2026-08-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jo då. Nog får barnen träffa sin pappa under normala förhållanden om än om flera år. Varför skulle de inte få det?
Jag tänkte att han skulle få sitta på livstid, men så optimalt straff kanske uteblir.
Citera
2026-08-08, 13:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Samma här, får äckelvibbar av honom, är ju själv kvinna o har bra intuition, fattar inte hur han kan vara tilldragande, ser inte snäll ut

Lugna ner dig. Kvinnlig intuition är inte mycket värd med tanke på alla kvinnor som har "kärleksrelationer" med tatuerade fd fängelsekunder, missbrukare och gängkriminella för det är ju så spännande med män som inte ser snälla ut.

MGM ser ut som en helt vanlig man, dina fantasier om hur en man ska se ut är helt ovidkommande.

Men om man får spekulera i vad som har hänt så känns det inte helt osannolikt att paret har druckit alkohol och börjat gräla och bråka trots sina fina jobb men sen har det hela övergått till fysiskt handgemäng från båda hållen fast med dödlig utgång för kvinnans del. Även mannen hade skador vid gripandet som bör komma från bråket.
Citera
2026-08-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Lugna ner dig. Kvinnlig intuition är inte mycket värd med tanke på alla kvinnor som har "kärleksrelationer" med tatuerade fd fängelsekunder, missbrukare och gängkriminella för det är ju så spännande med män som inte ser snälla ut.

MGM ser ut som en helt vanlig man, dina fantasier om hur en man ska se ut är helt ovidkommande.

Men om man får spekulera i vad som har hänt så känns det inte helt osannolikt att paret har druckit alkohol och börjat gräla och bråka trots sina fina jobb men sen har det hela övergått till fysiskt handgemäng från båda hållen fast med dödlig utgång för kvinnans del. Även mannen hade skador vid gripandet som bör komma från bråket.

Håller med MGM ser verkligen ut som väldigt många män i sin ålder. På vissa män ser man att det inte står rätt till, Martin Jonsson som mördade Lotta t ex, men den hän tjommen ser verkligen bara ut som vilken standardsnubbe som helst.
Citera
2026-08-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det har en väldigt enkel psykologisk förklaring.
Det är bara konfirmerings-bias, en av världens vanligaste tankevurpor. I synnerhet i fall som detta.
”Nog borde hon förstått hur han är, det ser man ju på honom att något är fel” och liknande.
Personer som skriver/säger så är inte speciellt självinsiktsfulla.
Finns tonvis med info om detta i valfri sökmotor.
Ja exakt, vi var inne på det tidigare i tråden, konfirmeringsbias.
Citera
2026-08-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Kanske ändå en del av motivet? I kombination med andra faktorer (t ex problem att hantera ett avvisande?)

Angående pengar/status i form av boende mm:
Kanske: "mycket vill ha mer"?

Undrar verkligen: Var det en akut eller planerad (överlagd) handling?
Tror inte den var planerad.

Undrar om alkohol kan vara inblandat.
Citera
2026-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag kan inte sluta tänka på den där chefen eller om det var vd på södermalm som mördade sin sambo för fem/tio år sedan. Det kan vara något liknande här också.
Den minns jag inte. Vad var motivet i det fallet?
Citera
2026-08-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Knivsossen har ingen eftergymnasial utbildning vad jag kan se. Hade han haft det så skulle han självklart skyltat med det vilket han inte gör.
Varför skulle någon skylta med t ex en yrkeshögskola eller att man är ingenjör?

Och vad får dig att tro att han är sosse?
Citera
2026-08-08, 14:09
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Den minns jag inte. Vad var motivet i det fallet?

Allvarlig psykisk sjukdom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LABzm4/topp-vd-atalas-for-sodermalmsmord?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Edit: Länk
Citera
2026-08-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Om han hade tillbringat natten där innan så får vi hoppas han då var bakfull. Börja dricka vid lunchtid känns tråkigt speciellt när det är plus 20 grader ute och i hennes sällskap.
Jag gissar på slag i raseri. Hon kunde säkert trigga i gång honom genom sina kvicktänkta ord och intelligens som han kände han icke mäktade med just där och då.

Det är mycket sorgligt och man blir ledsen över de bådas barn. Stor tragedi.
Otroligt sorgligt. Men varför tror alla att hon är intelligent och han lite bakom? Visst, hon har bevisligen ett läshuvud med tanke på att hon måste dels kommit in på juristutbildningen, dels klarat av den. Och hon kan inte heller varit sämst i årskullen utan snarare tillhört de bästa, med tanke på det jobb hon har landat. Men att kunna plugga och vara duktig inom ett specifikt ämne som juridik, är inte detsamma som att man kan gå med i Mensa. De få jag känner som de facto har så högt IQ att de kan vara med i Mensa (några är det också) har inte några direkt högavlönade prestigejobb. Faktum är att de lutar mer åt den konstnärliga delen av vårt samhälle och har jobb som ligger betydligt närmre det MGM har.
Citera
2026-08-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Mamman till hans barn kanske ? Men vet man att det var han som blev dumpad av alla 3 ?
1. Ja, såklart det var den som det syftades på.
2. Nej, det är väl som det mesta, bara spekulationer.
Citera
2026-08-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja exakt, vi var inne på det tidigare i tråden, konfirmeringsbias.

Jag uppfattade MGM som lugn, vänlig och lite tillbakadragen när jag träffade honom. Nu var det visserligen ca 10 år sedan sist. Trots det så minns jag att tyckte att han var lite ”stel” eller ”off” på något sätt… eller kanske bara lite annorlunda. Det kanske också är så att det är min hjärna som spelar mig ett spratt så här i efterhand men jag är nästan helt säker på att det var så jag uppfattade MGM.
Citera
2026-08-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vet man tidpunkten när han åkte ut till ön ? Han kan ju varit där hela hela helgen ? Och sen framåt tisdag börjar det gnissla lite emellan dom ? När skrev han "åker till landet" i kalendern ? Jag tror många från ön åkte hem på söndagen för många började nog jobba igen mån den 3 aug.
Är tyvärr för många inlägg i gruppen för att jag ska mäkta med att hitta sådan info. Vi får hoppas på att någon orkar göra en sådan där liten sammanställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in