkom uppgifter som tidigare dolts för domstolen... politiker har mycket större del i detta än vad som pratas om i denna tråd... Lyssna på Markus Allard o hans parti kollega Glenn på youtube när dom pratar om ondskefulla väsen som ligger bakom detta lvu ärende där bla cth som nu lägligt nog tagit timeout sitter o hånler åt Markus i kommunfullmäktige när han pratar om hur man kidnappat denna flicka..min uppfattning är att ni tittar alldeles för smalt och sterilt på detaljer som kanske egentligen inte haft så stor betydelse egentligen..
Citera
2026-08-08, 14:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Kurt-Sune du faller egentligen på eget grepp med dina påståenden som du gör till sanning.. till att börja med vad får dig att tro att Elsa mår bra nu bara hon fick komma hem... Victoria pratar om svåra nätter och anhöriga som Victorias syster och mamma pratar om ett väldigt trasigt barn som måste tas omhand...Sen nästa grej är att du har en övertro på våra domstolar, varför tror du att Elsas föräldrar JO anmält både förvaltningsrätten och kammarrätten om dom har gjort sitt jobb och bara blivit lurade av socialtjänsten.. Victoria är inne på att det är pga Medias uppmärksamhet som gjorde att LVUt hävdes inte att det framkom uppgifter som tidigare dolts för domstolen... politiker har mycket större del i detta än vad som pratas om i denna tråd... Lyssna på Markus Allard o hans parti kollega Glenn på youtube när dom pratar om ondskefulla väsen som ligger bakom detta lvu ärende där bla cth som nu lägligt nog tagit timeout sitter o hånler åt Markus i kommunfullmäktige när han pratar om hur man kidnappat denna flicka..min uppfattning är att ni tittar alldeles för smalt och sterilt på detaljer som kanske egentligen inte haft så stor betydelse egentligen..

Håller helt med om det. Det påminner om en sekt detta och är inget unikt för Örebro kommun. Jag hoppas att örebropartiet ihop med KD får egen majoritet och att Markus Allard får en plats i Sveriges riksdag
Citera
2026-08-08, 15:01
Medlem
Citat:
Det är handhavande fel
(i flera led)
och
systemfel - i kombination.

Vidrigt.
Citera
2026-08-08, 15:11
Medlem
Citat:

Ställ den frågan till Trustmeimadoctor mfl som påstått att allt blev bra i familjehemmet och att LVU:t beslöts på skälig grund.
Detta kan inte sägas nog, det är extremt skadligt för ett barn att omhändertas från sin familj så länge inte föräldrarna/en förälder misshandlar barnet eller är helt psykotisk.
Omhändertagande i sig är grov barnmisshandel och ger ett livslångt trauma, förkortar barnets liv och ger framtida hjärt och kärlsjukdomar samt livslång ångest.
Därför är det så VIDRIGT att politikerna i Örebro kommun inte bett Elsa om ursäkt. Eller hennes mamma. (Och pappa). Även mamman har ju nu fått ett livslångt trauma som kommer påverka hennes fysiska och psykiska hälsa för resten av livet.
Det kommer påverka eventuella barn till Elsa.
Osv.
CTH, John Johansson, och alla resterande ansvariga svin, både läkare, politiker och socialsekreterare, som inte bett familjen om ursäkt, tvi vale för er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in