Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Du verkar fortsatt inte kunna diskutera detta på ett objektivt plan eller att hålla två olika tankar separata i debatten. Utan snurrar vidare i dima sedvanliga hjulspår. Så jag lägger återigen ner diskussionen här då vi omöjligtvis kommer vidare.
Men det är ju jag som förhåller mig objektiv eftersom jag förordar att domstolar ska döma efter primärkällor, inte sekundärkällor som idag. Det är just det som är problemet.
Du är fast i tänket att myndigheter alltid har rätt och socionomers tolkning av vad vårdpersonal sagt är den absoluta sanningen som inte får ifrågasättas Men det visar ju sig vara precis tvärtom. Och det syns så tydligt i detta fall. Det är bra att det blev medialt så att svenska folket lär sig mer om LVU-processens grova rättssäkerhetsluckor.
Det som är genomgående i ditt resonemang är att "domstolen instämde i xxx". Men du förstår inte att det var socialtjänsten som helt styrde över informationen som domstolen "instämde" i.
Och när det inte går din väg så börjar du med dimridåer. "Vi kan inte veta säkert" "Det är inte svart eller vitt". ''
Faktum är att det som är kopia av den nya chatroboten som verkar komma från Örebro kommun som dykt upp i tråden. Den resonerar precis likadant.